וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יקב בנימינה: לא מה שחשבתם

18.5.2016 / 17:32

אם בעבר יקב בנימינה נתפס כבנאלי, הרי שלאחרונה מתחולל שם שינוי מרענן. אבי אפרתי לוגם את היינות החדשים של היקב ומתרשם גם מהטעם וגם מהמחיר

יקב בנימינה מתמודד עם בעיית דימוי. שנים נתפס כשגרתי ובנאלי. בשנים האחרונות מתחולל שם שינוי מרענן. היינן יפתח פרץ, שהגיע מיקבי כרמל, חתום על מהפיכה תפיסתית משמחת. כל היינות בלגימה הנוכחית אינם יומרניים. רובם ככולם יינות מרכול זולים עד בינוניי מחיר; ברובם ככולם ניכרת מחשבה והקפדה על איכויות. בעיקר ניכרים מידה משמחת של איפוק ושימוש בענבים איכותיים.

כמה מהיינות כאן הם מספקי ערכי התמורה לכסף היותר גבוהים על המדפים בסופרים. כאלו הם "טבע, שיראז 2015" ו"בין, מוסקט קנלי 2015", המקסים והזול (30 שקלים). "בנימינה, רזרב, סמיון 2015" יכול וצריך להיות מהלבנים הבסיסיים השמחים שלכם לקיץ הזה ו"בנימינה, אבני החושן, יהלום 2012" הוא יין בשר ששווה לרכוש ולשמור להתיישנות כשנתיים-שלוש. במילים אחרות: יקב בנימינה – לא מה שחשבתם. שווה לשים אליו לב.

1. בנימינה, טבע, מרלו 2015/מערכת וואלה!, צילום מסך

1. בנימינה, טבע, מרלו 2015

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% מרלו מלכיש. מגע קצר עם חביות עץ אלון צרפתי. צבע אדון ארגמני. באף פרי אדום. גוף קל. 13% כוהל בנפח.

כמה? 25 שקלים

הכי מתאים ל: ארוחות קלות.

דבר המבקר: קל, עגול, תקשורתי וקצר.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה)

בחמש מילים: יין יומיומי סביר בהחלט מסוגו.

2. בנימינה, טבע, שיראז 2015

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% שיראז מרמת הגולן ולכיש. מגע קצר עם חביות עץ אלון צרפתי. צבע אדום סגלגל. באף פרי שחור ותבלינים. גוף קל-בינוני.

כמה? 25 שקלים

הכי מתאים ל: כריכי בשר, פסטות.

דבר המבקר: עגלגל, מתובל ומפתיע להפליא בהתחשב במחירו וצניעות יומרותיו. אחלה תמורה ל-25 שקלים.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת)

בשמונה מילים: מיינות ה-VALUE FOR MONEY היותר טובים שתמצאו בסופר.

sheen-shitof

פתרון טבעי

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

3. בנימינה, בין, שרדונה 2015

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% שרדונה מהגלבוע. צבע זהוב. באף הדרים. גוף קל. 13.3% כוהל בנפח.

כמה? 30 שקלים

הכי מתאים ל: כריכים.

דבר המבקר: קל ונעים, מלווה בפרי טוב וחמיצות נעימה תומכת. קל וקצר מידי מכדי ללוות דגים או פירות ים אבל יכול בהחלט לעשות את העבודה לצד כריכים או פירות באחה"צ חמים של קיץ.

תמורה לכסף: 3/5 (לא רעה).

בחמש מילים: לבן קליל, יומיומי ולא מחייב.

4. בנימינה, בין, מוסקט קנלי 2015

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% מוסקט קנלי מהגלבוע. צבע זהוב. באף הדרים. גוף קל. 13.3% כוהל בנפח.

כמה? 30 שקלים

הכי מתאים ל: פירות, קינוחים, אוכל אסיאתי חריף.

דבר המבקר: הפתעה נעימה מאד. יין OFF DRY מוסקטי מאד, שמתיקותו עדינה במיוחד ויש בו פירותיות שמחה, פרחוניות כייפית ומידה של חמיצות מאזנת טובה. קל וחסר יומרות אמנם אבל מספק איכויות מצוינות יחסית לעלותו הזניחה. בן לוויה מושלם למים מינרלים מוגזים כ"שפריץ" בצהרי יום קיצי מהביל.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בחמש מילים: מוסקט (קנלי) שכולו שמחה וגיל.

5. בנימינה, יוגב, בלנד ארומאטי 2015

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: לבן חצי יבש על בסיס 60% גוורצטרמינר, 20% סוביניון בלאן ו-20% מוסקט קנלי מהנגב והגלבוע. תסיסה בנפרד בנירוסטה. צבע זהוב. אף ארומאטי מאד - פירותי, פרחוני ומתובל. 13% כוהל בנפח.

כמה? 40 שקלים

הכי מתאים ל: אוכל אסיאתי מתובל.

דבר המבקר: חצי יבש מתקתק אבל לא מתוק מידי. הגוורץ נותן את העושר הארומאטי, הסוביניון את מבנה והמוסקט הקנלי מוסיף סיבוב קטן. בלנד "עולם חדש" חנפני למדי אבל חביב בדרכו, שנשען על פרי מוצלח וחמיצות מאזנת נעימה מאד.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בחמש מילים: בלנד אביבי נגיש, שופע ארומות.

6. בנימינה, רזרב, סמיון 2015

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 90% סמיון ו-10% סוביניון בלאטן מרמת סירין (גליל תחתון) והגלבוע. 6 חודשי התיישנות על המשקעים בחביות עץ אלון צרפתי. צבע זהוב. באף פרי לבן והדרים. גוף בינוני. 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 60 שקלים

הכי מתאים ל: דגים, פירות ים ועוף.

דבר המבקר: ההפתעה הנעימה של הטעימה הנוכחית. סמיון הוא מהזנים הלבנים המקובלים בבורדו ובסמיון הנוכחי יש יובש טוב, רעננות, חומציות טובה במיוחד ומגע מינרלי מפתיע וכייפי.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאוד).

בחמש מילים: מהלבנים המקומיים היותר טובים בקבוצת המחיר.

7. בנימינה, רזרב, שיראז 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 98% שיראז ו-2% ויונייה מהגליל העליון. 14 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון. צבע אדום-סגול. באף פרי שחור ותבלינים. גוף בינוני. 14% כוהל בנפח.

כמה? 60 שקלים

הכי מתאים ל: פסטות ברוטבי בשר, מנות עוף.

דבר המבקר: פירותי, מתובל (פלפל שחור), עשבוני ועגלגל. שיראז קצת אוסטרלי, לא מרתק ומעט טכני אבל שייך לסוג שיזכה בוודאי לאוהדים לא מעטים כאן.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית).

בחמש מילים: יין סופרמרקטים קומוניקטיבי, טכני ונגיש.

8. בנימינה, אבני החושן, תרשיש 2011

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% קברנה סוביניון מכרם קדמת צבי וכרם תל פארס ברמה"ג. 16 חודשי התיישנות בעץ אלון צרפתי וכן שנה נוספת בבקבוק. מינימום תהליכי הצללה וסינון בטרם הביקבוק. צבע אדום כהה מאד. באף פרי אדום ושחור, וניל וקפה. גוף מלא. 14% כוהל בנפח.

כמה? 100שקלים

הכי מתאים ל: סטייקים.

דבר המבקר: קברנה סוביניון ישראלי מהסוג שרבים אהבים כאן: בנוי היטב אך לוקה במעט עומס (שימוש מעט מאסיבי מידי בעץ). עשוי ללא דופי אבל קצת טכני מידי.

תמורה לכסף: 3/5 (לא רעה).

בשבע מילים: קברנה סוביניון עשוי היטב אך מעט בנאלי.

9. בנימינה, אבני החושן, יהלום 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 55% קברנה סוביניון, 20% מרלו, 20% שיראז ו-5% פרי ורדו מהגליל העליון וצפון הנגב. 20 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי, כל אחד מהיינות בנפרד, וכן שנה נוספת בבקבוק. ביקבוק עם תהליכי סינון והצללה מינימליים. צבע אדום כהה מאד. באף פרי אדום ושחור, תבלינים. גוף מלא. 14% כוהל בנפח.

כמה? 100שקלים

הכי מתאים ל: סטייקים וקדירות.

דבר המבקר: בסיס בורדולזי מובהק (75% של קברנה סוביניון ומרלו) בצירוץ 20 אחוזי שיראז, שניכרים בבירור במגע התיבול. פחות עמוס מקודמו, נשען על פרי טוב (ופחות על עץ) ומצליח להיות יותר יין אופי מיין טכני. זקוק לשנה נוספת כדי להיפתח ובעל פוטנציאל התיישנות של עד חמש שנים. מוצלח במיוחד מסוגו.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאוד).

בחמש מילים: יין בשר מהמוצלחים בקבוצת המחיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully