וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מ-39 ועד 319: מומלצי וואלה! אוכל לסילבסטר

28.12.2015 / 17:03

לקראת ראש השנה האזרחית, לגם אבי אפרתי יינות מבעבעים מכל קשת הסוגים והמחירים, מזולים ופשוטים ועד ליוקרתיים ויקרים; מצרפת, ספרד, איטליה, פורטוגל וגם מישראל. להלן רשמיו. סקירה עם בועות

לקראת סוף השבוע הקרוב נתחיל כולנו לבעבע. אמנם סילבסטר בארץ הוא בעיקר סיבה נוספת לחגיגה, להבדיל מחג אמיתי, אבל חורף עכשיו, ועונג למזוג וללגום מבעבעים קרים לצד אוכל, גבינות, פירות או סתם במסיבה.

הסקירה הנוכחית כוללת מבעבעים בקשת מחירים רחבה. מפשוטים מאד, דרך משמעותיים יותר שעדיין מספקים עודף ממאה ועד שמפניות יקרות, שגם בהן נערכה סלקציה: היקרות ביותר לא במשחק. הרבה מבעבעים טובים יש כאן, שלא לדבר על שמפניות, שלגבי איכותן הצרופה אין צורך לפרט. בעיני, כדאי לשים עין על קטגוריית הביניים בסקירה, הכוללת ארבעה יינות: שני יינות "קרמו" (Cremant) – אחד מבורגון ושני מ-Limoux שבדרום צרפת, מבעבע פורטוגזי ונציג ישראל בטעימה מיקב רמת הגולן. הארבעה, שמחיריהם נעים בין 85 ל-130 שקלים הם מוקד ה-Value for money של הטעימה.

שמפניה מקובל ללגום בכוסות "פלוט" צרות וארוכות, אבל המלצת הבית היא לדלג עליהן באלגנטיות לטובת כוסות היין הסטנדרטיות, הרחבות יותר. דרכן ניתן להרויח יותר מאיכויות המבעבע, כמו גם "לפתוח" אותו בקלות רבה יותר.

מבעבעים טובים ושמפניות פותחים כדי לסיים אבל לפעמים נשאר בבקבוק היקר וכואב הלב. פקקים ייעודיים למבעבעים ישמרו עליהם לפחות עד ליום המחרת. הם מצויים בכל חנות יין סבירה, ושווה להחזיק אחד או שניים מהם בבית.

1. J.P. Chenet ice – הפשוט והזול, 39 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

1. J.P. Chenet ice – הפשוט והזול

מבעבע לבן חצי יבש מתקתק ביותר המיועד ללגימה לצד מתוקים ופירות. יש בו 11% כוהל בנפח ואמורים למזוג אותו לכוס מלאה בקרח, מה שמוריד עוד את ריכוז האלכוהול והופך אותו לסוג של ממתק. לחובבי סוכר באלכוהול שלהם, לצד קינוחי קרם ו/או תותים.

מחיר: 39 שקלים

2. מרטיני רוזה – דל אלכוהול ומתקתק

רוזה מבעבע איטלקי, של היצרן המפורסם, בגרסה חצי יבשה, דלילת אלכוהול (9.5% כוהל בנפח) על בסיס ענבי ברשטו, מלבסיה ומלבק. פירותי מאד, מתקתק, קליל ולא מחייב.

מחיר: 65 שקלים

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

3. טומאסי, פינו-שרדונה ברוט – מבעבע מצפון איטליה

נציג איטליה לטעימה מגיע מטומאסי (- (Tomasiהיקב הגדול והמפורסם מונטו שבצפון מזרח המדינה. זהו מבעבע לבן יבש על בסיס ענבי פינו גריג'יו ושרדונה והוא פירותי מאד עם מידה לא רעה של יובש ומקדם תמורה לכסף נאה למדי.

מחיר: 70 שקלים

4. Codorniu, Seleccion Ravents Brut – לאנשי הקאווה

מוצר לא רע בכלל של היקב הקטלוני המתמחה בקאוות, על בסיס ענבי שרדונה, מקבאו ושארל-לו. עם צבע זהוב חיוור ופירותיות מוחצנת זוהי קאווה שמספקת תמורה טובה לכסף. ליגה מעל הבקבוקים הפשוטים של הז'אנר. מתאימה לטפאס ושאר נשנושים.

מחיר: 70 שקלים

5. רמת הגולן, גמלא, השמורה, ברוט NV – קליל ולא מחייב

מבעבע קליל ופתייני בסגנון עדות "העולם החדש", על בסיס שרדונה ופינו נואר שהתיישן שנה בבקבוק על משקעי שמריו. המון פרי (הדרים) ופרחים. חייכנות נעימה ולא מחייבת. אפשר ללגום לצד סביצ'ה, סושי(מי) ומנות פתיחה מעט מתובלות. 11.5% כוהל בנפח. לא מבעבע משמעותי אבל מלא בחן.

מחיר: 70 שקלים

6. Cremant de Limoux, Cote Mas – כייף גדול במעט כסף

"קרמו" (Cremant) הוא מבעבע מאיזור מרוסיון, שבדרום צרפת, מיקב פול מאס, המצוין, שמייצר יינות יוצאים מהכלל. כמו מרבית יינות היקב, המספק מקדם Value for money נהדר, גם המבעבע הנוכחי, ממקסם את ערכי התמורה לכסף. 60% שרדונה, 20% שנין בלאן, 10% פינו נואר ו-10% מוזאק – הזן הטיפוסי ל-Limoux, ממנה מגיעה היין הזה. זהוב עם דבשיות ולימוניות, פרי טוב ובועות מעודנות להפליא. קשה לחשוב על מבעבע שנותן תמורה טובה מזו ל-85 שקלים.

מחיר: 85 שקלים

7. לאלו שאינם מתוקצבים לשמפניה - J.J. Vincent, Cremant de Bourgogne Brut

מבעבע מבורגון, המיוצר בשאטו פויסה (Chateau Fuisse), מגדולי יצרני יין הפווי פויסה של בורגון. 100% שרדונה ואיכויות שקשה לתפוס בהתחשב בתמחור המתון. פרי נהדר (תפוח ירוק), פרחוניות, יובש טוב, חדות ומינרליות. לא ייאמן שכל הטוב הזה מתומחר בתשעים שקלים בלבד. אם ידכם אינה משגת לשמפניה, לכו על ה"קרמו" הזה, המייצג קטגוריה שהגיע הזמן שתתפוס נתח שוק גדול יותר בארץ. כייף גדול.

מחיר: 107 שקלים

8. Louis Pato, Vinha Formal 2009 – גם פורטוגל על המפה

מבעבע לבן יבש מוצלח במיוחד, מהיקב המצוין לואיש פאטו מפורטוגל. פרי מקסים, ניקיון, רעננות, יובש טוב והרבה אופי – כל מה שצריך ואף יותר, בהתחשב בתמחור המתון במיוחד. שיחוק מובהק, מארץ יין מצוינת שמוכרת אצלנו פחות. מומלץ בחום. להשיג בחנויות "סטופ מרקט", "יין ועוד", "וויין דיפו" ועוד.

מחיר: 116 שקלים

9. רמת הגולן, ירדן רוזה 2010 – גאווה מקומית

קשה להפריז בתיאור איכויותיו של "ירדן, רוזה 2010" שיצא לחנויות ממש בימים האחרונים. מבעבע יבש על בסיס 75% שרדונה ו-24% פינו נואר מכרמים בצפון רמץ הגולן, שהתיישן חמש שנים בבקבוק על משקעי השמרים. עידון רב מאד, יובש ברור, חמיצות מקסימה, חדות, ניקיון. ללא ספק "ברוט רוזה" ברמה בינלאומית גבוהה, שהתיישנות תהפוך אותו למבעבע אדיר. גאווה ישראלית אמיתית ותמורה מעולה לכסף.

מחיר: 130 שקלים

10. Ernest Rapeneau, Brut, Selection – שמפניית מיינסטרים במיטבה

פרי נקי, מינרליות מוחשית, עידון ברור, בועות נעימות להפליא. 50% פינו נואר, 45% שרדונה ו-5% פינו מונייה, מיקב מהכפר Hautvillers שמספק איכויות נאות ביותר. אין בו את היובש הדרמטי, ממנו יהנו בעיקר לוגמים מנוסים ולעומת זאת, זו לא המתיקות שתרתיע את המנוסים. שמפניה טובה מאד.

מחיר: 220 שקלים

11. Lanson, Brut, Rose label – שמפניה מהזן הקומוניקטיבי

53% פינו נואר, 32% שרדונה ו-15% פינו מונייה שעברו שלוש שנות התיישנות. צבע ורוד חיוור, באף פרי רך ופרחים. זו שמפניה רכה, עגולה וקומוניקטיבית, שרבים יאהבו מאד, גם אם לא עברו שנות חניכה ממושכות בטעימה יינות. תלווה היטב דגים ובשרים לבנים וכמובן קינוחי קרם.

מחיר: 240 שקלים

12. Ayala, Brut, Majeur – בשבחי היובש

40% שרדונה, 40% פינו נואר ו-20% פינו מונייה. אף מעודן ובו לימון ופרחים, רעננות, דיוק וחיך ארוך וגם 7 גרם סוכר לליטר בלבד, הופכים את השמפניה הזו לכזו שמספקת תמורה טובה במיוחד לכסף, בהשוואה למתחרות על הבלטה. דגים, פירות ים, צדפות וגבינות יהנו מנוכחותה מאד.

מחיר: 245 שקלים

13. Laurent Perrier Brut – השמפניה הכשרה הטובה בעולם

45% שרדונה, 40% פינו נואר ו-15% פינו מונייה בשמפניה יוקרתית, הנחשבת מאד מיינסטרימית. זה מתבטא, מן הסתם, במתיקות גבוהה קצת יותר. אלו האוהבים את השילוב בין האלגנטיות של שמפניה מענבים נהדרים למתיקות הזו, מעריצים את לורן פרייה. פרט לכך – זו שמפניה כשרה, כנראה הטובה בעולם מסוגה.

מחיר: 289 שקלים

14. Gimonnet, Brut, Rose de Blancs – שמפניית רוזה עילאית

יצרני השמפניה מחולקים לגדולים ומתועשים מול קטנים. ז'ימונה נחשב לגדול מבין היצרנים הקטנים. השמפניה הנוכחית מכונה "רוזה דב בלאנקס" כלומר בעלת מאפייני בלאן דה בלאן עם צבע רוזה, היא מושתתת על 88% שרדונה ו-12% פינו נואר ומספקת איכויות יוצאות דופן. ראשית, למעלה מ-60 אחוזים מהענבים מגיעים מחלקות גראן קרו. יש בה ניקיון, חדות וטוהר יוצאי דופן ולצידם יובש מקסים (7 גרם לליטר, להבדיל מ-12-13 בשמפניה טיפוסית) שמותיר את מרכז הבמה לפרי הנהדר נטו. עונג עילאי. להשיג אצל היבואן: 0584700001.

מחיר: 319 שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully