וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלופי החומוס: חומוס חליל, רמלה

בשיתוף שטראוס, בשיתוף שטראוס

28.4.2019 / 9:51

בסמטה צרה הנושקת לשוק של רמלה שוכנת פנינה קולינרית ששמה יצא כבר מזמן אל מחוץ לגבולות העיר, ואת המסבחה החמימה שמכינים שם מגיעים לאכול מתל אביב, חיפה ואפילו אילת

אלופי החומוס: חומוס חליל, רמלה. אפיק גבאי,
אלופי החומוס: חומוס חליל, רמלה/אפיק גבאי

ברוכים הבאים: המסעדה של חליל ובניו נחשבת כבר שנים רבות כמוקד משיכה לעיר רמלה. מנת הדגל שלה: המסבחה, נחשבת על ידי רבים כטובה ביותר בארץ. לא סתם כשנכנסנו למקום אמרו לנו מהצד: הגעתם למקום הכי מתועד שיש.

שומרי הגחלת: באמצע שנות ה-70 הקים חליל, בעברו נהג מונית, מקום קטן בסמטה הנושקת לשוק רמלה. הוא מכר לתושבי המקום מסבחה, מנת ארוחת בוקר טיפוסית למטבח השאמי הנאכלת בירדן, לבנון ובדרום סוריה. השמועה על מנת הגרגרים החמימה והסמיכה עשתה רגליים, ואט אט המקום גדל, התפריט התרחב ומלאכת יצירת החומוס הועברה לבן, מיכאל. כיום הבן והנכד,קרי, מנהלים את המוסד הקולינרי הזה, ורק לבני המשפחה מותר לגעת בחומוס.

הסועדים: קרי מספר שרק 20% מהסועדים הם תושבי רמלה. כל השאר מגיעים במיוחד, מתל אביב, רחובות, המושבים הסמוכים, ואפילו מאילת ומחיפה, ללא הבדל דת גזע ומין. זהו מקום בילוי פופולרי גם בקרב סלבס כמו מיכל ינאי, אמנון לוי ודני קושמרו.

אלופי החומוס: חומוס חליל, רמלה. אפיק גבאי,
פותחים שולחן/אפיק גבאי

עניין של כמויות: את החומוס, שמתחיל בגרגרים מזן הדס, מכינים כאן מספר פעמים ביום, וכמה טונות של חומוס יוצאות מהמטבח המסודר מדי חודש. בזמן שקרי שומר לעצמו את סודות הכנת ממרח הבית, הוא מספר שהם משתמשים בטחינת היונה מזה עשרות שנים.

מה אוכלים? חוץ מחומוס ומסבחה (20 ש"ח למנה, 22 ש"ח עם ביצה קשה), מגישים כאן חומוס עם נתחי בשר נדיבים (50 ש"ח), מגוון שיפודים מבקר, עוף או טלה, קובה בורגול מטוגנת מתובלת בנדיבות, צ'יפס פריך, סלט ירקות מושקע, לאבנה משובחת ופול משובח בבישול ארוך מאוד.

מסעדת חליל ובניו, קהילת דטרויט 6, רמלה 03-6880604 א'-ה': 7:00-17:00, ו': 7:00-15:30,שבת: 07:00-17:30.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אלופי החומוס: חומוס חליל, רמלה. אפיק גבאי,
אלופי החומוס: חומוס חליל, רמלה/אפיק גבאי

התוספת שתופסת: מתכון לפול של מסעדת חליל

אלופי החומוס: חומוס חליל, רמלה. אפיק גבאי,
פול נימוח שבושל לילה שלם/אפיק גבאי

חומרים ל-6-8 מנות:
2 כוסות (500 גרם) פול יבש
מיץ מלימון גדול
פלפל חריף ירוק או אדום, קצוץ דק
מלח ופלפל שחור
2-3 שיני שום כתושות
1/4 כוס שמן זית

אופן ההכנה:
1. בוררים ושוטפים היטב את הפול. שמים בסיר גדול, מוסיפים 6 כוסות מים ומביאים לרתיחה. מבשלים על להבה נמוכה כ-12 שעות, עד שהפול נימוח לחלוטין והתרכך. אצל חליל מתחילים את הפול בשעות הצהרים, ומשאירים את הסיר על הלהבה הכי נמוכה למשך הלילה עבור יום המחרת. מדי פעם מערבבים את תכולת הסיר, ואם נהיה סמיך מדי מוסיפים מעט מים. כשהפול רך, מסירים מהאש.

2.במעבד מזון קטן או בלנדר טוחנים את מיץ הלימון, הפלפל הירוק, השום ושמן הזית ליצירת ממרח. מוסיפים חצי ממנו לפול ובוחשים היטב. מתבלים בעוד מלח לפי הטעם. בהגשה מניחים מעל כל צלחת מעט מהממרח.

לעוד כתבות בנושא:
חומוס בדרה, רחובות
9 עצירות חובה בשוק התקווה
שוק רמלה, יעד חובה לכל חובב אוכל

אלופי החומוס: חומוס חליל, רמלה. אפיק גבאי,
אלופי החומוס: חומוס חליל, רמלה/אפיק גבאי
עז תלם, בשיתוף שטראוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully