וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הכל: מסעדת מי ומי נפתחת מחדש

4.7.2016 / 19:48

לאחר שהודיעה על סגירתה בשל הפגיעה הכלכלית הקשה שהביאו איתן עבודות הרכבת הקלה בתל אביב, המסעדה המפורסמת מי ומי הודיעה על פתיחתה המחודשת על ידי עובדי המקום הותיקים

מסעדת מי ומי. נמרוד סונדרס
תשאר כאן למרות הכל. הבוואריה המפורסמת של מסעדת מי ומי/נמרוד סונדרס
"הפתיחה היא של העובדים שלי", מדגישה פורמן. "אני, מה שנקרא, מביט מלמעלה ומשקיף מהצד. העובדים שלי לקחו על עצמם את המסעדה והם מפעילים אותה"

לפני כשבועיים הודיעה שולמית פורמן, הבעלים של מי ומי, על סגירת המסעדה לאחר 50 שנות פעילות בשל הפגיעה האנושה בהכנסות שנגרמה לדבריה מעבודות הרכבת הקלה בתל אביב. כעת היא מודיעה על פתיחתה המחודשת, אך במתכונת מעט שונה. את המושכות לניהול המסעדה תפסו עובדי המקום הותיקים שסירבו להשלים עם רוע הגזירה. "הפתיחה היא של העובדים שלי", מדגישה פורמן. "אני, מה שנקרא, מביט מלמעלה ומשקיף מהצד. העובדים שלי לקחו על עצמם את המסעדה והם מפעילים אותה".

על השאלה מה הביא את העובדים לקחת אחריות על עסק שהודיע על קשיים כלכליים, היא משיבה: "הסיבה המרכזית היא שמדובר בעסק שהם גדלו בו מגיל צעיר מאוד. חלקם אפילו מגיל נעורים. הם נשארו לעבוד פה עד להודעת הסגירה, וכעת לאחריה". לדבריה, האחריות מתרגמת לשעות עבודה בלי נגמרות ללא הבטחה לתמורה או לתשואה, "הם עושים כל מה שניתן רק על מנת להשאיר את העסק קיים, ולקוות שימים טובים יותר יבואו". עם זאת, חשוב להדגיש כי העובדים אינם רכשו את המקום מידיה, אלא קיבלו מפורמן את החזקה לניהולה.

האם את כבר לא נמצאת במקום עצמו?

"אני נמצאת שם, אבל קודם כל בשביל לעזור להם. הם אנשי עבודה, והם פחות מבינים בהתנהלות מול ספקים וכדומה. אני נותנת להם כל עזרה שהם זקוקים לה, ומעבר לזה - הם מתפעלים את המקום מא' ועד ת'."

שלומית ממסעדת מי ומי. ניב אהרונסון
העבירה את החזקה לניהול המסעדה לעובדים הותיקים. שולמית פורמן/ניב אהרונסון
"אף אחד לא הגיב על הבאזז התקשורתי, ואף אחד לא חזר אליי. לא העירייה ולא שום גורם באשר הוא. גם לא לשליחת הפוסטים שלי ליו"ר ועדת הכלכלה. שום דבר, והדברים בעינם עומדים"

כאשר הודעת על סגירת המסעדה, הטחת האשמות קשות ברשויות שלא עמדו בהבטחתן לסיוע לעסקים קטנים כתוצאה מעבודות הרכבת הקלה. האם בעקבות פרסום הדברים, הגורמים אליהם התייחסת פנו אלייך או הגיבו?

"לא. אני קוראת לזה 'התחבאו מתחת למטריות חסינות'. אף אחד לא הגיב על הבאזז התקשורתי, ואף אחד לא חזר אליי. לא העירייה ולא שום גורם באשר הוא. גם לא לשליחת הפוסטים שלי ליו"ר ועדת הכלכלה. שום דבר, והדברים בעינם עומדים."

האם המצב השתפר מבחינת ההכנסות מאז הפרסום?

"קשה לכמת מבחינה כספית, אבל אין ספק שישנה אהדה עצומה של קהל הלקוחות, החל מבני גילי ועד נכדיהם הצעירים. כולם, ללא יוצא מהכלל, הביעו תדמה מוחלטת על כך שמוסד כל כך ותיק נאלץ לסגור שערים. זה בא לידי ביטוי בכך שאנשים עושים מעל ומעבר על מנת להגיע, למרות המכשולים והמגבלות. הם מצביעים ברגליים, ומביעים הזדהות עצומה. מאחלים את כל הטוב שבעולם לעובדים שלקחו על עצמם את המשימה הלא פשוטה."

מי ומי, מנחם בגין 35, תל אביב. 03-5601325. לא כשר

  • עוד באותו נושא:
  • מי ומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully