וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי אפרתי לוגם את היינות החדשים של יקב כישור

31.8.2016 / 17:28

בטעימה השבוע היינות של יקב כישור, המעניק תעסוקה לבעלי צרכים מיוחדים. עבור חובבי הז'אנר המתון, היינות האדומים שלו שווים רכישה בארגזים

יין של יקב כישור. באדיבות אורי ברוך,
יין של יקב כישור/באדיבות אורי ברוך

השבוע בטעימה יינות יקב כישור, הממוקם בכפר כישורית בגליל העליון המערבי. כישור אינו עוד יקב. הוא ענף יצרני מרכזי בכפר קהילתי בו מתגוררים בעלי צרכים מיוחדים. אלו הם עובדי היקב. היינן הוא ריצ'רד דייויס והיקב מייצר כ-45,000יינות בשנה.

בטעימה חמישה יינות. רוזה, שני לבנים ושני אדומים. כישור עושים יינות נחמדים מאד ולא יקרים כלל, הבנויים, רובם ככולם, לספק ערכי Value for money מוצלחים. כמה מהיינות כאן אף עושים זאת בהצלחה לא מבוטלת. כאלו הם "כרם כישור, לבן 2015", בלנד של סוביניון בלאן וריזלינג. שני האדומים: "כישור, GSM 2014" ו"כישור, סירה ויניארד 2014", ראויים ממש. בשניהם פרי טוב מאד, איזון נאה, עבודה מאופקת מאד עם עץ ומקדם גסטרונומי נאה ביותר. כל היינות בטעימה למעט הרוזה מתומחרים ב-85 שקלים. עבור חובבי הז'אנר המתון, האדומים שווים רכישה בארגזים. לחיים!

1. כישור, רוזה 2015/מערכת וואלה!, צילום מסך

1. כישור, רוזה 2015

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: רוזה על בסיס ענבי קברנה פרנק וסירה. היין תסס ושהה על השמרים בחביות עץ אלון ישנות. צבע ורוד. באף פרי אדום. גוף בינוני. 13.5%.

כמה? 75 שקלים.

הכי מתאים ל: פיקניק. כריכים.

דבר המבקר: פרי נעים, קלילות, המנעות מבורכת ממתיקות. לא רוזה מורכב ועתיר ניואנסים אבל סימפטי וחביב ביותר.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית).

בחמש מילים: רוזה חביב ונעים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

2. כישור, ויונייה 2015

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ויונייה. 5 חודשים על השמרים, בחביות עץ אלון. צבע זהוב קש חיוור. באף פרי לבן והדרים, מעט פרי טרופי. גוף בינוני. 14% כוהל בנפח.

כמה? 85 שקלים.

הכי מתאים ל: אוכל ים תיכוני מן הים.

דבר המבקר: לא יין רע, עם פרי נעים וטוב אבל מייצר בחיך תחושת חוסר דיוק וחדות ומרגיש קצר מידי.

תמורה לכסף: 2/5.

בחמש מילים: העפרון המחודד קצת פחות ביינות כישור של הטעימה הנוכחית.

3. כישור, כרם כישור לבן 2015

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: לבן יבש על בסיס סוביניון בלאן ו-ויונייה. היינות מכל אחד מהזנים תססו בנפרד ושהו בנפרד על המשרים שלושה חודשים במיכלי נירוסטה. צבע זהוב-קש ירקרק. אף ארומטי עם שפע פרי אקזוטי. גוף בינוני. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 85 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים, פירות ים.

דבר המבקר: יין טוב וראוי שחשים בו בבירור את נוכחות כל אחד מהזנים המצויים בו. הקריסטליות והחדות של הסוביניון ביחד עם הארומטיות והפירותיות הטיפוסית של הויונייה. פרי טוב מאד שנתמך בחומציות טובה, עם מידה של חדות ושמץ מינרליות. נעים מאד ללגימה וגסטרונומי בעליל.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

ב-12 מילים: "חתונה לבנה" מוצלחת בין סוביניון בלאן, מלך הלואר, לויונייה של עמק הרון.

4. כישור, GSM 2014

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בלנד על בסיס גרנאש, סירה ומורבדרה. כל אחד מהזנים תסס בנפרד במיכלי נירוסטה, התיישן בנפרד 10 חודשים בחביות עץ אלון וכשישה חודשים יחד, כבלנד. סה"כ 16 חודשי התיישנות בעץ. צבע אדום ארגמני. באף פרי שחור ותבלינים. גוף בינוני. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 85 שקלים.

הכי מתאים ל: סטייקים. תבשילי עגל ובקר.

דבר המבקר: יין שיש בו פרי מקסים המניב מידה של מתיקות. לא להתבלבל: זו לא החבית. עבודת העץ כאן מאופקת מאד. זה הפרי המוצלח נטו. יין ים תיכוני באופיו, שיש בו מידה של תיבול ובעיקר הרבה מתינות ורכות. לגמתי אותו ליד סטייק טוב ונהניתי מאד. יופי של תמורה לכסף.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

בשש מילים: בלנד אדום מאופק, מתון תמחור וטוב.

5. כישור, סירה ויניארד 2014

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% סירה. 14 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון. באף פרי משחור ותבלינים. גוף בינוני מלא. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 85 שקלים.

הכי מתאים ל: סטייקים. צלעות טלה. קדירות טלה.

דבר המבקר: סירה מתון, רך נעים וטוב. עם פרי כייפי, מידה נכונה של תיבול, חומציות טובה ומקדם גסטרונומיות מקסים. תמורה לא פחות ממצוינת ל-85 שקלים.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

ב-14 מילים: לא תמצאו ברף המחיר הזה הרבה יינות טובים יותר על המדף המקומי. קנו בארגזים!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully