וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי כמעט 50 שנה: המוסד מי ומי נסגר

17.6.2016 / 11:03

מי ומי נפתחה בסוף שנות ה-60, והפכה עם השנים למוסד של ממש בזכות בשר איכותי, סלטים טובים וקינוח בוואריה אגדי שהלך לפניה. כעת היא מודיעה על סגירתה בשל עבודות הרכבת הקלה שגרמו לפגיעה אנושה בהכנסות

הפוסט של שולמית פורמן ימים ספורים לפני הודעת הסגירה

"מה אני צריכה ייעוץ אחרי 49 שנים, איך לפשוט את הרגל במהירות יותר גבוהה? חוץ מהצהרות, לא קיבלנו כלום"

לאחר כמעט 50 שנה של פעילות משגשגת, מוסד הסטייקים מי ומי מודיע על סגירתו. שולמית פורמן, הבעלים של המסעדה, אינה חוסכת בלשונה ומסבירה בשיחה עם וואלה! אוכל כיצד עבודות הרכבת הקלה פגעו אנושות בהכנסות המסעדה, "אנחנו סוגרים מסיבה אחת ויחידה שנקראת 'מדינת ישראל - הרכבת הקלה'. אפשר לתמצת את כל הסיפור למשפט הזה. בלי גישה, בלי חנייה, עם רעש בלתי נגמר, אבק, טינופת, לכלוך, גדר במרחק של פחות ממטר וחצי מהדלת, אופניים ואופנועים שנוסעים בשני הכיוונים על המדרכה הצרה וזבל שמפוזר בכל מקום כולל הפרשות בני אדם. אז בשביל מה? אתה היית רוצה לבוא לאכול פה? אני מניחה שלא, וגם אני לא הייתי רוצה, גם אם האוכל נפלא והמחירים נוחים".

מה בנוגע לסיוע מצד הרשויות?

"הצחקת אותי. לא עיריית תל אביב ולא משרד הכלכלה עזרו לנו. הם דיברו על קרנות וכספים שיעמידו לטובת העסקים הקטנים בסביבת העבודות, אבל כנראה שהכספים הלכו למקורבים אחרים במקום אלינו. כמו למשל שמשרד הכלכלה העביר כספים למשרד עורכי דין כדי שייתן שירותי ייעוץ לעסקים קטנים. מה אני צריכה ייעוץ אחרי 49 שנים, איך לפשוט את הרגל במהירות יותר גבוהה? חוץ מהצהרות, לא קיבלנו כלום".

שלומית ממסעדת מי ומי. ניב אהרונסון
"אני בגילי להתחיל להיכנס לחובות - לא מתאים לי". שולמית פורמן/ניב אהרונסון

"הרשויות אמרו שהם עומדים בכל ההתחייבויות שלהם, ואני לא יודעת על מה הם מדברים. שום דבר לא יצא לפועל", היא ממשיכה בייאוש. "אני בגילי להתחיל להיכנס לחובות - לא מתאים לי. אנחנו אולי לא נספרים כי אנחנו קטנים מדי. לא מעניין אותם שאנחנו מוסד קולינרי, כנראה הותיק בתל אביב, שאיך אומרים - הלך לעולמו בקול דממה דקה".

כבר ביום ראשון הקרוב (19.6) דלתות המסעדה ייסגרו לצמיתות. ביומיים הקרובים, שישי ושבת (17-18.6), המקום ייפתח על מנת לתת לסועדים הקבועים שפקדו את המקום לאורך כל השנים להגיע לסעודת פרידה, "אנחנו מאפשרים לאנשים לבוא לבכות על החלב שנזל וגלש, ולהגיד שנורא מצטערים ולהביע אמפטיה אדירה, וזהו. ביום ראשון הדלת סגורה", חותמת פורמן את השיחה בעצב.

עוד באותו נושא

המוסד: מסעדת מי ומי

לכתבה המלאה
מסעדת מי ומי. נמרוד סונדרס
ידוע בנתחי הבשר הלבן הנצלים על האש. הגריל של מי ומי/נמרוד סונדרס

מסעדת מי ומי הוקמה בשנת 1967 ברחוב מנחם בגין 35 בתל אביב על ידי משה כרובי וגרשון קרני, ומאז ועד היום הבעלים אולי השתנו, אבל התפריט נשאר קבוע: חומוס, סלט חצילים, צ'יפס, סטייק לבן, שיפודי כבש והקינוח האגדי, אולי המנה המזוהה ביותר עם המסעדה, קרם בוואריה.

כיום הבעלים של המקום הם בנו של קרני ושולמית פורמן. לאורך השנים, ממש כפי שמעיד שמה של המסעדה, פקדו את המקום כל המי ומי: בכירי צה"ל, בכירי המשק, שרים וחברי כנסת. מתוך אידיאולוגיה, הוחלט לאורך השנים לשמור על המקום כפי שהוא מבלי לבצע שינויים, לעדכן את התפריט או לחדש את כסאות הבר. אפילו חלק מהעובדים לא התחלפו בעשרות השנים האחרונות.

מסעדת מי ומי. נמרוד סונדרס
הקינוח האגדי שכולם ניסו לחקות. קרם בוואריה/נמרוד סונדרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully