וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בולסים את החופש: מסעדות מומלצות לאכילה עם הילדים

בתקופת החופש הגדול יש פוטנציאל אדיר לעוגמת נפש בבחירת מסעדה לכל המשפחה. בדיוק בגלל זה, אספנו עבורכם המלצות למקומות מוצלחים שיסבו נחת לקטנים ולגדולים

צילום: עידו שחם, עריכה: יותם וקס

בווידיאו: מסעדת קיטשן גארדן של השף שגב משה

לצאת עם הילדים למסעדה מרגיש לפעמים כמו משימה מאתגרת, אבל זה ממש לא חייב להיות כאב ראש. ארוחה בחוץ יכולה להיות חוויה משפחתית מהנה ושוברת שיגרה, בתנאי שלוקחים בחשבון כמה דברים מראש, החשוב שבהם הוא לבחור למקום שיתאים גם עבורם.

רשימת המסעדות שאספנו עבורכם מורכבת ממסעדות ובתי קפה שחלקן כמו נולדו והותאמו עבור האנשים הקטנים וחלקן זכו להיכנס פנימה בזכות היחס הסבלני והלוקיישן- כזה המאפשר לקטקטים להתרוצץ בחופשיות מבלי להפיל אף מלצר או לעורר מהומה גדולה מדי.

צפון: נחלה, נהריה

בלב מטע פקאן ותיק בנהריה מסתתרת מסעדת בנחלה שגדולתה בחצר ענקית, מטופחת ומושקעת וגן משחקים מאובזר. כל אלה מאפשרים להורים ליהנות מארוחה טעימה בזמן שהילדים משתוללים בחצר. האג'נדה של המקום היא לספק להורים חווית אכילה מהנה ואיכותית מבלי לדאוג לקטקטים.

מה אוכלים הקטנים? עסקית ילדים הכוללת שתיה, עיקרית וקינוח (49 שקלים) או שניצלונים עם צ'יפס (38 שקלים), חזה עוף עם פירה ללא גולטן (38 שקלים), מיני המבורגר עם צ'יפס (40 שקלים) וגם אפשר למצוא פסטה ברוטב ו'פסטה לבנה'.

מה אוכלים הגדולים? פיתה דרוזית במילוי בשר טלה (44 שקלים), מדליוני סינטה עם ערמונים (89 שקלים), סטייק פרגית בהויסן (76 שקלים) או רביולי גבינות בקרם בטטה (62 שקלים).

בשורה התחתונה: נקודת מנוחה אידיאלית במהלך טיול משפחתי בגליל המערבי.

בנחלה, יצחק שדה 17, נהריה.04-9512074 שעות פעילות: ב'-שבת09:00-22:00. לא כשר

צפון: רוטנברג, עמק המעיינות

פרושטו גדי, אווז ובקר עם פסטו חרדל בר, מסעדת רוטנברג. נמרוד סונדרס
פרושטו גדי, אווז ובקר עם פסטו חרדל בר, מסעדת רוטנברג/נמרוד סונדרס

אי שם במיקום קסום בקיבוץ גשר, סמוך לגבול הירדני, מתחבאת לה מסעדת רוטנברג. מטבח המסעדה עושה שימוש בחומרי גלם מקומיים בלבד ומשחזר מנות היסטוריות מהאזור. הילדים יוכלו להתרוצץ, להתנדנד על ערסל בין שני עצים או להתרשם מלהקות הציפורים הנודדות באיזור. אתם תוכלו ליהנות מכוס יין שתבחר הילה בעלת המקום ומארוחה מענגת מעשה ידיו של השף ובעלה, יזהר סער. מומלץ להגיע עם ילדים בימים שאפשר לשבת בגינה החמודה שבחוץ, אז יוציאו לכם שולחן וכיסאות לדשא.

מה אוכלים הקטנים? המנות העיקריות יגיעו עם כוס שתיה וקינוח ואפשר לבחור בין מיני המבורגר ותפוחי אדמה (48 שקלים), שניצל עגל עם פירה (50 שקלים) או ניוקי תוצרת בית (45 שקלים).

מה אוכלים הגדולים? התפריט משתנה בהתאם לעונה ולגידולים. מנות לדוגמה: סלט פאקוס (35 שקלים), קובנייה (48 שקלים), קציצות בורי (80 שקלים) תבשיל סיכבאג' עגל או גדי, (110 שקלים), קלמרי ושריפס בקרם סרטנים (120 שקלים).

בשורה התחתונה: ליהנות מהשקט והנוף הפסטורלי של הרי הגלעד.

רוטנברג, חצר גשר הישנה (ליד קיבוץ גשר), 053-9443272. שעות פעילות: ב'-ה' 12:00-22:00, שישי 10:00-22:00 שבת 10:00-21:00. לא כשר

דרום: ג'מליה, ערבה

אי אפשר לתכנן טיול בדרום מבלי לאתר נקודות עצירה פוטנציאליות. בין אם אתם רוצים לעצור בדרך לאילת או עושים סיבוב בערבה, שווה להגיע לג'מליה, סמוך למושב עין יהב. המרחבים של החאן יאפשרו לילדים לנוע ולהתרוצץ בחופשיות וגם צורת הישיבה בפינות זולה נמוכות הן אטרקציה עבורם. בימי שבת אפשר גם ליהנות מהופעות מוזיקה חיה.

מה אוכלים הקטנים והגדולים? חוץ מתפריט עם מנות ילדים, רוב התפריט הרגיל בנוי על אוכל פשוט וטעים שהקטקטים יהנו ממנו בכל מקרה, כמו מבחר ניגובים (25-32 שקלים), פיצות (35 שקלים), פסטות (38 -46 שקלים), קבבונים ופרגיות (55 שקלים).

בשורה התחתונה: נווה מדבר לעצירה מרעננת.

חאן ג'מליה, פארק ספיר,ערבה. 053-7631072. שעות פעילות: ג'-ו' 13:30-23:00, שבת 11:30-22:30. לא כשר

ברחבת הדשא של מה שהיה פעם פינת החי של קיבוץ גל-און, כבר 12 שנה מכין רן שושן, פיצות פשוטות וטובות שהשמועה אודותיהן עוברת מפה לאוזן. בשביל הילדים זה בילוי מושלם וגם הגדולים נהנים מכמה שעות של שקט עם פיצה משובחת ואויר טוב. בסוף כר הדשא יש גם מקום תצפית מקסים עם נוף שמומלץ להגיע אליו בשקיעה. המקום פתוח רק בימי חמישי בערב ובשבת.

מה אוכלים הקטנים? פיצה, פיצה ופיצה. מגיעים, מזמינים בטאבון שבכניסה את הפיצה המועדפת עם שתיה.

מה אוכלים הגדולים? את אותה הפיצה, עם בירה קרה.

בשורה התחתונה: תופסים מקום באחד השולחנות הפזורים על הדשא ונהנים מהשקט.

הברון מגלאון, קיבוץ גלאון. 050-7602875. שעות פתיחה: יום חמישי 18:00-22:0, ושבת 10:00-22:00. לא כשר

ירושלים: בחצר של עופר, מטע

לפינת החמד הזאת במטה יהודה מומלץ להגיע במיוחד, או לשלב בטיול באזור עין מטע ובאחד ממסלולי האופניים הרבים באיזור. אל מול נוף הררי על מרפסת מזמינה, מכין עופר אביב ארוחת בשרים במעשנה, המוגשת לצד ירקות צלויים, לחם ביתי וסלטים נפלאים. הגינה הקסומהשלו מאפשרת לקטנטנים מרחב התרוצצות מלא בגירויים מסקרנים. אם תציינו שאתם מגיעים עם ילדים המארח כבר ידאג שכולם יצאו מרוצים. המחיר לארוחה עבור מבוגר 150 שקלים, ילד עד גיל 3 חינם, בני 4-6 במחיר 60 שקלים ומעל גיל 6, 120 שקלים.

מה אוכלים הקטנים? אל תתנו לקטנים לפספס את את העוף מהמעשנה. גילינו חדוות אכילה קרינבורית מצד הקטקטים גם בנוגע לנתחים נוספים שהוצאו מהמעשנה והוגשו למרכז השולחן לצד מאפים נהדרים.

מה אוכלים הגדולים? נתחים שיוצאים מהמעשנה לצד בירה תוצרת בית שעופר מכין בעצמו. תענוג אמיתי.

בשורה התחתונה: המקום המושלם להתחיל לחנך את הילדים לאכול בשר כמו גדולים.

בחצר של עופר, מושב מטע. פתוח בסופי שבוע. טלפון להזמנות: 054-7910480. לא כשר

הרי ירושלים: המטבח של רמה

המטבח של רמה בישוב נטף. יעל אילן,
המטבח של רמה בישוב נטף/יעל אילן

במבט ראשון לא מדובר במסעדה קלאסית לבילוי עם ילדים, גם בגלל תפריט מוקפד, מחירים לא זולים והעדר של תפריט ילדים. למרות כל אלה, מדובר בפנינה שמפצה בנוף משגע בלב משתלה, אויר הרים צלול ושפע שטח שבו הילדים מצליחים להעסיק את עצמם.

מה אוכלים הקטנים?אפשר להגיע בבראנץ' שיספק ביצה, סלט, ומאפים טריים לדור הצעיר. לחילופין, אתם מגיעים לארוחת צהריים או ערב, הטאבון שבמרכז המסעדה מוציא מאפים ריחניים ומלאים בכל טוב שגם הקטנטנים לא יוכלו לסרב להם כמו מאפה "סיניה" עם בשר טלה עגבניות מיובשות, יוגורט וטחינה ירוקה (54 שקלים) או מאפה קונפי שוק ברווז וארטישוק צלוי, עם צ'אטני עגבניות ועוד.

מה אוכלים הגדולים? מקלובה של אורז שחור עם קונפי שוק אווז (122 שקלים), פטה כבד מצופה קדאיף וריבה חריפה (55 שקלים), קרם בטטה וקציפת עדשים עם תבשיל פטריות (54 שקלים), פילה מוסר ים בעישון עשבי בר (156 שקלים).

בשורה התחתונה: שילוב מושלם בין אוכל טוב ועניין לילדים.

המטבח של רמה, נטף. יש להזמין מקומות מראש 050-3700954 ,02-5700954 :פתוח בסופי שבוע. לא כשר

מרכז: קפה גן סיפור, הרצליה

בית הקפה מזמן את הילד לקחת חלק מלא בחוויה, בין אם בדפי צביעה המוגשים עם הגעתם, קריאת ספר מספריה הממוקמת במקום או שעות סיפור משתנות מדי שבוע. שני הסניפים בחולון ובהרצליה טובלים בירק, מה שמאפשר לילדים להתרוצץ בחופשיות ואפילו השירותים מותאמים עבורם.

מה אוכלים הקטנים? תפריט משתנה כמו פיצה פיתה (27 שקלים), אצבעות שניצל דג ( 32 שקלים), פסטה עם רוטב או בלעדיה (28 שקלים) ואפילו מנת פעוטות של ירקות אפויים ומעוכים (29 שקלים).

מה אוכלים הגדולים? תפריט מגוון הכולל חוץ מארוחות גם הרצאות בנושא הורות. מנות לדוגמה: ריזוטו קייצי עם ארטישוק וטפנד זיתים (65 שקלים), פוקצ'ה עם חריימה לברק (69 שקלים), פילה לברק בקראסט (79 שקלים), נמסיס שוקולד (42 שקלים).

בשורה התחתונה: מקום שתוכנן כל כולו לילדים.

קפה גן סיפור הרצליה, פארק הרצליה (דרום הפארק, מול קניון שבעת הכוכבים) טלפון: 09-8850900. שעות פתיחה א'-ש' 08:00-00:00. לא כשר

מרכז: שגב קיטשן גארדן, הוד השרון

עיצוב מסעדת קיטשן גארדן בקניון שרונים. אנטולי מיכאלו,
עיצוב מסעדת קיטשן גארדן בקניון שרונים/אנטולי מיכאלו

לפני שנה פתח שגב משה, השף רב הפעלים, מסעדה נוספת בהוד השרון. הקונספט הפעם הוא מסעדה בתוך משתלה, כך שחלק מהעלים הירוקים והירקות במנות מוגשים היישר מהעציצים שמקשטים אותה. כחלק מהיותה גינה גדולה החליט שגב להסב גם חלק קטן לפינת משחקים. יש גם עסקיות ותפריט ללא גלוטן.

מה אוכלים הקטנים? פיצה קלאסית עם מוצרלה ורוטב עגבניות (64 שקלים), שניצל וסטייק חזה עוף (79 שקלים), פסטה ברוטב שמנת עם בטטה צלויה (68 שקלים).

מה אוכלים הגדולים? רביולי עם גבינת תום ברוטב שמנת (71 שקלים), פיצה עם ארטישוק ושום קונפי (79 שקלים), מוסר עם פולנטה פטריות ואספרגוס (119 שקלים), עוף מתקתק בלחמניות מאודות (79 שקלים).

בשורה התחתונה: הזדמנות ללמד את הקטנים על חלק מחומרי הגלם שמגיעים אלינו לצלחת ולחשוף אותם לעולם מסעדות השף.

שגב קיטשן גארדן. קניון שרונים, הרקון 2, הוד השרון. 077-4142025. שעות פעילות: א'-שבת 12:00-23:00

על פניו, המיקום של מסעדת פיורי, תחנת דלק בכניסה ליקום, לא נשמע אטרקטיבי במיוחד – לא לילדים ולא למבוגרים, אבל בפועל מדובר במרכז קטן עם כמה מסעדות. הלב של מסעדת פיורי הוא טאבון גדול שממנו יוצא עושר פחמימתי מרהיב וטעים. בסמוך למסעדה השייכת לשף אבי ביטון ישנו ג'ימבורי, וביטון מגלה בסוד שאפשר גם להוציא לשם פיצות, מה שהופך את העניין לארוחה חוויתית במיוחד.

מה אוכלים הקטנים? פיצה מרגריטה קלאסית (42 שקלים), כמובן.

מה אוכלים הגדולים? רוב המנות במקום מתבססות על הטאבון, כאמור. מומלץ לנסות את קרפצ'יו תפוחי האדמה- תפוחי אדמה אפויים בטאבון שנמעכים ומוגשים עם קרם פרש או את פסטת הציידים- פסטה המוגשת עם נתחי בשר שעברו צלייה ארוכה בטאבון.

בשורה התחתונה: שני החלומות הרטובים של כל ילד: פיצה וג'ימבורי.

פיורי, בכניסה ליישוב יקום (על כביש החוף). 09-9546969. שעות פעילות: ימים א'-ש' 12:00-23:00. לא כשר.

תל אביב: קסיס, חוף יפו

המיקום של מסעדת קסיס בחוף העליה ביפו לא מצריך מתקנים, חדר משחקים או פינת חי. תנו לילדים דלי וכף לחול ואתם יכולים לשכוח מהם עד שיגיע האוכל.

מה אוכלים הקטנים? מנות מתוך תפריט ילדים כמו פסטה ברוטב עגבניות (38 שקלים), המבורגר וצ'יפס (46 שקלים), שניצל וצ'יפס (46 שקלים).

מה אוכלים המבוגרים? קלמרי סגול על קרם שעועית בובס (64שקלים), פילה מוסר על קרם כרובית (108 שקלים), המבורגר (68 שקלים), פסטה פירות ים (78 שקלים).

בשורה התחתונה: תסמכו על השילוב של ים, חול, שמש ואוכל שיבדרו ויתישו גם את השובבים שבחבורה.

קסיס. חוף גבעת עליה, קדרון 44, תל אביב יפו. 03-5753745. שעות פתיחה: ב'-שבת 09:00-23:00. לא כשר

זה לא חדש שקפה פועה משוק הפשפשים מסביר פנים למשפחות, אבל בשבתות מדובר בחוויה משודרגת. ב-10 בבוקר בימי שבת מחכה לילדים בעליית הגג של הקפה שעת סיפור עם טעם, במהלכה הילדים גם יהנו משעת סיפור וגם יכינו עוגיות מבצק שישלחו לתנור המסעדה לאפייה. ההורים בינתיים יכולים ליהנות מארוחת בוקר או לשתות קפה לצד הילדים. בסוף הפעילות כל ילד מקבל שקית עוגיות מעשה ידיו.

מה אוכלים הקטנים? אין תפריט ילדים, אבל יש ארוחת בוקר סטייל הקיבוץ הכוללת ביצים, סלט וגבינות (46 שקלים). ומנות ידידותיות לצהריים כמו חזה עוף קייג'ון או שניצל עם פירה (56 שקלים).

מה אוכלים הגדולים? בוקר בלקני עם פילו גבינות ותרד (48 שקלים), פרנה עם בשר טחון מתובל (56 שקלים), סלט אטריות שעועית עם ירוקים (46 שקלים) או קבב בורי עם תבשיל חומוס (72 שקלים).

בשורה התחתונה: סיום מעולה ליום כיף ביפו או שבת בבוקר.

פועה. שוק הפשפשים. רבי יוחנן 8, תל אביב.03-682-3821שעות פתיחה: א'-ד': 10:00-00:00 ה'-שבת: 24 שעות.

בדשא של מתחם יש פינות ישיבה מעולות, הרבה צל, בריכות עם דגי נוי ומגוון גדול של מתקנים לילדים. כל מה שנשאר הוא לקחת סל פיקניק בליטל איטלי,לפרוס את השמיכה שמקבלים איתו ולתת לילדים להתרוצץ.

מה אוכלים הקטנים? ילדים ואוכל איטלקי זה סיפור אהבה. לא תתקשו למצוא להם מה לאכול - פיצה (28-40 שקלים) או פסטה ( 42-48 שקלים) שהם ישמחו לעצור לרגע את המשחק כדי לטרוף ולחזור. ויש גם פניני עם שניצל ומיטבולס.

מה אוכלים הגדולים? לזניה תרד (48 שקלים), סלט טונה כבושה (42 שקלים), ראגו בקר (48 שקלים) וניוקי ברוטב שמנת וכמהין (53 שקלים).

בשורה התחתונה: בילוי מוצלח לבוקר או אחר צהריים חם, עם אופציה למילוט היישר למזגן של שוק שרונה מרקט הסמוך.

ליטל איטלי. רחוב קפלן 20 ת"א, מתחם שרונה. 03-6979000. שעות פתיחה: א-ה 09:00-24:00, ו-ש וחג 08:00-24:00. לא כשר

תל אביב: קפה לנדוור, גן מאיר

בזכות מיקומו בלב גן מאיר, קפה לנדוור הוא מקום שווה לבילוי אחר צהריים עם הילדים. בלב תל אביב אפשר להתנתק לרגע מרעש האוטובוסים והמכוניות של רחוב קינג ג'ורג' ובוגרשוב הסמוכים ולבלות בנעימים. הילדים מסתובבים חופשי בין המתקנים שבגן או מתהפנטים מהכלבים הרבים הפוקדים אותו עם בעליהם, בעוד הגדולים נהנים מקפה איכותי.

מה אוכלים הקטנים? במקום תפריט ילדים הכולל ארוחת בוקר מותאמת, טוסט, פיצה, פסטה והמבורגר ואפילו ביייבצ'ינו- משקה שוקו מוקצף עם סוכריות ומרשמלו.

מה אוכלים הגדולים? כיאה לבית קפה ולשאר סניפי הרשת גם פה תמצאו מבחר של פסטות, כריכים, סלטים ופיצות.

בשורה התחתונה: טבע עירוני.

קפה לנדוור, גן מאיר רבנו תם 7 תל אביב. 03-6295870. שעות פעילות: א'-שבת 08:00-00:00. לא כשר

חדר אוכל של עומר מילר היא מסעדה נעימה לכל המשפחה, שבה כל אחד יכול למצוא בקלות מנה שתדבר אליו. רחבת המוזיאון ותיאטרון הקאמרי בה היא ממוקמת מאפשרת לקטנים, שישיבה ממושכת קשה להם, להתרוצץ בחוץ, במיוחד אם מציידים אותם באופניים או בימבה.

מה אוכלים הקטנים? ארוחות כמו פסטה, שניצלונים וקיסבורגר ב-34 שקלים מתוך תפריט הילדים. קטנטנים שפתוחים קצת יותר למנות חדשות יכולים ללכת על קבב טלה ומג'דרה או שווארמה פרגיות עם טחינה-74 שקלים.

מה אוכלים הגדולים? מנת קרם החצילים המפורסמת (24 שקלים), ראשונות קטנות כמו קובה, כבד קצוץ, כרובית ועוד (34 שקלים), סינייה דג עם טחינה (69 שקלים). התפריט המגוון פונה גם לבני משפחה טבעונים עם עיקריות כמו המבורגר טבעוני (64 שקלים) ועוד.

בשורה התחתונה: היתרונות של לאכול בחוץ לצד אווירה של ארוחת שבת בבית.

חדר האוכל. שד' שאול המלך 23 תל אביב. 03-696-6188. שעות פתיחה: א'-ה' 12:00-00:00 ו' 11:30-00:00 שבת 12:00-00:00. לא כשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully