וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת יין: החדשים של יקב תשבי

16.12.2015 / 16:58

ללוגמים מתחילים, בטעם קרמלי וגם לקינוח - אבי אפרתי לוגם את היינות החדשים של יקב תשבי

1. תשבי, אסטייט, שיראז 2012/מערכת וואלה!, צילום מסך

1. תשבי, אסטייט, שיראז 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% שיראז מכרמים בהרי יהודה. 12 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון אמריקאיות ובוקבק ללא סינון. באף פרי אדום ושחור, 15% כוהל בנפח.

כמה? 85 שקלים

הכי מתאים ל: נתחי סינטה דקיקים צרובים, כריך רוסטביף, פסטה ברוטבי בשר.

דבר המבקר: עוצמתי, מלא בעץ, אלכוהולי מאד, עם מתיקות קרמלית. זה יין מוחצן, לא מעודן כלל, שיש בו פינות מעוגלות אבל גם דחיסות רבה. יין קומוניקטיבי שלוגמים עם חיך לא מנוסה יאהבו מאד. בהשוואה ליינות "עולם חדש" מובהקים מסוגו הוא מספק תמורה טובה לכסף.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בשש מילים: שיראז בסיסי, מוחצן וידידותי ללוגמים מתחילים.

2. תשבי, אסטייט, סינגל ויניארד, פטיט ורדו 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% פטיט ורדו מכרם יחידני בהרי יהודה. 12 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון אמריקאיות. צבע אדום עמוק מאד. באף פרי אדום, שחור ותבלינים. 15% כוהל בנפח.

כמה? 130 שקלים

הכי מתאים ל: קדירות בקר וכבש. בשרים בגריל.

דבר המבקר: גם כאן אי אפשר לטעות בהפצצת האלכוהול אבל להבדיל מקודמו מהפסקה הקודמת, כאן יש מידה לא מבוטלת רכות. יין מוחצן שיש בו גם אלגנטיות וקטיפתיות. סביר מסוגו אבל בהחלט נאמן יותר לקונספט היינן מלמאפייני הטרואר והזן. קצת יקר מידי.

תמורה לכסף: 2/5.

בארבע מילים: פטיט ורדו מהסוג המודרני.

3. תשבי, סינגל ויניארד, מלבק 2011

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% מלבק מכרם יחידני בגבעת עדה. 12 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון. צבע אדום ארגמני. באף פרי שחור, וניל ושווקלד. גוף מלא. 13% כוהל בנפח.

כמה? 130 שקלים

הכי מתאים ל: סטייקים.

דבר המבקר: יחסית לשני היינות הקודמים היין הזה דק יותר וגם מאופק יותר. שנת ההתיישנות הנוספת מעניקה לו מימד של עומק ביחס לקודמיו. ובכל זאת, בפרמטרים מוחלטים זה יין מוחצן עם מידה של מתיקות; רק שמקדם הגסטרונומיות שלו גבוה קצת יותר. קצת יקר מידי.

תמורה לכסף: 2/5.

בחמש מילים: הגסטרונמי מבין יינות הטעימה הנוכחית

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

4. תשבי, אסטייט, סינגל ויניארד, רובי קברנה 2013

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי רובי קברנה מכרם יחידני בזיכרון יעקב. 12 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון. צבע אדום עוצמתי. באף פרי אדום, שחור ושפע תבלינים. גוף מלא. 14% כוהל בנפח.

כמה? 130 שקלים

הכי מתאים ל: סטייקים. צ'אנק אנטריקוט גדול על הגריל. קדירות.

דבר המבקר: רובי קברנה הוא זן המייצג הכלאה בין קברנה סוביניון וקריניאן שמקורה בקליפורניה. היין הנוכחי עודנו סגור. הטאנינים בו אגרסיביים למדי. מבעד למשוכות החיך הללו ניתן להתרשם מיין שעתיד לפתח אופי מוחצן מאד, כקודמיו, המגובה במאסת שריר עזה אף יותר.

תמורה לכסף: 2/5

בחמש מילים: יין עוצמתי הזקוק להמשך התיישנות.

5. תשבי, מרלו קינוח 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: יין קינוח מחוזק ומתוק על בסיס 100% ענבי מרלו מכפר יובל בגליל העליון, שנבצרו בבציר מאוחר ויצא במהדורה מוגבלת. היין מחוזק בברנדי ממזקקת הברנדי של יקב תשבי. 16 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון. פרי אדום ושחור, תבלינים. גוף מלא. 18% כוהל בנפח.

כמה? 150 שקלים לבקבוק ובו 500 מ"ל.

הכי מתאים ל: קינוחים, גבינות חריפות.

דבר המבקר: יין בנוסח פורט, שעשוי לא רע, ומרגישים בו היטב את העץ והמתיקות, כמו גם מידה של חיספוס ואת 18 אחוזי האלכוהול. לא האלגנטיות של יינות פורט במיטבם אבל בהחלט לא רע. לטעמי, איכותי מקודמיו.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית).

בחמש מילים: יין קינוח ישראלי לא רע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully