וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהלומה בנמל: גירל פאוור במיטבו

2.2.2016 / 12:04

יהלומה בנמל היא לא רק סיפור על מסעדה שהעתיקה את מקומה, אלא סיפור של שלוש נשים חזקות בתוך סצנה קולינרית שנשלטת ברובה על ידי גברים. הלכנו לבדוק איזה אוכל מסתתר מאחורי אותה העצמה נשית

צילום: עידו שחם, עריכה: מאיה בן ניסן

שלוש שנים עמד הביסטרון של יהלומה לוי בשוק ללוינסקי. הוא היה מחלוצי המסעדות בשוק, שהביא עמו גל של ברים ומסעדות שהפכו את האזור לאחד השוקקים בת"א. לפני כחודשיים הודיעה יהלומה, אשת התקשורת לשעבר, שהיא עוזבת את מקום משכנה על מנת לפתוח את יהלומה מחדש במקום גדול יותר, בשוק האיכרים בנמל ת"א, במקומה של מסעדת רוקח שוק. עם המעבר חברה יהלומה לשפית עינב ברמן (לשעבר אסיף, אורנה ואלה, קפה נואר) ולמסעדנית אדווה זמר (לשעבר רוקח 73, רוקח שוק), ויחד הקימו השלוש את יהלומה בנמל.

"הביסטרון היה חממה מצוינת להתמקצעות, ללמידה וצבירת ניסיון – הרי לא הגעתי מעולם המסעדנות", מספרת יהלומה. "אבל הרגשתי שלמרות הקסם של החלל הקטן של הביסטרון, הגיע הזמן שלי לגדול ולהתפתח". החיבור בין יהלומה וברמן היה מיידי, כשהשורה התחתונה מאחדת אותם - חומרי הגלם הטובים ביותר, חווית הטעם וההרמוניה שבביס הסופי. אדווה זמר ניהלה בשנים האחרונות את מסעדת רוקח שוק. בתקופה האחרונה היא חיפשה שותפות קולינארית שתעזור לה למצות את הפוטנציאל שבמקום. למרות הסטיגמה הרעה שדבקה בנמל ת"א בשנים האחרונות, שלוש הנשים הללו מאמינות בו ובכוח שלו, "שתי האהבות הכי גדולות שלי הן ים ושוק", אומרת יהלומה. "ופה אני מגשימה את שתיהן".

יהלומה בנמל. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
ניוקי סלק ביהלומה בנמל/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

בתפריט החדש מציגות ברמן ויהלומה מטבח ים תיכוני עם חומרי גלם איכותיים. תמצאו כאן כמה ממנות הדגל של הביסטרון, לצד מנות של ברמן ואסיף, ועוד הרבה המצאות חדשות, אשר עושות כבוד למיקום המסעדה - בין הים לשוק האיכרים. התפריט מחולק לכמה רמות של מחירים; מנות ב-38 שקלים כמו: פלאפל מצרי עם טחינה וסלסה חריפה, סביצ'ה דג ים ואבקודו על פוקצ'ה תפוחי אדמה או מרק דגים וירקות שורש עם ברוסקטה איולי זעפרן, ב-48 שקלים מנות כמו ריזוטו שורשים ועבניות צלויותאו כריך קלמרי פריך, ב-62 שקלים ניוקי סלקים עם ארטישוק תרד ובזיליקום, לביבות כרובית-שרימפס או מוסקה טלה וב-78 שקלים מנות כמו קבב דגים עם שפצל'ה גזר, רביולי שרימפס בציר שרימפס, נתחי סינטה דקיקים צרובים עם רביולי מנגולד ועוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
יהלומה בנמל. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
פלאפל מצרי/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

מסעדה שמנוהלת על ידי שלוש נשים, שלוש אמהות, זה מראה לא שגרתי, אך בהחלט משמח בעולם הקולינריה, שנשלט ברובו על ידי גברים. האהבה של השלוש למקצוע, מועברת הלאה ללקוחות, זה ניכר בצלחת וניכר באווירה במקום. "רצינו ליצור מקום שלא יסתמך רק על האוכלוסיה המזדמנת שמגיעה לנמל, ויש הרבה כאלה", אומרת זמר. "רצינו מקום שאנשים יבואו אליו במיוחד". רק שבועיים חלפו מאז הפתיחה של יהלומה בנמל, אבל כמו שזה נראה כרגע, בהחלט הצליח להן.

יהלומה בנמל, האנגר 12 נמל תל אביב, 03-7162757. לא כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully