וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשעה טובה: נפתחה הרברט סמואל ירושלים

14.8.2016 / 9:07

אחרי אינספור עיכובים נפתחה השבוע באופן רשמי מסעדת הרברט סמואל הכשרה, בירושלים, שמשקיפה על נופי העיר ממרומי הקומה ה-11

צילום: עידו שחם, עריכה: עומרי וייס

באיחור של יותר משנה וכשיונתן רושפלד כבר מזמן מחוץ לתמונה, הושקה בשבוע שעבר מסעדת הרברט סמואל ירושלים במלון תחת שם זהה. קבוצת עדיס לייף סטייל, אשר בבעלותה מסעדות הרברט סמואל (תל אביב הותיקה והרצליה הכשרה בת השנתיים) פותחת כעת את הרברט סמואל השלישית והכשרה. בשונה מהאחיות מהמרכז, אלמנט הנוף לים נפקד כאן, אך במקומו נשקף נוף ירושלמי פנורמי מהקומה ה-11 של המלון מלא פחות מארבע מרפסות שונות.

הרברט סמואל ירושלים. רני רהב
צילום: שירן כרמל,
הרברט סמואל ירושלים, כל ההתרחשות במטבח קורית לעיני הסועדים/רני רהב צילום: שירן כרמל

זוהי המסעדה הראשונה שפותחת הקבוצה מאז עזיבתו הדרמטית של רושפלד. אבל, כפי שמבטיח תומר עמבר, מנכ"ל הקבוצה שנכנס לתפקיד בחודשים האחרונים, המקצוענות נשארה כשהייתה. חלק ממנות הדגל שמכירים הלקוחות הקבועים מהמסעדות האחרות של הרשת נמצאות גם כאן כמו סלט העגבניות המפורסם או הקנלוני עגל. יחד עם זאת, התפריט לוקח גם מנות מהתפריט הכשר של המסעדה בהרצליה, וכן נותן ביטוי למיקום הירושלמי, עם מנות כמו קובה ניה, כרוב ממולא, מנות בשר רבות ותבשילים בבישול ארוך. "הקו של מטבח מקומי המתבסס רבות על שמן זית, מנות מאזור אגן הים התיכון ודגש על ספקים ומגדלים מקומיים מרחבי הארץ נשמר גם כאן", אומר אורן ירושלמי, השף של הרברט סמואל ירושלים.

ירושלמי, שף אנונימי יחסית, כמו שאר השפים אשר עומדים היום בראש המסעדות של הקבוצה, אך עם 15 שנות ניסיון בתחום. בתפקידו הקודם הוא היה השף של מסעדת סקאלה במלון מצודת דויד בירושלים, ואת החודשים האחרונים בילה בהתלמדות במסעדות הרברט סמואל תל אביב והרצליה. "בעידן של היום ששפים באים והולכים אנחנו חושבים שאפשר לשמור על רמה גבוהה של מנות, לאו דווקא עם שף בעל שם גדול שעומד בראש קבוצה", עונה עמבר לשאלה איך נראית הרברט סמואל בגלגולה החדש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הרברט סמואל ירושלים. צילום: יעל לאור,
קובה ניה עותמנית, מושכת לכיוון המקומי/צילום: יעל לאור

בתפריט מבחר מנות, כאשר את מנות הסלטים, הדגים והפסטות, ניתן לבחור בגרסה קלאסית או בגרסה מוקטנת, שמאפשרת לייצר ארוחת טאפאס מגוונת. בין המנות סלט עגבניות (38/52 שקלים), עלה כרוב ממולא באורז ועשבים ירוקים על מצע של תבשיל מנגולד ולימון פרסי וקרם ארטישוק ירושלמי (63/48 שקלים), טונה אדומה צרובה קלות לצד טמפורה של מאקי כרוב כבוש (56/78 שקלים), קובה נייה עותמנית (44/58 שקלים), ניוקי תפוחי אדמה וירקות במחבת (52/74 שקלים), קנלוני חזה עגל ומנגולד בבישול ארוך בציר פורצ'יני ופטריות איטלקיות (58/88 שקלים), לברק שלם בקראסט של מרווה (149 שקלים), כבד אווז עם תפוח עץ, קרמל מרווה וסיידר על טוסט עבה של חלה מתוקה (92 שקלים) ועוד.

הרברט סמואל ירושלים. יעל לאור, מערכת וואלה!
הכשרות לא מהווה קושי, גם לא בקינוחים/מערכת וואלה!, יעל לאור

כשנשאל ירושלמי אם הכשרות מהווה איזה שהוא מכשול עבורו הוא ממהר להבהיר שלא. "אני חושב שלשם העולם הקולינרי הולך היום, מנות קלילות יותר, מבוססות שמן זית", הוא אומר. "אם בעבר מסעדות כשרות היו מתוייגות כמסעדות כושלות, היום זה ממש לא המצב, הרבה שפים מבינים היום את החשיבות של פתיחת מסעדה כשרה, ויש קהל גדול שמחפש את זה, הרבה תיירים גם". לא סתם מזכיר ירושלמי את נושא התיירות, אחרי המסעדות בהרצליה ובירושלים שנפתחו בבתי מלון, החליטה הקבוצה להמשיך ולתקוע יתד בכל הנושא של מסעדות בבתי מלון. "הכיוון שלנו כיום הוא מסעדות בבתי מלון, בארץ ובהמשך גם בחו"ל", מסכם עמבר. "היעד הבא הוא מסעדה ביפו שתיפתח שנה הבאה, גם היא בתוך מלון של האחים נקש, ויש עוד כמה פרויקטים על הפרק".


הרברט סמואל ירושלים, מלון הרברט סמואל, רחוב שמאי 25 ירושלים, שעות פעילות: ראשון - חמישי: 18:30-23:00. תקופת ההרצה תעבוד המסעדה בשעות הערב בלבד, כשבהמשך היא מתוכננת להיפתח גם לעסקיות צהרים. כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully