וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגיגה גרוזינית: שתי מסעדות חדשות נפתחו בתל אביב

18.2.2016 / 13:20

האם הטרנד הגרוזיני חוזר? שתי מסעדות גרוזיניות נפתחו בתל אביב. האחת היא סופרה, שחקנית חדשה בזירה, והשניה היא ראצ'ה הירושלמית האהובה שהעתיקה את מקומה. הולך להיות שמח

צילום: עידו שחם, עריכה: מאיה בן ניסן

כשנכנסים לסופרה, המסעדה החדשה בשדרות רוטשילד, אי אפשר לטעות; התחושה המיידית היא שנכנסתם למשתה בארמון גיאורגי. העיצוב, הגודל והאווירה יזרקו אתכם מיד לעולם אחר, שונה לחלוטין משדרות רוטשילד בהן היא ממוקמת, ומתל אביב בכלל. פירוש השם 'סופר'ה הוא משתה בגרוזינית, ונראה שהאווירה, המוזיקה, ההופעות והריקודים הם חלק בלתי נפרד מהאוכל ומכל מה שקורה במקום.

סופרה. עידו שחם
על פי מיטב המסורת/עידו שחם

הקונספט על פי מיקי (טשטש) מיראל, הבעלים של המקום ופרפורמר גיאורגי, הוא ביסטרו בר עם אוכל מהמטבח הגאורגי וממטבחים אחרים בחבל הקווקאז. מי שאמונים על הצד הקולינרי הם דליה היילפרן ויורם סבי, בעלי קייטרינג גיאורגי כבר מעל 30 שנה. השף בפועל הוא יגור ויינברג.

תפריט המסעדה עשיר ורחב, ויכול להתאים לארוחה מלאה ועשירה, או לנשנוש קליל לצד דרינק. תמצאו כאן את כל המנות הגיאורגיות המסורתיות כמו חינקלי בשר (52 שקלים) או חינקלי גבינה (46 שקלים), חצ'פורי ממולא גבינות וביצת עין (52 שקלים) וצ'יבורקי בשר (28/52 שקלים). בין המנות העיקריות תוכלו למצוא שישליק קבב קווקזי (78 שקלים), שאוורמה גאורגית (82 שקלים), פילה בורי במילוי סאטני (99 שקלים), המבורגר סופרה עם צ'יפס (65 שקלים) ועוד.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
סופרה. דניאל לילה
מעוצב בפאר/דניאל לילה

בנוסף מציע התפריט מנות קטנות כפתיחים - הטש טשים, ביניהם ממרח חציל בלאדי על האש, סלמון בעישון ביתי עם בליני גבינה ועוד. לצד תפריט האוכל מוגש גם תפריט אלכוהול הכולל בין היתר מגוון יינות וקוקטיילים בניחוח גאורגי.

אז מה יש בו בעצם באוכל הגיאורגי שכל כך מקושר בדיאנאיי שלו עם שמחה הופעות וריקודים?

"יש משהו תשוקתי באוכל הזה, שמעורר את זה אצל אנשים" מסביר מיראל. "אנשים נוסעים לגאורגיה, רואים את זה שם, ורוצים למצוא את זה גם כאן, ואני שמח שאנחנו יכולים לתת להם את התענוג הזה".


SUPRA- Geogian Joy, שדרות רוטשילד 11 ת"א, 03-5356433. שעות פעילוץ בתקופת ההרצה: א-ד 18:30-01:00, חמישי - שישי 18:30-02:00, שבת: 12:00-01:00. לא כשר

עוד גרוזינית באה לשכונה

ראצ'ה. אנטולי מיכאלו, מערכת וואלה! NEWS
חינקלי במסעדת ראצ'ה/מערכת וואלה! NEWS, אנטולי מיכאלו

לא רחוק מסופרה, ברחוב אחד העם, איפה ששכנה עד לא מזמן מסעדתה של מיכל אנסקי, ובמשך שנים מסעדת ננה, נפתחת היום לקהל מסעדה גרוזינית נוספת - ראצ'ה. ראצ'ה, של המסעדנית לילי בן שלום, פעלה בירושלים במשך חמש שנים, אך התקופה האחרונה והלא פשוטה בירושלים אילצה אותה לסגור ולהעתיק את העסק למרכז.

בתפריט שלה תמצאו טעמים גיאורגיים ביתיים המבוססים על מתכונים של משפחתה של לילי. התפריט במקום נחלק לקטגוריות של פתיחים, מאפים, קדרות ומנות גריל. בין המנות תמצאו גלילות חצילים במילוי מחית אגוזים (28 שקלים), איספנחי- טפנד עלי מנגולד, אגוזי מלח וחומץ בן יין (26 שקלים), ואזיס טולמה- עלי מנגולד ממולאים באורז מבושל ברימונים (28 שקלים) ועוד. בגזרת המאפים תוכלו למצוא צי'בוריאקי- סהרונים פריכים ממולאים בבשר בקר (38 שקלים), בליני- פנקייק גרוזיני ממולא חלקי פנים ובצלים (40 שקלים), חינקלי- כיסוני בצק ממולאים בתערובת בשרים גרוזיני קלאסי (2 יח' 20 שקלים, 4 יח' 38 שקלים) ועוד, ובגזרת הקדירות תמצאו בין היתר ח'ליאה- קדירת עגל ברוטב רימונים ובצל (88 שקלים), קדלטי (צמחוני)- קציצות חיטה עם בצל מקורמל (64 שקלים) ועוד.

בתקופת ההרצה תיפתח המסעדה בשעות הערב בלבד בין השעות 19:00- 23:00 ובהמשך ייפתח המקום גם בצהריים ויגיש ארוחות עסקיות.

ראצ'ה, אחד העם 1, ת"א. 03-6392229. לא כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully