וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא אפייה: פאי אישי בסגנון טירמיסו

1.4.2016 / 7:34

השבוע נעמה נויהאוז מכינה קינוחים אישיים בסגנון טירמיסו שלא מצריכים בכלל אפייה: פאי שעשוי מבישקוטים טחונים ומלית של קרם מסקרפונה

פאי טירמיסו. נמרוד סונדרס
יפה, טעים וללא אפייה/נמרוד סונדרס

לא ידעתי את נפשי מרב תדהמה ואושר כשהילד שלי בא וביקש ממני ללוות את הטיול השנתי של כיתות ו'. מיד בלעתי את הקינדר בואנו החדש שבדיוק חקרתי לעומק, והשבתי בחיוב כמובן. מהשמיים נפלה עלי זכות נדירה להיחשב על ידי עלם צעיר כאמא שזו לא בושה להביא אותה לטיול. הזדמנות אחרונה לצבור לבני נקודות זכות אצל הבנים והבנות לפני חטיבת הביניים ועוד עכשיו אחרי ששידור האודישן שלי במשחקי השף העלה את בני ואותי לדרגת מגה סלב בבית הספר, אז שאני אסרב? לא ולא, מיד ערכתי רשימת חטיפים שאני חייבת לקנות לי לטיול כי יש דברים שהשתיקה יפה להם ויש דברים שאוכלים רק בטיולים. כמו כן, מתוקף היותי חובשת בדימוס עם ידע מדיציני נרחב, אני יודעת איזה ממתק מומלץ ליטול במקרה של נפילת סוכר, לחץ דם, או מצב רוח אצל אחד הילדים.

ההתרגשות שגברה ככל שהתקרב מועד הטיול הביאה איתה זכרונות מהטיולים שלי בכיתה ו', עת הייתי ילדה חמודה ומשופמת. כבר ראיתי בעיני רוחי איך בלילה אגלה לפתע אחריות אמהית ואגש בשקט לבדוק ילד ילד אם נרדם בשק השינה, אגרש נדל ארסי מחד ואהדוף בעזרת מקל בוער מהמדורה חיות פרא מדמיונם של הילדים מאידך. את מי שיתקשה להירדם ארגיע כמובן בעזרת מרשמלו קטן, וופל מתפורר או שיר ערש. ארזתי מזוודה של חטיפים, ממתקים ומעט בגדים, כיבסתי את שק השינה ובדקתי שיש לי את כל היתדות לאוהל כשהבן שלי סיפר לי שמה שהכי הכי מרגש אותו בכל הטיול זו הלינה במלון בעכו.

לקח לי כמה שניות לעכל שלא אוכל להתייחד עם חטיפיי כפי שתכננתי בתוך שק השינה, אלא אלון בחדר עם עוד אמהות שאין לדעת איך יגיבו למראה קולקציית האביב של החטיפים שרכשתי במיוחד לטיול.

ישבתי דבוקה לחלון האוטובוס המצפין, מנסה להתעלם מהצווחות ההורמונליות של הילדות בגיל הזה וחושבת עם איזה ממתק אפתח את היום כשהנהג הכריז ברמקול, בקול שאינו משתמע לשני חטיפים, שבאוטובוס הזה לא אוכלים ואוי ואבוי אם הוא ישמע משהו קריספי מתפצח בפה של מישהו.
ברגע שהתחלנו לצעוד בחול הרך של חוף ראש הנקרה לכיוון דרום, הבנתי שהילדים של היום זה לא מה שהיה פעם. הם הלכו שפופים, ראשם מוטה מטה לכיוון הבטן. רצתי מהר לבדוק אצל כמה מהם מה קרה, הם ענו לי "כלום, הכל בסדר" ואז הבנתי שזה מנח הראש הטבעי להם, הם הרי נולדו עם נייד ביד ורגילים להביט בו כל הזמן. מהר מאד הזאטוטים התחילו להתעייף, ההליכה התישה אותם ובכל כמה דקות התיישבנו להפסקת אוכל להשבת הרוח למפרשים. הם רק רצו להגיע למלון. סיפוריו המופלאים של המדריך הדרוזי עניינו להם את הביסלי ורק עיכבו את ההגעה לעכו.

את הלילה שביליתי במלון לא אשכח. קיבלתי תורנות שמירה בין 1-2 בלילה. התכנון היה לרבוץ על הספה בלובי עם כמה חטיפים וספר ומדי פעם להציץ ולוודא שכולם ישנים. רחש הצלופן מהחדרים הסגיר את הפעילות הענפה שמתרחשת שם. דפקתי על הדלתות בסמכותיות של מורה ודרשתי לטעום מכל שקית, רק כדי לוודא שהחטיפים אינם מורעלים ושיכנסו מיד למיטות.

כשחזרנו הביתה בערב למחרת, אחרי שחרשנו ברגלינו את יופיו של נחל עמוד, ליטפתי את פניו הלחות של בני היפה, הודיתי לו שהזמין אותי ובליבי ידעתי שהסתיים פרק. אף ילד לא יבקש ממני יותר ללוות אותו בטיול השנתי. נותרו לי רק הממתקים להתנחם בהם.

ועכשיו לקינוח אמיתי, מדליק וטעים כל כך שאתם מוזמנים להכין בעצמכם: פאים אישיים, ללא אפיה, בסגנון טירמיסו, עם בישקוטים, אספרסו, קקאו וגבינת מסקרפונה קטיפתית. תהנו ושבת שלום.

פאי טירמיסו. נמרוד סונדרס
פאי אישי בסגנון טירמיסו/נמרוד סונדרס

מצרכים:
מתאים להכנת 10 פאים אישיים בתבנית מאפינס (קוטר 5 ס"מ)

ל"בצק" הבישקוטים:
1 חבילה (200 גרם) בישקוטים (עוגיות לשונות חתול/lady fingers)
קורט מלח
100 מ"ל אספרסו או תמצית קפה נמס חזק (כמעט חצי כוס).
כף יין אדום/ברנדי (לא חובה)

למילוי הגבינה:
1 קופסה גבינת מסקרפונה (250 גר).
30 גרם אבקת סוכר (3 כפות)
קורט מלח
1 כפית קליפת תפוז מגוררת.

לפיזור ולקישוט:
אבקת קקאו כהה.

אופן ההכנה:
1. הכנת הבצק: שוברים את הבישקוטים, ומעבדים במעבד מזון עם להב פלדה יחד עם המלח עד לקבלת פירורים. עוצרים, ומוסיפים את הקפה והאלכוהול. ממשיכים לעבד עד לקבלת גושי בצק (כדקה). מוציאים לקערה.

2. הכנת מילוי הגבינה: מערבבים בקערה את כל חומרי המילוי. טועמים, ומוסיפים אבקת סוכר במידת הצורך.

3. אופן הרכבת הפאי: מניחים מנז'טים מנייר בשקעים של תבנית מאפינס. מחלקים את הבצק לכדורים כמספר השקעים (הכמות פה מספיקה ל-10 כדורים). פוחסים מעט את כדור הבצק ביד.

4. מהדקים את הבצק למנז'ט ליצירת תחתית ודפנות הפאי (בעובי של כ-1/2 ס"מ).

5. מפזרים מעט קקאו על תחתית הפאי בעזרת מסננת קטנה. מעבירים את מילוי הגבינה לשק זילוף עם צנתר עגול (או פשוט לגזור את השפיץ של שקית הזילוף). ממלאים את הפאים בגבינה, וזורים מעל עוד קצת קקאו ומפזרים מעט גרידת תפוז.

6. מכניסים למקרר לקירור והתייצבות של שעה לפחות. מחלצים בעדינות את הפאים מהתבנית, ומקלפים את מנז'ט הנייר.

ניתן לשמור בקופסה סגורה במקרר כשלושה ימים.


מתכונים נוספים:
עוגיות מלוחות עם חרדל וקשקבל
לבבות בצק במילוי שוקולד
פאי פיסטוק במילוי פנקוטה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

מרסקים את הבישקוטי יחד עם המלח במעבד מזון עם להב פלדה

שלבי הכנת פאי טירמיסו אישי. נעמה נויהאוז, מערכת וואלה! NEWS
שלבי הכנת פאי טירמיסו אישי/מערכת וואלה! NEWS, נעמה נויהאוז

מוסיפים את הנוזלים, וממשיכים לעבד עד להיווצרות בצק

שלבי הכנת פאי טירמיסו אישי. נעמה נויהאוז, מערכת וואלה! NEWS
שלבי הכנת פאי טירמיסו אישי/מערכת וואלה! NEWS, נעמה נויהאוז

מחלקים את הבצק, ומשטחים בתבניות מרופדות במנז'טים

שלבי הכנת פאי טירמיסו אישי. נעמה נויהאוז, מערכת וואלה! NEWS
שלבי הכנת פאי טירמיסו אישי/מערכת וואלה! NEWS, נעמה נויהאוז

ממלאים במלית הגבינה, ומכניסים לשעה למקרר

שלבי הכנת פאי טירמיסו אישי. נעמה נויהאוז, מערכת וואלה! NEWS
שלבי הכנת פאי טירמיסו אישי/מערכת וואלה! NEWS, נעמה נויהאוז
נעמה נויהאוז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully