וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבה יותר מקיורטוש: סיור קולינרי בפראג

הסודות הקולינריים של פראג: כדי באמת ליהנות מהאוכל בפראג, ומהעיר עצמה, צריך לדעת איפה המקומיים אוכלים. רונית אבידן שיינפלד חזרה עם המלצות מעוררות תיאבון כמו מנת הברווז הטובה בעיר, המרתף שמגיש טאפאס צ'כיים מעולים ומבשלת בירה עתיקה שמגישה אוכל מסורתי

סיור קולינרי בפראג. רונית אבידן, מערכת וואלה!
פריז של מזרח אירופה. סיור קולינרי בבירת צ'כיה/מערכת וואלה!, רונית אבידן

פראג היא אחת מהערים שאנחנו הישראלים מאוד אוהבים ויש לנו סיבה טובה. היא קרובה, זולה, קלה להתמצאות ובעיקר מאוד יפה. המבנים הקסומים שנראים כאילו נלקחו מסיפורי אגדות, הגשרים החוצים את הנהר בו משתכשכים ברבורים לבנים וארוכי צוואר והשיטוט בסמטאות העתיקות מושכים אליהם את התיירים כמו בחליל קסמים. יש המכנים אותה "פריז של מזרח אירופה". רק שבניגוד לפריז הידועה גם במסעדות ובמאפיות הטובות בעולם, בפראג יש סבירות גבוהה שתיפלו על מסעדת תיירים מאכזבת שתגרום לכם לוותר על האוכל המקומי מראש.

מי שמנסה לתקן את הרושם הזה אלו הם צעירים מקומיים שהבינו את הפונטנציאל והצורך בהדרכה בעיר דווקא בתחום שלא היה מזוהה איתה עד עכשיו דרך סיורים קולינריים. כך זכינו לפגוש את ולדימיר וויגרט, צעיר מקומי וחובב אוכל ותרבות, שגילה לנו בפראג יקום קולינרי מקביל של אוכל מקומי נפלא שרוב התיירים עדיין לא נחשפו אליו.

לפני שנתחיל בהמלצות חשוב לצאת למסע עם הידע שלכל אזור בעולם המאפיינים שלו והאוכל המקומי שלו. האוכל הצ'כי באזור פראג מזכיר את האוכל הגרמני, במיוחד זה ממחוז בוואריה, בזכות הגבול המשותף בין שתי המדינות. זה אומר הרבה בשר, לבן ברובו, תפוחי אדמה בכל הצורות, נקניקיות ונקניקים מכל הסוגים והמינים, כרוב כבוש וחרדל חריף ונפלא שהולכים לצד הרבה מאוד בירה מקומית. אל תנסו לחפש בפראג מסעדה איטלקית או צרפתית, כי סביר להניח שתתאכזבו. פשוט תהנו ממה שלקולינריה המקומית יש להציע וזה לא מעט.

הברווז הכי טוב בפראג: Malostranska

סיור קולינרי בפראג. רונית אבידן, מערכת וואלה!
ברווז צלוי עם זרעי קימל. מנת הברווז הכי טעימה בעיר/מערכת וואלה!, רונית אבידן

המסעדה ממוקמת במבנה רנסנסי ששימש פעם כבניין העירייה של פראג ואחר כך כמרכז תרבות. אם זכיתם ביום שמש נעים, מומלץ לשבת בחוץ ולצפות אל הכיכר ממול. מנת הדגל של המסעדה, ובצדק, היא ברווז צלוי ועסיסי עם מעטה עור פריך מתובל בזרעי קימל המעשירים את טעמו באופן נפלא ולא צפוי. הברווז מוגש לצד כרוב אדום מתקתק ודמפלינג עשוי קוביות לחם מתובל שספג אליו את נוזלי הרוטב. המקום ידוע גם בתבשיל הגולש שלו בזכות רוטב אדום וסמיך שמבושל בסבלנות רבה עם המון בצל ומגיע לצד לביבות תפוחי אדמה (לטקעס) שמנמנות עם הרבה שום ומיורן. לא מוותרים כמובן על כוס בירה צוננת לצד המנות. הזמנו בירה בסגנון פילזנר בהירה ומרירה מעט בהגשת ה"מילקו"- כוס גדולה מלאה בקצף לבן (מילקו=חלב) עם מעט בירה. הבירה מטפסת אט אט במעלה הקצף, וכשטועמים ניתן לחוש בטעמים מרוכזים יותר של הבירה.

כתובת: Malostranské náměstí 21,

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טאפאס צ'כי בתוך מרתף בירה: Lokal

סיור קולינרי בפראג. רונית אבידן, מערכת וואלה!
מכל הסוגים וכל המינים, נקיקיות עם הרבה חזרת וחרדל חריף/מערכת וואלה!, רונית אבידן

הרבה מסעדות בפראג בנויות בכמה מפלסים, ולרבות מהן מרתפים בהם היו נוהגים בעבר להחזיק ולשמר סחורה. כזו היא גם לוקאל שנראית על פניו כעוד מסעדה פשוטה, אבל ירידה מטה במורד גרם המדרגות מובילה אל מרתף אבן מלא שולחנות עץ ארוכים. ווינגרט הגדיר אותה כמעין טאפאס צ'כי, ואכן למרכז שולחן העץ הגדול זרמו מנות שכיף לחלוק לצד הרבה בירה כמובן. בין המנות, נקניקיות מכל הסוגים וכל המינים: נקניקיה בהירה מבושלת בסגנון איטלקי, שלישיית נקנקיות בעלות טעמים וסוגי בשר שונים, נקניקיה צלויה ושחומה מבשר חזיר שכמעט ונכחד שהייתה מצוינת, פרוסות לשון עגל, גבינת קממבר מוחמצת ופרוסות דקיקות של בשר לבן עם קרם שמנת חריף ונהדר מחזרת לבנה. כל המנות מוגשות עם הרבה חרדל וחזרת לבנה טרייה מגוררת. סיבוב קצר במרתף בדרך לשירותים הוביל אותנו אל האוצר - חדרון מלא מיכלי נירוסטה ענקיים בהם מוחזקת הבירה. לא תמצאו כאן בברים ובמסעדות מיכלים קטנים כמו בארץ, אלא מיכלים ענקיים, פשוט בגלל שהצריכה פה גדולה בהרבה. טעמנו את הבירה הכהה שהלכה מצוין לצד המנות. מדובר במסעדה עמוסה מקומיים בזכות האוכל המצוין והתפריט העשיר והזול.

כתובת: Dlouhá 33

ויש גם קצת יין- Red Pif

סיור קולינרי בפראג. רונית אבידן, מערכת וואלה!
שכחו מקברנה או מרלו. בר יין צעיר עם יינות מקומיים בלבד/מערכת וואלה!, רונית אבידן

הרד פיף הוא בר יין צעיר מעוצב ונעים. העיצוב הנקי והמזמין משרה אוירת רוגע נעימה, כזו בדיוק המאפשרת לך להתרכז ביין, באוכל שלצידו ובמוסיקה הבוקעת מנגן התקליטים שעל הבר.

בעל המקום שם לעצמו מטרה למכור יינות מקומיים בלבד המיוצרים בשיטות אורגניות. הצ'כים ידועים פחות ביינות שלהם, והם החלו בייצור רק בשנים האחרונות. מדובר ביינות עולם חדש ובשימוש בזנים שפחות מוכרים לנו. לא תמצאו כאן קברנה או מרלו. היינות הצ'כים שטעמנו קלילים יותר מהיינות המוכרים לנו, ולכן בין הלבנים יכולנו להתרשם מכמה יינות טובים ופירותיים. היינות האדומים מוצלחים מעט פחות בגלל תנאי הגידול הקשים באזור, אבל עדיין שווים טעימה. אם עד עכשיו המלצנו על אוכל מקומי, פה תוכלו למצוא מנות שונות וטובות שכיף לנשנש ליד היין. שף המסעדה נולד בסרי לנקה, למד בישול בצרפת וחי בצ'כיה, ובין המנות שהתאימו מאוד ליינות הקלילים, טעמנו טרטר סלמון עם ג'ינג'ר על אצה קריספית ופרוסות דקיקות של רוסטביף מצויין עם ירקות מוחמצים.

כתובת: Betlémská 9
vchod z ulice U Dobřenských 1

המבשלה העתיקה: U Medvidkun

סיור קולינרי בפראג. רונית אבידן, מערכת וואלה!
אווירה עליזה ובירה שזורמת לשולחנות מחביות נירוסטה ענקיות/מערכת וואלה!, רונית אבידן

כבר בשנת 1466 פעל המקום כמבשלה ובמאה הקודמת, אף שימש בית לקברט הראשון של פראג. זכר למופעי הקברט לא ניתן למצוא במקום, אבל האווירה העליזה בהחלט השתמרה בעיקר בזכות כמויות הבירה שנפכות ללא הפסקה. את המקום פוקדים תיירים ומקומיים. כך זכינו לשיחה עליזה עם יושבי השולחן הסמוך בו ישבו יחד בחור פקיסטני, חברו שמוצאו מאיראן ואיטליה וארוסתו המקומית.

המסעדה מחלוקת להמון מפלסים וכוכים ומאוכלסת שולחנות עץ כבדים וארוכים. לפני שאתם מתיישבים אפשר לסייר קצת בין החללים ולבחור את המקום שהכי מתאים לכם. את הבירה הם מייצרים כמובן בעצמם ולצידה אוכל מקומי הכולל הרבה סוגי נקניקיות ונקניקים, שוק חזיר עם מעטפת פריכה שמגיע כמובן עם הרבה חרדל חריף וחזרת לבנה מצויינת. תענוג אמיתי.

כתובת: Na Perštýně 7, Staré Město

קוקטיילים מושקעים: Hemingway, Cash Only

מזיגת אבסינט, פראג. רונית אבידן, מערכת וואלה! NEWS
ידועים באוסף האבסינט שלהם. חיי הלילה של פראג/מערכת וואלה! NEWS, רונית אבידן

הקסם של פראג בלילה גדל אפילו יותר. האורות הניבטים מצריחי המגדלים הגותיים משתקפים במי הנהר וסמטאות האבן האפלוליות של העיר העתיקה מזמינים לסיור רגלי. למי שמחפש בשיטוטיו מקום להרוות בו את צימאונו האלכוהולי, מציעה פראג מלבד מבשלות בירה עליזות גם שני ברי קוקטיילים מרשים ומלא אווירה. ההמנגווי (Hemingway) הבוגר והוותיק בעל העיצוב המעושן והריהוט הכבד והקאש אונלי (Cash Only), אחיו הצעיר והחדש יחסית המזכיר בעיצובו קצת ברים בתל אביב. שני הברים החולקים בעלים משותפים מתגאים באוסף האבסינט שלהם, הרום והשמפניה, אבל תוכלו למצוא כאן מגוון עשיר של קוקטיילים משובחים כמו קיר רויאל עם הל, אמרטו סאוור בניחוח תפוז מעולה ועוד רבים. את האבסינט יגישו לכם עם מיכל זכוכית מלא במי קרח שבקצהו ברז המטפטף מים על כפית כסף קטנה מחוררת המחזיקה קוביית סוכר. המים שיטפטפו ימיסו את קוביית הסוכר בדרך אל כוס האבסינט. חווית אלכוהול נעימה וטעימה לחובבי הז'אנר.

כתובת: - Cash Only - Liliová 218/3
Hemingway - Karoliny Světlé 279/26

על הדרך: דוכנים מקומיים של אוכל רחוב

סיור קולינרי בפראג. רונית אבידן, מערכת וואלה!
גבינה מעושנת מותכת על פרוסת לחם שחור, מעדן מקומי/מערכת וואלה!, רונית אבידן

את הקיורטוש הריחני כבר ייבאנו מזמן ארצה לרחובותינו, ועדיין אין מנוס מלהתנחם במאפה השמרים עם כוס שוקו חם בשיטוט אחר צהריים קריר ברחבי העיר. מלבד הקיורטוש מומלץ מאוד לטעום פרוסות גבינה מעושנת מותכת על פרוסת לחם צ'כי שחור שנמכרת בדוכני הרחוב בעיקר לפני החגים. נתח חזיר מעושן הנצלה מעל פחמים לוהטות בפינת הרחוב או נקניקיה עם המון כרוב כבוש לצד כוס בירה יהוו כמעט תמיד ארוחה מענגת במיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully