וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עושים עם הילדים בשבת בבוקר?

סוף השבוע ומזג האוויר הנפלא הם תירוץ מצויין לצאת מהבית ולהגיע לפסטיבל האוכל הכפרי במטה יהודה, ליהנות מהנוף המקסים, המרחבים הפתוחים וכמובן מהאוכל המקומי

פסטיבל האוכל הכפרי במטה יהודה- עופר אביבי. עופר אביבי,
אוכל טוב מול נוף משגע, מה צריך יותר מזה לבילוי סופ"ש. בחצר של עופר/עופר אביבי

בסוף השבוע הקרוב ייצא לדרך זו הפעם ה-16 פסטיבל האוכל במטה יהודה. לכל הפודיז בינינו וגם לאלו שאוהבים ליהנות מהיופי והטעם שיש לאזור להציע, זו הזדמנות נפלאה להכיר את היצרנים והבשלנים המקומיים שבמהלך ארבעת סופי השבוע הקרובים ייפתחו את דלתותיהם וסיריהם.

כמו בכל שנה גם השנה ילוו את הפסטיבל מספר אירועים, שהמרכזי ביניהם הוא אירוע הפתיחה ביום חמישי ( 26 במאי) בקיבוץ צרעה, בו לצד דוכני האוכל, טעימות היין והבירות המקומיות, יוצגו הופעות מחול. ברוח החגיגה אספנו עבורכם המלצות נבחרות.

חוות עדולם, מושב צפרירים

פסטיבל האוכל הכפרי במטה יהודה- אחוות עדולם. חני בן יהודה,
עושים פיקניק? הצטיידו בגבינות עזים/חני בן יהודה

חוות עדולם השוכנת באחד המקומות היפים והקסומים בארץ פועלת כמשק עיזים אקולוגי בר-קיימא. החווה שהוקמה בשנת 2011 על ידי אורן אביב ומתבססת על עבודה עברית של צוות החווה וקבוצות מתנדבים, מייצרת כמעט את כל צרכיה בעצמה. במהלך ימי הפסטיבל אפשר יהיה לרכוש גבינות שונות שמייצרים במחלבה.

חוות עדולם. 050-8827038, שישי ושבת: 10:00 ועד השקיעה (פתוח כל השנה), קניית מוצרי המקום כל ימות השבוע בין השעות: 9:00-19:00

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

בחצר של עופר אביב, מושב מטע

פסטיבל האוכל הכפרי במטה יהודה- בחצר של עופר. אלזה לוי שורקין,
הכל מתוצרת עצמית, אפילו הריהוט/אלזה לוי שורקין

עופר אביב הוא אמן רב תחומי שבין אצבעותיו נוצרו תכשיטים, פסלים ובארבע השנים האחרונות חומרי גלם ההופכים לארוחות נפלאות. בלב גינת תבלינים פורחת אל מול נוף עוצר נשימה של הרי יהודה הוא לוקח את האורחים למסע של יופי, צבעים וטעמים תחת כיפת השמיים. אל השולחן יגיעו לחם בייתי עם שישה סוגי סלטים שונים, עלי גפן תוצרת בית, בשרים מעושנים מנתחים מובחרים, שילובים מיוחדים ומפתיעים מהמזרח הרחוק עד המזרח התיכון ( 150 שקלים לסועד). חוץ מהאוכל אחראי עופר לכל פינה ורהיט במסעדה ואפילו הבירות הן תוצרת עצמית.

בחצר של עופר. מושב מטע. 054-7910480. שעות פעילות: שישי- תפריט מיוחד בתיאום מראש בלבד. שבת: 12:00-17:00 בתיאום מראש. לא כשר

לילי עזיז, מושב זכריה

פסטיבל האוכל הכפרי במטה יהודה- לילי עזיז. חיים רוז,
אוכל כורדי מסורתי ולימונים כבושים מהטובים בארץ/חיים רוז

בביתם הנשקף אל הנוף הדרמטי של עמק האלה, מגישה לילי אוכל כורדי מסורתי נהדר. את השולחן ממלאים תבשיל קובה חמוסטה עסיסית ברוטב גרגירי חומוס וירקות, קובה סלק, מג'אדרה כורדית, ממולאים, תבשילי בשר ועוף, שבעה סוגי סלטים ולקינוח עוגות ותה כורדי מתקתק מסמובר על גחלים (120 שקלים לסועד). כל אלו מתובלים בסיפוריו המרתקים של יוסי בעלה. למי שלא חושב שיוכל להכיל ארוחה כל כך גדולה, מציעה לילי גם ארוחה ב-100 שקלים לסועד. במקום ניתן לרכוש ולטעום את הלימונים הכבושים של לילי, שיש האומרים שהם מהטובים הנעשים בארץ.

לילי עזיז. מושב זכריה. 050-7380869 02-9917379. שישי: 11:00-15:00 בתיאום מראש. כשר

הבית של טובה, מושב מחסיה

פסטיבל האוכל הכפרי במטה יהודה- אוכל קוצ'יני. ענבל רוז,
תבשילים מהמטבח של דרום הודו/ענבל רוז

טובה עלתה לארץ כילדה בשנות ה-50 מדרום הודו ובמטבחה מתבשלים תבשילים מהמטבח הקוצ'יני המסורתי העובר מאם לבת - "מסאלה דוסה". לשולחנכם תגיש טובה פיתות הודיות בשם דוסה עם מטבל קוקוס חריף, קציצות ירק, תבשילי קטניות שונים, תבשיל תפוחי אדמה מתובל, עוף הנקרא מולרצ'י, בקר בשם איספטי, סלטים שונים וקינוח טפיוקה בחלב קוקוס ושקדים (120 שקלים לאדם כולל שתייה).

הבית של טובה. מושב מחסיה. 02-9914619, 050-6382714 שישי: 11:00-15:00 בתיאום מראש. כשר

הבית של זוהרה, מושב לוזית

פסטיבל האוכל הכפרי במטה יהודה- זוהרה. אורנה בן חיים,
ארוחה מרוקאית אותנטית/אורנה בן חיים

תחת סככת הגפנים בין עצי הזית, הלימון והאתרוג מארחת זוהרה ומגישה ארוחה מרוקאית אותנטית עם שפע ניחוחות וצבעים. בין המנות ניתן למצוא דגים מרוקאיים, מגוון סלטים ביתיים, קוסקוס עם ירקות וכבש, קוסקוס חלבי, לחמניות הנאפות במקום, חמוצים תוצרת בית, קונפיטורות מהדרי החצר ופפריקה הנעשית במקום ניתנת למכירה.

הבית של זוהרה. מושב לוזית. 02-9911143, 053-2250192ימי שישי: 10:00-15:00 - יש לתאם הגעה מראש. כשר

מאפיית ברדלי, שריגים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לחמי שאור ייחודיים ומיוחדים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאפיית בוטיק קטנה הממוקמת בחצר ביתו של אורן שמואלי. אורן מכין לחמים בעבודת יד ובעיקר לחמי שאור יחודיים. בימי שישי אפשר ליהנות ממגוון לחמים טריים כמו לחם כוסמין (23 שקלים), לחם בציפוי פפריקה מעושנת (21 שקלים), לחם שיפון גרמני (22 שקלים), קפה וארוחות בוקר הכוללת סלסלת לחמים עם מגוון גבינות וממרחים כמו חמאת תפוחים. בימי שבת מכין אורן פיצות מבצק משובח, רוטב עגבניות ביתי ושלל תוספות (55-60 שקלים) וגם פוקאצ'ות מיוחדות (22 שקלים). במהלך הפסטיבל ניתן יהיה ליהנות גם גם מירקות אורגניים וביר ת בוטיק מקומית.

מאפיית ברדלי. 050-5753548. שעות פתיחה: שישי: 08:30-16:00 שבת: 11:00-18:00. לא כשר.

עליה, מושב גפן

פסטיבל האוכל הכפרי במטה יהודה- אצל עליה. אורנה בן חיים,
מטעמים מהמטבח המרוקאי/אורנה בן חיים

עליה ומשה גבאי מארחים בביתם על פי מיטב המסורת המרוקאית הכוללת שולחן שופע, עליז וצבעוני. מנות לדוגמה: עופות ממולאים, שפע של סלטים, דגים פיקנטיים, מגוון של שישה סוגי סלטים, לחמניות ביתיות, קינוח ושתייה (120 שקלים לסועד). עליה מבשלת בהזמנה מראש בכלים נפרדים גם מגוון מאכלים לנמנעים מגלוטן.

עליה.מושב גפן. 08-8582103 052-2442804. שעות פעילות: שישי- 11:00-15:00 בתיאום מראש. כשר

יקב רמ"א, מושב מטע

פסטיבל האוכל הכפרי במטה יהודה- יקב רמ"א. חני בן יהודה,
מאפים בולגריים לצד היין/חני בן יהודה

במורדות הרי יהודה ובין ואדיות, אל מול הרי מטע, נטעו אורלי ורמי אזולאי כרם והקימו בסמוך אליו את יקב רמ"א (ראשי התיבות של שמם). היינות ביקב מיוצרים בשיטות מסורתיות מענבים הנבצרים ידנית וקרבת הכרם ליקב מאפשרת העברה מהירה של הענבים מיד בתום הבציר אל מיכלי התסיסה. לאחר מכן מתיישן היין בחביות עץ אלון צרפתי במשך כ-18 חודשים.

לצד יינות הקברנה סוביניון והמרלו, המיוצרים כאן, ניתן ליהנות גם מארוחה בולגרית ושמחה במהלך ימי הפסטיבל הכוללת בואיקוס, בניצה תרד, בניצה גבינות, מרק טרטור, פוקצ'ות, סלטים, לימונים כבושים ועוד (120 שקלים לסועד כולל בקבוק יין לכל 4 סועדים). היקב מארח במהלך השנה גם אירועים פרטיים בהזמנה מראש ובמגוון שונה של ארוחות.


יקב רמ"א. 050-5065880 052-5298511. מושב מטע. שעות פעילות: שישי: 11:00-15:00. כשר למהדרין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully