וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה אוכלים במדבר?

חול המועד של פסח הוא חג הטיולים. בין אם אתם מטיילים עם חברים או משפחה וילדים, שווה לעצור באחד מבתי האוכל הפזורים במדבר ולהנות מחוויה קצת שונה

צילום: עידו שחם, עריכה: נטלי זברו

טעם במדבר, ניצנה

בשביל להגיע למשאית האוכל של ניר צריך לנסוע ולנסוע בדרך שלא נגמרת, כמו לשום מקום, עד כמעט מעבר הגבול ניצנה. שם, עם נוף פסטורלי מצד אחד, וטנקים צבאיים מצד שני, בחר ניר אלקסלסי, לפתוח את המסעדה שלו שמגיעה בדמות משאית. אלקסלסי עבד בעשר השנים האחרונות כשף במגוון מסעדות ומלונות, עד שיחד עם אשתו החליט לעזוב הכל ולעבור ליישוב כמהין הדרומי, למקום שבו יוכל לגדל את הירקות שהוא מבשל. במרחק 5 דקות מכמהין, מול הכניסה לניצנה הוא מגדל את הירקות שלו בחממות הסמוכות למשאית האוכל שלו.

מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

האוכל שהוא מגיש במשאית שלו הוא אוכל ביתי - מוסקה, פתיתים, עוף, שניצל ועוד, מתוך תפריט שמשתנה מדי יום. בימי שישי תמצאו פה קובה סלק או מפרום, או בשם הכולל, טעמים של בית. מגיעים לכאן תושבים מהאזור, אנשים שעובדים בקרבת מקום, תיירים, קבוצות מטיילים ואפילו פליטים ממתקן הכליאה חולות צועדים על הכביש עד שמגיעים למשאית של ניר כדי לטעום קצת תחושה של בית.

הניגודיות הסוריאליסטית הזאת של מדבר שומם, שמיים כחולים עוצרי נשימה, חיילים ששומרים בגבול והמשאית של ניר שמקבצת אליה אנשים שונים, היא ללא ספק מראה יוצא דופן ומרתק.

טעם במדבר, בכניסה ליישוב ניצנה. שעות פעילות: ימים א'-ה' 12:00-18:00, יום ו' 12:00 עד כניסת שבת. כשר

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

ארץ ערבה, צוקים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"קונספט אחר של אוכל". ארוחת הבוקר של מסעדת ארץ ערבה/מערכת וואלה!, צילום מסך

החלום של אורן תופוט-תגל היה להתעסק עם אוכל ואירוח, וכך נולד בעצם "ארץ ערבה", מתחם הכולל סוויטות מבודדות במדבר ומסעדה שעושה את הדברים קצת אחרת. כבר ב-2004 עבר ליישוב צוקים יחד עם בת זוגו דפי, ויחד הם עבדו על הקמת המקום. הסוויטה הראשונה אגב נפתחה בשנת 2012.

אל המקום שווה להגיע לא רק בשביל להתארח, אלא גם לאכול. "המסעדה שלנו היא מסעדה מאוד מיוחדת", אומר אורן. "אנחנו מגישים ארוחות בוקר, אבל לא בקונספט הישראלי המוכר. אין בופה. מגישים הכל לשולחן עצמו: מתחילים עם מנות קרות כמו גבינת לאבנה עם עגבניות מיובשות, סלט ירקות שמבוסס על ירקות מהבוסתן שלנו, פריטטה עם תפוחי אדמה וקשקבל, ממרח חלבה ופיסטוק, מאפים שאנחנו מכינים מדי יום עוגות ביתיות ועוד". מעבר לירקות ועשבי תיבול הגדלים במקום, השניים מייצרים גם שמן זית המשמש את המסעדה. עלות הארוחה לאדם היא 88 שקלים.

מעבר לארוחות הבוקר, המוגשות אגב גם בחול המועד (בהזמנה מראש), המקום מציע ארוחות ערב מדי יום חמישי בלבד, כאשר נושא הארוחה משתנה מדי שבוע. מדובר בעצם בארוחת טעימות הכוללת מנות פתיחה ועוד 4-5 מנות, "זו ארוחה שאורכת שעתיים-שעתיים וחצי, בקצב איטי ורגוע", מספר אורן. "הנושא של הארוחה משתנה. ערב אחד זה יכול להיות דגים ופירות ים, ערב אחר מטבח ישראלי-ערבי או ערב של גריל בשרים". אורן מעיד כי לכל מנה יש את הייחוד שלה, "פחות שטאנצים ומנות שכולם עושים, ואם מדובר במנה מוכרת אז היא תמיד תצא בפרשנות שונה ואישית".
המסעדה עובדת אך ורק עם חומרי גלם טריים. אורן נוסע מדי יום רביעי, לאחר שיש בידו את רשימת וכמות הסועדים (על כן ניתן להגיע רק בהזמנה מראש), לשווקים בסביבה וקונה בקפידה את כל מה שצריך לארוחה. המחיר לארוחת הערב עומד על 210 שקלים לאדם, והוא כולל קנקן תה וקינוח זוגי. חשוב לציין כי המקום, כמו גם הסוויטות לאירוח, מיועד לגילאי 14 ומעלה.

ארץ ערבה, צוקים. 052-6060954. ארוחת הבוקר מוגשת מדי יום בין השעות 09:00-10:30, סעודת הערב מוגשת בימי חמישי החל מהשעה 19:30 (יש להזמין מקום עד ליום שלישי של אותו שבוע). לא כשר

InnSense, מצפה רמון

סטייק במסעדת אינסנס במצפה רמון. צילום: אירוס חיון,
שילוב של טכניקות קדומות לצד טכניקות מתקדמות. סטייק במסעדת InnSense/צילום: אירוס חיון

המסעדה היא ביסטרו ים תיכוני הממוקמת בתוך מלון בוטיק (חלקכם מכירים אותה בתור שה אוזן שכבר נסגרה) ברובע הבשמים במצפה רמון. המטבח של שואב השראה מהמדבר, מעונות השנה ומהתוצרת המקומית בסביבה. השף של המקום, זוהר רוזנפלד, עושה שילוב בין טכניקות קדומות כמו עישון בשרים לטכניקות חדשניות כמו בישול בוואקום.

המסעדה מציעה ארוחת בוקר 'מצפאית' מדי יום שמגיעה עם ביצים לבחירה, סלטים, לחמניות ביתיות שנאפות במקום, גבינות עיזים וממרחים (110 שקלים לזוג, או 60 ליחיד). בצהריים התפריט משתנה ומציע בין השאר כבדי עוף ביין וריבת בצל על פירה חמאה (60 שקלים), תבשיל קדרה של בקר וירקות שורש ביין (65 שקלים) או פלטת בשרים מעושנים עם תפוחי אדמה (70 שקלים). יש גם קינוחים, כמו קרם יוגורט עם קדאיף ופיסטוק ברוטב קיווי (30 שקלים). בנוסף, יש תפריט ילדים ויש גם לא מעט אופציות צמחוניות וטבעוניות.


InnSense, הר ארדון 8, מצפה רמון. 08-6539595. חול המועד פסח: ארוחות הבוקר מוגשות מדי יום בשעות 08:30-12:30, וארוחות הצהריים והערב מוגשות בשעות 13:00-22:00. לא כשר

נבטו, חוות שיבטה

מסעדת נבטו בשיבטה. צילום: רונית אלעזרי,
בקצה העולם. מסעדת נבטו בחוות שיבטה/צילום: רונית אלעזרי

המסעדה נבטו הוקמה בשנת 2008 על ידי הזוג דינה ועמי אוח, אך שורשיה נטועים עוד הרבה לפני. בשנת 1996 הזוג הקים חוות אירוח בשיבטה, ודינה מצאה את עצמה מבשלת כדי לתת מענה לאורחים, "שיבטה היא נקודה מבודדת", מספרת דינה. "כאשר התחלנו לארח, עלה הצורך בארוחות. עם הזמן זה התפתח עד שבשנת 2008 כבר היינו בשלים לפתוח מסעדה". האוכל במסעדה הוא ים תיכוני-מדברי, כהגדרת הבעלים. מצד אחד אפשר למצוא תבשילי קדרות כמו מקלובה, פלפלים ממולאים (58 שקלים) או צלי בקר בירקות שורש ומצד שני מנות גריל כמו פרגיות (75 שקלים) ואנטריקוט (90 שקלים). ישנן גם מנות ראשונות כמו חומוס וחציל אפוי עם טחינה (26 שקלים) ולקינוח יש תה ומעמולים הום מייד (31 שקלים). אחד ההיי לייטס של המקום הוא הפיתות שנאפות במקום ומגיעות עם ציפוי שומשום, זעתר או פרג.

נבטו, חוות שיבטה. 050-7383802. שעות פעילות: 12:00-17:00 בתיאום מראש, למעט ימי ראשון. בחול המועד פתוחים מיום שבת עד יום שבת בין השעות 10:00-19:00. ללא תעודת כשרות (פתוח בשבת)

גן ירק, צופר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מהערוגה לצלחת. אוכלים ארוחות בוקר בינות לכפות התמרים ועשבי התיבול/מערכת וואלה!, צילום מסך

כשמה כן היא, מסעדת גן ירק ממוקמת בתוך 'ערוגה' בגודל דונם וחצי בתוך מושב צופר. היא מגישה ארוחות בוקר בסופי השבוע (או לקבוצות בתיאום מראש באמצע השבוע).

את המקום פתחו הזוג רונית ומוטי אלעזרי, שניהם אגרונומים במקצועם. הביקור במקום נפתח בסיור קצר בערוגה הענקית ביחד עם מוטי בזמן שרונית מכינה את המטעמים. למסעדה אין מלצרים, וכל האוכל מונח על השולחן, ללא תפריט. כל הירקות המשמשים להכנת המנות הן הישר מגן הירק, "למעשה - מהערוגה לצלחת", מחייכת רונית. "אני לא מתיימרת להיות שפית. הקונספט הזה של הטרי והפשוט עושה את כל העסק". ומה בתפריט? חביתות ירק עשירות, סלט ירוק, פלפלים וחצילים קלויים, לחמים וביצים. בזמן הארוחה, אגב, אפשר להסתובב בערוגה, לקטוף ירקות ולהוסיף לצלחת. "עכשיו זהו שיא העונה. ממש סוד הגן הנעלם, מה שהולך פה", ממשיכה לתאר רונית. "כל הצמחים גבוהים, מיתמרים, יש אפילו תות שדה". המחירים נעים מ-20 שקלים לילדים קטנים ועד 70 שקלים למבוגר.

גן ירק, מושב צופר. מספר המקומות מוגבל, ולכן יש להזמין מראש 052-3666819. פתוח בימי שישי ושבת, ובחול המועד המסעדה פתוחה גם באמצע השבוע. ללא תעודת כשרות

Deck Bar, עין יהב

על הטרסה בבריכה של יישוב עין יהב קם לו בית האוכל דק בר. השף הוא ליעד בק, והתפריט רחב ומתאים לכולם: מנות צמחוניות כמו קישים ופסטות (45-50 שקלים), מנות בשר עם הבטחה לטריות יומית כמו המבורגר שנטחן מדי יום או נתחי פרגית בניחוח אסייתי (50-75 שקלים) וגם סלטים סופר טריים (15-55 שקלים).

בעלי המסעדה, אשר במקביל עובדים כחקלאים, מספרים כי המקום לוקח את עצמו בקלילות אך גם בנדיבות ובסבלנות ומתאים לכולם: בליינים, זוגות, משפחות וילדים. במרכז רחבת המסעדה פועל גם בר אלכוהול.

דק בר, עין יהב. 052-366-6638. פועל מדי יום בין השעות 13:00-15:00 ו- 18:30-21:30. לא כשר

אורסולה, צוקים

פונדק הדרכים הגרמני-מדברי בצוקים הפך לפופולרי במיוחד. בראשו עומדת אוסי אשר מביאה אליו את טעמי ילדותה באמצעות התבשילים של אימה הלגה. התפריט כאמור שואב השראה מגרמניה, אך הוא עושה שימוש בחומרי גלם מקומיים מחלקאים ויצרנים סמוכים בערבה. התפריט כולל מרקים המוגשים עם לחם וחמאה (32 שקלים), סלטים טריים כמו סלט חקלאים – עגבניות, פלפלים ומלפפונים עם בצל סגול ועלי חסה (42 שקלים), כריכים עם גבינות ונקניקים (32 שקלים), דג מלוח עם בצל ושמנת לצד צ'ייסר וודקה (36 שקלים), שפצל'ה עם נקניקיות (48 שקלים) ומאפים גרמניים שונים (38-42 שקלים). ישנם כמובן גם קינוחים גרמניים כמו עוגת פרג (24 שקלים) או עוגת לינצר (26 שקלים). המקום צפוי להיות עמוס במיוחד בחג, אך זוהי נקודה ששווה להגיע אליה ככלל לאורך כל השנה.

אורסולה, צוקים 93. 08-6444421. שעות פעילות: ימים א', ב', ד', שבת 10:00-20:00, ימים ה'-ו' 12:00-22:00. לא כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully