וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלופי החומוס: חומוס עדו גרגרים

בשיתוף שטראוס, בשיתוף שטראוס

28.4.2019 / 9:10

לפני שפתחו שני בני הדודים את החומוסיה שלהם בשכונת מונטיפיורי, הם יצאו למסע חמוסיות ברחבי הארץ אחר סוד החומוס המושלם, וגם מצאו אותו. יעידו על כך הלקוחות הרבים שפוקדים את המקום וחוזרים אליו שוב ושוב

אלופי החומוס: עדו גרגרים.
פיצחו את סוד הקסם, חומוס פיקרסקי עם קצת מהכל

טעים להכיר

"עדו גרגרים" היא חומוסיה תל אביבית שנפתחה לפני כשנה והפכה מהר מאוד לאחד המקומות העמוסים ביותר בשכונת מונטיפיורי. המקום מנוהל על ידי עדו ומשה, בני דודים שמגיעים למקום מדי בוקר ומתפעלים את המקום באהבה ואכפתיות.

ובכלל רציתי סושי

הרעיון למקום נולד כאשר אמו של משה, לה הייתה מסעדת פועלים קטנה ברחוב רבניצקי (הגישה בה קוסקוס, ממולאים ועוד), החליטה לסגור את המסעדה אחרי שנים ארוכות של עבודה קשה. משה סיפור על המקום שהולך להתפנות לעדו, ואחרי לילה של חשיבה ממושכת החליטו לפתוח במקום חומוסיה.

התוכניות המקוריות של עדו, שף בהכשרתו שעבד בין היתר במסעדת פאנג'יאה והיה יועץ קולינרי ושף במחלבות גד, הייתה להקים מסעדת סושי ברמת גן. אבל תוך כדי השיחה עם משה הוא נזכר שיש לו מתכון מעולה לחומוס, שממנו אפשר להתחיל.

אלופי החומוס: עדו גרגרים.
לקחו את המשימה ברצינות, בני הדודים עדו ומשה

המסע אל החומוס המושלם

במציאות כמו במציאות, המתכון המדהים שעדו חשב שיש בכיסו לא הצליח לעמוד במבחן החיים עצמם, וכך יצאו השניים למסע ברחבי הארץ, דרך חומוסיות קטנות שפועלות בחצרות בתים בכפרים ערביים ומוכרים מנה בחמישה שקלים, ועד מוסדות חומוס גדולים. מכל מקום אספו עוד פרט ועוד פרט וככה הגיעו לנוסחה לחומוס שהצליח לעמוד בציפיות שלהם ושל הסועדים.

עדו לא משתף במתכון המלא שלו לחומוס (בכל זאת, סוד מסחרי), אך מציין שהוא מקפיד לעבוד עם גרגרים מקומיים, משתמש במים מסוננים לבישול הגרגרים, ומקפיד על עבודה בטמפרטורות נכונות. החומוס נטחן פה 4-5 פעמים ביום, וטחינת הבית היא טחינת אל ארז. לכל אחד מהסלטים והממרחים שמוגשים במסעדה יש מתכון שמגיע לרמת הגרם.

מה אוכלים?

קודם כל תפגשו פה את מנות החומוסיה הקלאסיות: חומוס עם גרגרים (20 שקלים למנה קטנה, 24 שקלים לגדולה); חומוס קומפלט עם פול, גרגרים וביצה (22/26 שקלים, תלוי בגודל), חומוס פטריות (25/29 שקלים), מסבחה עם טחינה וגרגרים חמים (22/26 שקלים); חומוס שוקה – חומוס עם שקשוקה פיקנטית (25/29 שקלים). המנות מגיעות עם שני סוגי סחוג (מתכון לאחד מהם מיד), חמוצים ורוטב לימון-פלפל מגניב. עוד בתפריט: עסקיות שעולות 42 שקלים וכוללות מנת חומוס גדולה (קומפלט, פטריות, מסבחה או חומוס שוקה), סלט ושתיה; מרק ביתי משתנה או סלט ירקות (15/21 שקלים) ומסבחה עם חצילים קלויים (29 שקלים). במקום גם מנות שנכנסו בעקבות לקוחות קבועים: מנת הפירקסקי, שקרויה על שם ארט דיירקטור שנוהג לפקוד את המקום – מנה הכוללת חומוס עם קצת מכל דבר, וסלט אביב (במלרע) – שכולל ירקות, טחינה, גרגרים וביצה קשה (29 שקלים).

אלופי החומוס: עדו גרגרים.
אל תוותרו גם על המסבחה חצילים

מתכון לסחוג ירוק

כנצר למשפחה תימנית גאה, עדו משתף במתכון של דודה פנינה לסחוג הירוק שמלווה את מנות החומוסיה ואינו מכיל שמן ולימון כלל.

חומרים:
לצנצנת קטנה

5 פלפלים ירוקים חריפים (100 גרם בערך), חתוכים גס (תחליטו בעצמכם אם להשאיר את הגרעינים)
חצי צרור יפה של כוסברה (50 גרם בערך), חתוך גס
שיני שום קלופות מראש שלם
כפית כמון טחון
כפית מלח דק
כפית פפריקה מתוקה
כפית פלפל שאטה גרוס (שבבי צ'ילי)
חצי כוס מים

אופן ההכנה:

שמים את המצרכים בקערת מעבד מזון וטוחנים לממרח אחיד. טועמים ומתקנים תיבול. מעבירים לצנצנת ושומרים בקירור עד שלושה ימים.

עדו גרגרים, רבניצקי 4 תל אביב, 03-5613149, א'-ה' 8:00-16:00, ו' 9:00-15:00

לעוד חומוסיות של אלופים:
חומוס חליל, רמלה
חומוס בדרה, רחובות

עז תלם, בשיתוף שטראוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully