וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה טועם: דיפלומה בשקשוקה

23.8.2016 / 6:58

אצל גב בנתניה מוצא המונה שקשוקה צפון אפריקאית אמיתית, עם טעמים של חריימה ועושר של תבלינים ומקבל ארוחה משביעה פלוס חומוס ונוסטלגיה ב-33 שקלים בלבד

שקשוקה של גב. קובי רובין
השקשוקה של גב/קובי רובין

תחום האוכל בארץ מלא במקומות חדשים, ואין בכך כל רע, אבל תסכימו איתי שיש יופי במקומות בהם בנים ממשיכים את דרך האבות. המקום של גב, איזה שם יפה, הוא בדיוק מהמקומות האלו, אבא באבי נתן את קריאת הכיוון והבנים המשיכו בדרכו וכך גם משמרים את הגחלת בצורה הכי יפה.

לפני שנים, כשבאבי פתח מסעדה טריפוליטאית באזור הישן של נתניה, היה קשה לו לבשל אוכל משומש מיום אתמול, לכן הוא התמקד באוכל זריז ויומיומי: שקשוקה. לאחר מכן הוסיף גם חומוס ופול לתפריט, אותם בטוח אי אפשר לבשל מחדש, וזה ללכת על בטוח – כל יום טרי.

הגעתי לקראת הפתיחה של המקום, באזור התעשייה החדש יחסית של נתניה. שלט השקשוקה שימש עבורי תמרור עצור על הבוקר. חנייה ברחוב אין, אבל יש סוד קטן, חניה של שעתיים שלמות חינם בחניון של מרכז הקניות הגדול ממש ממול.

שקשוקה של גב. קובי רובין
שקשוקה של גב/קובי רובין

גב היה עדיין עסוק בהתארגנות הפתיחה, הייתי הלקוח הראשון על הבוקר, אחרי נכנס עוד לקוח ומיד הזמין חמשוקה. אף פעם לא הבנתי איך אפשר לאכול חומוס עם שקשוקה. מטר לפני הכניסה עמד ענן של תבלינים ודיגדג בשריר הנוסטלגיה. כירווייה (קימל), אותו תבלין שמלווה אותי כל חיי, שחייבים להשתמש בו במשורה, אבל כאשר משתמשים בו נכונה יכול להעביר כל בן עדות צפון אפריקה על דעתו.
ריח הטיגון התחבר לשאר הריחות בקלות, מודה מראש, זממתי על המרגז. אחרי כמה שאלות של נימוס בסיסי, התחלתי להבין מי נגד מי, גב הסביר לי על המנה העסקית של המקום, שקשוקה במחבת עם שתי ביצים, על הצד ירקות, יש גם את חומוס הבית של המקום שחבל לפספס, לאור העובדה שאף פעם לא הייתי חזק בסלטים, לקחתי נשימה עמוקה והזמנתי חומוס בצד.

לשולחן הגיעה מנה של שקשוקה מהבילה במחבת, גב חזר אל המחבת שלי עם חתיכה של מרגז והניח על השקשוקה, מישהו היה צריך לצלם את הפנים שלי באותו רגע, אף פעם לו הייתי חזק במתנות. באותו רגע הייתי עם חיוך כל כך ילדותי כמוצא שלל רב, הסתכלתי על חתיכת המרגז ומיד הרמתי אותה, בוחן בדקדקנות רגע לפני שבלסתי. מרגז מהסוג הביתי האמיתי, לא חריף מידי ומתובל בדייקנות, הנאה צרופה. בצד נחה צלחת חומוס עליה פול לבן וטחינה מעולה מעל. לחם שחור בפרוסות עבות על הצד, יחד עם פיתה ועוד פיתה.

לא ידעתי מהיכן לתקוף את המנה, החומוס היה מעולה וטעים, חזרתי אל השקשוקה שהתחילה להתקרר, זו פעם ראשונה שאני אוכל שקשוקה בטעם של חריימה, שימו לב לרוטב הלימון שמוגש עם המנה, הוא הולך עם הכל. גם החריף של גב בסך הכל ידידותי למשתמש, לא מכאיב יתר על המידה. כל כך הרבה תיבול, כל כך טעים, אפשר היה לחוש בכל אחד מהתבלינים יחד ובנפרד. זו לא שקשוקה שיכולה לשאת ביצים רכות, עדיף לאכול אותה עם הביצים עשויות היטב, ברוך השם, המסורת כנראה נשמרת טוב, בתאבון לכולם. החגיגה כולה, עולה 33 שקלים סך הכל.

השקשוקה של גב. אריה רגב 11 נתניה. 098337373. שעות פתיחה: א'-ה' 10:00-15:00. לא כשר

  • עוד באותו נושא:
  • שקשוקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully