וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל עאשי: המסעדה החדשה של סאלח כורדי

25.8.2016 / 9:22

שנה וחצי אחרי שסגר את המסעדה שלו ביפו והשתתף במשחקי השף, חוזר השף סאלח כורדי לאותו חלל בשוק הפשפשים ופותח את מסעדת אל עאשי: "הבנתי שאני לא יכול לוותר על החלום והמורשת שלי"

עריכה: נטלי זברו

לא להרבה שפים יש את האומץ לחזור למסעדה אחרי שנה וחצי, במהלכה עמדה סגורה, ולהחזיר אותה לחיים עם שם ותפריט חדשים. בסיבוב הקודם של השף סאלח כורדי בשוק הפשפשים, פרץ מבצע צוק איתן, ארבעה חודשים בלבד לאחר פתיחתה של "אל ג'מילה", מה שלא אפשרה לה לשרוד . לא קל למסעדנים ביפו, יהודים וערבים כאחד, כאשר כל סכין שנשלפת, מרוקנת את הרחובות והנפגעות הראשונות הן המסעדות. אבל כורדי לא מוכן לוותר כל כך מהר על יפו אהובתו. "יפו יודעת להחיות את עצמה כל הזמן מחדש, אנשים לא מוותרים עליה כל כך מהר", הוא עונה בתשובה לשאלה אם הוא מאמין עדיין במקום הזה.

אל עאשי. אפיק גבאי
"לא יכולתי לוותר על המטבח שלי"/אפיק גבאי

בשנה וחצי האחרונות הוא עבד כטבח במסעדת שגב,ובמקביל השתתף בתכנית משחקי השף, שנתנה לו מעוף וביטחון ודרך הסתכלות חדשה על אוכל. הוא אסף רעיונות, דיבר עם זקני יפו, כתב וכתב, עד שהגיעה ההזדמנות לקחת שוב את אותו מקום בדיוק שעמד סגור במשך שנה וחצי. השבוע הוא פתח שם את אל עאשי (הטבח בערבית), מסעדה שמציעה מטבח יפואי בפרשנות עכשווית.

התפריט של אל עאשי, מבקש לשקף את רבדיה השונים של יפו - הים, הנמל, הרחובות הצפופים ועושרה הקולינרי. אל המטבח היפואי המסורתי עליו גדל כורדי, הוא הוסיף את המימד העכשווי בדרכים שונות כמו שילוב של פירות הדר ועשבים טריים. "בזמן שעבדתי במטלות יום-יומיות במטבח שהוא לא שלי, הבנתי שאני לא יכול לוותר על החלום והמורשת שלי, והחלטתי לתת לעצמי הזדמנות שניה ולהקים את אל עאשי".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אל עאשי. אפיק גבאי
פרשנות מודרנית למטבח היפואי/אפיק גבאי

בין המנות הראשונות בתפריט חלוויאת סידנה עלי- שקדי עגל על מצע תבשיל עדשים שחורות ברכז רימונים, (57 שקלים), קובה סייאדה- קובה במילוי דג לבן קצוץ במעטפת פריכה של בורגול, על מצע קרם כרובית ויוגורט מצומצם (49 שקלים), קטאייף בלחמה- קטאייף במילוי בשר כבש על מצע טחינת עירית ונענע (43 שקלים), שם אל נסים- נתחי סרדינים כבושים בשמן זית רוזמרין על מצע ציזיקי, קישוא כבוש וביצת שלו עלומה (51 שקלים) ועוד.

בגזרת העיקריות תמצאו בין היתר סאמק בפריקה- פילה דג לבן אפוי בטאבון מוגש על ריזוטו פריקה בליווי קרם ירקות שורש (105שקלים), מלוחיה בוראני- פילה כבש על מצע פריקה בליווי מלוחיה בוראני (130 שקלים), צלעות כבש (150 שקלים), שוש ברק חודרי (טבעוני) - כיסוני בצק ממולאים בתרד, גרגרי חומוס, חלב שקדים ויין לבן (82 שקלים), סינייה כבש בטחינה (84 שקלים) ועוד. בין המנות האחרונות מוגשות בורבארה - שכבות בצק סולת מתוק ממולאים בחיטה, פירות יבשים מעוטר במרנג ליים חרוך (35 שקלים), חלוויאת נבי רובין- דלעת מבושלת במי סוכר בליווי פירורי עוגיות חילבה, שערות חלבה, טחינה גולמית וקציפת יוגורט עם לימון פרסי שחור (35 שקלים) ועוד.

אל עאשי, עולי ציון 4 תל אביב, 03-6485748, שעות פעילות: שני - שבת: 18:00-00:00. בעוד כחוש תיפתח המסעדה גם בשעות הצהריים. לא כשר

אל עאשי. אפיק גבאי
עבודה נפשית של שנה וחצי/אפיק גבאי
אל עאשי. אפיק גבאי
זכרונות ילדות/אפיק גבאי
  • עוד באותו נושא:
  • אל עאשי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully