וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואמוס ארגנטינה: יינות זולים עם תמורה מעולה

15.6.2016 / 17:12

השבוע, אבי אפרתי לוגם את היינות של פינקה לאס מוראס מארגנטינה, ומגלה יינות במחירים נמוכים שנותנים תמורה מעולה לכסף, ויש אפילו טוויסט

יינות ארגנטינה ידועים במקדם התמורה לכסף הגבוה שלהם. יינות פינקה לאס מוראס, הנסקרים השבוע, מספקים גם הם את סחורת ה-Value for money. רובם ככולם מתומחרים באופן שלא ממש מאפשר למתחרים, ע"ע יינות מקומיים למשל, להתמודד מולם. אבל להבדיל ממרבית יינות ארגנטינה, שמספקים אופציית "עולם חדש" חד משמעית ונטול ניואנסים, קרי מביאים את הפרי ובעיקר את העץ החדש לפנים ממש, ביינות הנוכחיים יש טוויסט.

הם מעודנים יותר, חלקם חנפניים הרבה פחות וכמה מהם מייצגים אופציית ארגנטינה ו"עולם חדש" מפתיעה בהחלט. כאלו הם "פז דה פינקה לאס מוראס, סוביניון בלאן 2013" ו"פז דה פינקה לאס מוראס, קברה סוביניון-קברנה פרנק 2012" למשל. שניהם יינות שבמובנים לא מעטים מזכירים באופן המבע שלהם יינות עולם ישן בכלל.

ממוצע מקדם התמורה לכסף ביינות הטעימה הזו, שטווח מחיריהם 40-80 שקלים, הוא מהגבוהים הזכורים במדור זה. בצירוף עובדת היות חלקם יינות "עולם חדש" מאופק יחסית וחלקם האחר "עולם חדש" שבכלל מתנהג כ"עולם ישן", נראה שיותר משווה לשים עין על יינות היקב הזה. הם טובים למנגל, מתאימים לקיץ והמעניינים מביניהם יכולים להיות אופציה יותר ממוצלחת למזיגה בכוסות, בתמחור שפוי, במסעדות וברי יין.

1. פינקה לאס מוראס, קברנה סוביניון 2014/מערכת וואלה!, צילום מסך

1. פינקה לאס מוראס, קברנה סוביניון 2014

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% קברנה סוביניון מעמק טולום. צבע אדום עמוק. באף פרי שחור. צבע אדום ארגמני. גוף קל-בינוני. 13% כוהל בנפח.

כמה? 40 שקלים

הכי מתאים ל: פיצות, פסטות וכריכי בשר.

דבר המבקר: יין פשוט מאד שכולו חביבות, עם לא מעט פרי, חמיצות נעימה ובאופן מפתיע לא המון אגרסיה. בן לוויה מצוין לנשנוש יומיומי, גם של קיץ, ותמורה טובה מאד ל-40 שקלים.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאוד).

בארבע מילים: יין כריכים ופיצות מוצלח בהחלט.

2. פינקה לאס מוראס, מריאן, מלבק 2014

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% מלבק מסאן חואן. צבע אדום עמוק. באף פרי בשל. גוף בינוני מלא. 14% כוהל בנפח.

כמה? 55 שקלים

הכי מתאים ל: מנגל

דבר המבקר: היסוד היותר בולט ביין הזה הינו מידת המתקתקות החד משמעית שבו. יש בו, באף ובחיך, פרי בשל מאד, שמייצר מגע מתיקות. יין עולם חדש מוחצן ועממי, הדוניסטי למדי, שיתאים להפליא לפרק הפרגיות-קבאב על המנגל. כקודמו, בר לגימה גם בקיץ.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאוד)

בשלוש מילים: יין מנגלים קלאסי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

3. פינקה לאס מוראס, רזרבה, שרדונה 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% שרדונה מעמק זונדה. 12 חודשי התיישנות בעץ אלון צרפתי. בצבע זהוב. באף פרי לבן. גוף בינוני. 14% כוהל בנפח.

כמה? 62 שקלים

הכי מתאים ל: פסטות, עוף, דגים, פירות ים.

דבר המבקר: פירותי, שמח, עתיר עץ ומוחצן אך לא שתלטן ולא מתקתק. יין שעשוי היטב בתחומו ונעים מאד ללגום אותו.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בשש מילים: שרדונה "עולם חדש" נעים ולא תוקפני.

4. דה פינקה לאס מוראס, קברנה סוביניון-סירה 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 50% קברנה סוביניון ו-50% סירה מעמק זונדה. 12 חודשי התיישנות בעץ אלון צרפתי. באף פרי שחור, תבלינים, עשבים. גוף מלא. 14% כוהל בנפח.

כמה? 62 שקלים

הכי מתאים ל: בשרים בגריל

דבר המבקר: מבנה ושריר של קברנה סוביניון, עקצוץ תבלינים של סירה, המון אקפרסיביות של יין "עולם חדש" ששכב שנה בחבית. יין שעשוי היטב בהתאם לחוקי הז'אנר שלו ויכול להחזיק בקלות גם מנות בשר משמעותיות יותר, אפילו סטייקים. ככזה הוא מספק תמורה מצוינת לכסף. יין שמקבילי האיכות המקומיים שלו יעלו שלושים וארבעים שקלים יותר ממנו.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת)

בשבע מילים: מיינות הסטייקים הראויים היותר זולים על המדף.

5. פז דה פינקה לאס מוראס, סוביניון בלאן 2013

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% סוביניון בלאן מעמק פדרנאל, למרגלות האנדים. מקצת היין התיישן בחביות עץ. באף עשבים, פרי לבן, הדרים ופרי אקזוטי. גוף מלא. 13% כוהל בנפח.

כמה? 80 שקלים

הכי מתאים ל: דגים, פירות ים, בשרים לבנים.

דבר המבקר: יין מפתיע ומקסים במיוחד. הפירותיות איננה נותנת את הטון לבדה כאן. ישנה עשבוניות מוחשית. פרט לכך, במקום שפע ומתקתקות ישנם מתינות ואיפוק מאד לא אופייניים למה שאנו רגילים לקבל מיינות ארגנטינאיים. יין מורכב ומעודן, ששמץ העץ מוסיף לו מימד בעדינות. מקדם גסטרונומיות נהדר. כייף אמיתי.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בשלוש מילים: הפתעה של ממש.

6. פז דה פינקה לאס מוראס, קברנה סוביניון-קברנה פרנק 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 50% קברנה סוביניון ו-50% קברנה פרנק מגפנים בוגרות (בנות 20-40) מעמק טולום. 15 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון. צבע אדום עמוק. באף פרי אדום, תבלינים, עשבים. גוף מלא. 14% כוהל בנפח.

כמה? 80 שקלים

הכי מתאים ל: סטייקים. נתח אנטריקוט בגריל.

דבר המבקר: גוף, תיבול, עשבוניות ירקרקה. יין מלא עוצמה, מעט פראי אפילו, שונה מאד ממה שמצפים מיקב ארגנטינאי (אלגנטיות, מוחצנות, חנופה לקהל הרחב). יחזיק כל מנת בשר וטלה, גם מורכבת. ככזה הוא מספק תמורה נדירה ל-80 שקלים. תמצאו מעט יינות כאלו, אם בכלל, בכסף הזה.

תמורה לכסף: 5/5 (נדירה)

בשש מילים: פצצת Value for money בלתי משתמעת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully