וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי אפרתי מצא יינות אדומים מצויינים

25.5.2016 / 17:02

אבי אפרתי לוגם את היינות של פלם, היקב מהרי יהודה שהפך עם השנים מבוטיק לייצור המוני. למרות המעבר לייצור 150 אלף בקבוקים בשנה, אבי אפרתי סבור שהיקב מצליח לשמור על איכויות ברורות

טעימת השבוע מוקדשת לפלם – היקב מהרי יהודה שהחל כבוטיק משפחתי וגדל בהדרגה עד לייצור של כ-150,000 בקבוקים בשנה. פלם הוא יקב ששומר על איכויות ברורות וגם על סטייל. הדבר היותר משמעותי ביינות שלו הוא ההימנעות המבורכת של היינן, גולן פלם, מיינות חנפניים ועמוסי עץ. בכל היינות שלו ניכרים מתינות ואיפוק. אלו יינות שתבונת היינן מוחשית בהם מאד והם גם גסטרונומיים מאוד.

ייאמר מייד: יש פער בין היינות הלבנים ויינות הרוזה של פלם לבין האדומים, לטובת האחרונים. "פלם בלאן" ו"פלם רוזה" רחוקים מלהיות בעייתיים. הם לגמרי בסדר. אבל האדומים בטעימה זו: "פלם קלסיקו" האחרון, שלושת יינות הרזרב האחרונים של היקב (מרלו, קברנה סוביניון וסירה) ו"פלם נובל 2011", הם יינות טובין במיוחד, ש"בלאן" ו"רוזה", חביבים ככל שיהיו, לא מגיעים לרמתם.

בניגוד למקובל בתעשייה, יינות פלם יודעים להתיישן בכבוד. לגמתי את "פלם, סירה סופריורה 2009", מתיישן שלא נמצא בחנויות (ולכן לא נכלל בסקירה) ונהניתי עד מאד. יש בו עומק, נפח, אופי ורכות. מומלץ וכדאי להתאפק וליישן מהיינות הללו (אפילו את "פלם קלסיקו" הבסיסי).

1. פלם, בלאן 2015/מערכת וואלה!, צילום מסך

1. פלם, בלאן 2015

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 65% סוביניון בלאן ו-35% שרדונה מהרי יהודה. צבע זהוב מעט שקוף. באף פרי לבן. גוף בינוני. 12% כוהל בנפח.

כמה? 89 שקלים

הכי מתאים ל: דגים, פירות ים, עוף.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית).

דבר המבקר: פרי טוב, לא דחוס מידי, חמיצות נעימה, מאזנת.
לבן בסיסי, שמח ופירותי.

בשלוש מילים: לבן פירותי וסימפטי.

2. פלם, רוזה 2015

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: רוזה יבש על בסיס 58% קברנה פרנק ו-42% סירה, מכרם מטע וכרמי יוסף (בהתאמה). צבע ורדרד. באף פרי לבן, פרחוניות ופטל. גוף קל-בינוני. 12% כוהל בנפח.

כמה? 89 שקלים

הכי מתאים ל: ראשונות, פיקניק.

תמורה לכסף: 2/5 (מעט יקר יחסית לאיכויות)

דבר המבקר: לא מרבצי המתיקות המופרכים המיוצרים ביקבי ישראל תחת הכותרת "רוזה", אבל גם לא האיכויות של האדומים של פלם, כפי שיפורטו ביינות הבאים. נעים ללגימה, חביב וסביר אבל לא באמת שפיץ.

בחמש מילים: רוזה נעים וסביר, אך מעט יקר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

3. פלם, קלסיקו 2014

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 47% קברנה סוביניון, 17% קברנה פרנק, 16% מרלו, 13% פטי ורדו ו-7% סירה מכרם מטע בהרי יהודה. 10 חודשי התיישנות כבלנד בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי. צבע אדום ארגמני. באף פרי אדום ותבלינים. גוף בינוני. 13% כוהל בנפח.

כמה? 99 שקלים

הכי מתאים ל: רוסטביף, נתחי סינטה דקיקים צרובים קלות במחבת. סטייק טרטר.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

דבר המבקר: הבלנד האדום הבסיסי של פלם מוצלח כתמיד. תמהיל נבון בו ניתן לחוש בתרומת כל אחד מהזנים הנוכחים. ניכר איזון בין מבנה טוב, רכות, תיבול ומעט ירקרקות. כרגיל בפלם, זה יין מתון, עם מקדם גסטרונומי ברור. יין נעים מאד ללגימה, שייטיב ללוות מאכלי בשר קלים.

בחמש מילים: מטובי האדומים בקטגוריית "עודף ממאה".

4. פלם, רזרב, קברנה סוביניון 2013

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 85% קברנה סוביניון מכרם דישון, 5% פטי ורדו, 4% מרלו, 4% סירה ו-2% קברנה פרנק. 14 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון, מחציתן אמריקאיות ומחציתן צרפתיות, בנות שנה עד שנתיים. צבע אדום עמוק. באף פרי אדום ופרחוניות מה. גוף בינוני-מלא. 14% כוהל בנפח.

כמה? 169 שקלים

הכי מתאים ל: סטייקים

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית).

דבר המבקר: היסוד המשמעותי ביותר כאן הוא האיפוק. הפרי לא בשל מידי ולא דחוס מידי. הפרחוניות והתיבול נוכחים אבל לא דומיננטיים. קברנה סוביניון מאוזן ורגוע. אנטיתיזה למפגני העץ והשריר המקובלים כאן בז'אנר. יין טוב מאד עם פוטנציאל התיישנות של שש עד שמונה שנים.

בארבע מילים: קברנה סוביניון מאופק וראוי.

5. פלם, רזרב, מרלו 2014

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 85% מרלו מכרם דישון, 8% קברנה סוביניון, 4% פטי ורדו ו-3% קברנה פרנק. 12 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתיות, מהן 30% והיתר בנות שנה עד שנתיים. צבע אדום ארגמני. באף פרי אדום ופרחים. גוף בינוני-מלא. 13.8% כוהל בנפח.

כמה? 169 שקלים

הכי מתאים ל: תבשילי קדירה.

תמורה לכסף: 2/5 (מעט יקר יחסית לתמורה).

דבר המבקר: מרלו מפתיע. מחד, מורכבות טובה וחמיצות נעימה, לא שתלטנית; מאידך, יש איזו קשיחות שעוברת מהיין שהופכת אותו למאד לא סטנדרטי בז'אנר. ראוי אבל לטעמי, משכנע פחות משני מקביליו לסדרת "רזרב" הנסקרים כאן – קברנה סוביניון וסירה. אפשרות לחמש שנות התיישנות לפחות.

בשלוש מילים: מרלו, קצת אחרת.

6. פלם, רזרב, סירה 2014

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 93% סירה מכרם דישון וכרם בן זמרה בצירוף 5% פטי ורדו ו-2% קברנה סוביניון.12 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי, מהן 30% חדשות והיתר בנות שנה עד שלוש שנים. צבע אדום כהה. באף פרי אדום ושפע תבלינים. גוף מלא. 14% כוהל בנפח.

כמה? 135 שקלים

הכי מתאים ל: סטייקים, צלעות טלה, קדירות טלה וכבש.

דבר המבקר: שפע פרי מצוין, ללא מתיקות מיותרת. תיבול מוחשי אך לא אגרסיבי. מגע אדמתיות שמוסיף המון אופי. רכות מענגת. יין שאפשר וצריך ללגום ממנו המון לצד כל מנת בשר טובה. 6-8 שנות התיישנות.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאוד).

בשש מילים: מטובי בקבוקי הסירה הזניים על המדף המקומי.

7. פלם, נובל 2011

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: יין הדגל של פלם מבוסס על 61% קברנה סוביניון, 17% פטי ורדו, 11% מרלו ו-11% קברנה פרנק מגפנים בוגרות בכרם דישון וכרם בן זמרה בגליל העליון וכן כרם מטע בהרי יהודה. 22 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון, 85% מהן חדשות והשאר בנות שנה. בנוסף, שנתיים נוספות של התיישנות בבקבוק. צבע אדום עמוק. באף פרי אדום ושחור, תבלינים, מעט עשבוניות ומעט ירקרקות. 15% כוהל בנפח.

כמה? 330 שקלים

הכי מתאים ל: ארוחות מורכבות על בסיס בשרים מכל סוג.

דבר המבקר: מורכב ועשיר ביותר, עם הרבה פרי דחוס ומרוכז. מה שנראה כמתיקות נובע מפרי ולא מעודפי עץ. ישנה אלגנטיות ולצידה רכות ואיפוק. האיכויות הללו נוכחות ביין וכבר אינן פוטנציאל. אפשר בהחלט ליהנות מהן. באותה נשימה: ברור שפתיחה שלו בעוד כשלוש שנים תיטיב עימו. פוטנציאל התיישנות בן עד עשר שנים.

בשמונה מילים: בלנד בורדולזי מרשים שמצליח לשמור על איפוק, וטוב שכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully