וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש תאילנדית חדשה שמסתתרת בשפלה

19.4.2016 / 11:59

כרמי יוסף, היישוב שמוקף בכלל בכרמים ובתי בד, מתהדר כעת בבית אוכל תאילנדי חדש השייך לזוג אחים תאומים בני 23 בלבד. מה נאכל שם?

עריכה: נטלי זברו

היישוב כרמי יוסף מוכר בעיקר לרוכבי האופניים שכובשים את יישובי השפלה בסופי השבוע ובזכות הכרמים ובתי הבד שסביבו. חלקכם אולי גם מכירים את חומוס זרזיר שפתוח גם בשבתות, וכעת מצטרפת אליו שכנה חדשה במרכז המסחרי - תאיליין. המסעדה התאילנדית שייכת לתאומים אלדד ומידד קונפורטי (לא, אין קשר לשף המפורסם אבי קונפורטי. בדקנו), רק בני 23.

"נסענו לטיול אחרי הצבא במזרח הרחוק", מספרים האחים בזמן הסרוויס. "בסין היה מאוד קשה, במיוחד החלק של האוכל. הטעמים שם לא קשורים למה שאנחנו מכירים. אחרי סין, הגענו לתאילנד". סיפור האהבה עם המטבח האסייתי התחיל למען האמת קודם לכן כאשר השניים עבדו וניהלו מסעדה אסייתית במרכז הארץ. עם זאת, כאשר הם הגיעו לתאילנד הם למדו מהמקומיים כיצד לבשל, "חיינו כ-4 חודשים בפאי, בצפון תאילנד. בגלל שהיינו שם תקופה ממושכת, התאילנדים הפכו להיות חברים. למדנו מהם את הבישול המקומי, האותנטי. כמו שעושים שם, ולא כמו שעושים בארץ".

תאיליין מסעדה תאילנדית חדשה בכרמי יוסף. מתן שופן, מערכת וואלה! NEWS
למדו לבשל עם חבריהם התאילנדים. מרק טום יאם/מערכת וואלה! NEWS, מתן שופן

הם ממשיכים ומספרים כיצד היו הולכים עם חבריהם החדשים אל השווקים ומבשלים איתם מדי יום, החל מקילוף הירקות ועד חליטת הדגים. שם הם גם למדו כיצד להתקין ממרח קארי בעצמם, אותו הם גם מגישים במסעדה החדשה שלהם.

ההחלטה לפתוח מסעדה התקבלה, כמו בהרבה סיפורים אחרים, במקרה. שניהם בכלל סטודנטים, האחד למשפטים והשני עיצוב מבנה וסביבה. היה להם חלום משותף לפתוח מסעדה, אך רק בעתיד הרחוק. עם זאת, הזדמנות שהתגלגלה לפתחם הביאה אותם להקדים את הגשמת החלום, "הגענו למקום, והיתה קארמה מעולה. מעבר לזה, למסעדה הקודמת ששכנה בנכס הזה קראו 'פאי פיצה', אז בכלל הרגשנו שזה סימן".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
תאיליין מסעדה תאילנדית חדשה בכרמי יוסף. מתן שופן, מערכת וואלה! NEWS
תפריט מצומצם, אך מדויק/מערכת וואלה! NEWS, מתן שופן

השניים שיפצו בעצמם את המקום, ועם פתיחת המקום לפני שבועות מספר, הציפיות שלהם היו נמוכות, "חשבנו שנבשל 5-10 מנות ביום. ברגוע. אבל החבר'ה פה ביישוב עפים על המקום. הבנו שאנחנו עושים אוכל באמת טעים. כנראה גם היה חסר פה משהו כזה בסביבה". עם הזמן, הם משתדרגים ומשתפרים. בהתחלה עוד בישלו על פלטות חשמליות, אבל כיום יש להם אש חיה כמו שצריך והם ממשיכים על הזמן להתפתח ולצמוח. יחד עם זאת, הם רוצים לשמור על שתי רגליים על הקרקע ועל אווירה משוחררת, חברית ולא מתווכת. השניים מנהלים את המקום ללא עובדים נוספים, וכן, זה אומר שגם השף של המקום מגיש את האוכל לסועדים.

תאיליין מסעדה תאילנדית חדשה בכרמי יוסף. מתן שופן, מערכת וואלה! NEWS
רק בני 23, וכבר עם מקום משלהם. אלדד ומידד קונפורטי/מערכת וואלה! NEWS, מתן שופן

ומה בתפריט? ראשית, לשני האחים חשוב לעבוד עם חומרי גלם עונתיים ולהכין בעצמם את הרטבים והממרחים, כדוגמת כאמור הקארי התאילנדית. התפריט של המקום יחסית מצומצם, וכולל כעת 8 מנות. את רובן, למעט הפאד קפאו (40 שקלים) אשר העוף הקצוץ וביצת העין הינם לב המנה, ניתן להפוך לטבעוניות. בעתיד הם שואפים לשלב גם מנות של פירות ים, אך כרגע ניתן להנות מפאד-תאי (36 שקלים) מרק טום-יאם (25/35 שקלים) או קארי פאננג - תבשיל עוף או טופו עם ירקות על אורז מאודה (40 שקלים).

תאיליין, המרכז המסחרי בכרמי יוסף. 08-6251595. שעות פעילות: ימים א-ה' 12:00-21:00, יום ו' סגור, ימי שבת פתוח לסירוגין (מומלץ להתקשר לפני שמגיעים). לא כשר

תאיליין מסעדה תאילנדית חדשה בכרמי יוסף. מתן שופן, מערכת וואלה! NEWS
אוירה חברית ונטולת אגו. מסעדת תאיליין/מערכת וואלה! NEWS, מתן שופן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully