וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום שנה: טרנדים שעברתנו בתשע"ו

1.10.2016 / 1:15

הטרנדים הקולינרייים שכיכבו השנה בעולם לא פסחו על ישראל. קיבצנו את שש המגמות המובילות שעוברתו בהצלחה בתשע"ו, לא מעט בזכות האינסטגרם

צילום: ליאור נאור, מתן שופן. עריכה: נטלי זברו

וידיאו: אמסטרדם פרייז בפלורנטין

שנת תשע"ו הייתה שנת האוכל באינסטגרם, עוד הרבה יותר מקודמותיה. יותר מכל שנה אחרת, דאגנו יותר מלארוחה עצמה שהאוכל שלנו יצטלם טוב, ואין דבר שמביא יותר לייקים באינסטגרם מטרנדים. כך גם ישראל הקטנה הפכה למעצמת ייבוא של טרנדים קולינרים פוטוגנים, אז מי בכלל צריך לטוס לניו יורק?

הצ'יפס אמנם מלווה את מסלול חיינו מאז שאנחנו זוכרים את עצמנו, אם בגרסת החומוס - צ'יפס - סלט במסעדות מזרחיות, ואם ברשתות שייבאנו מאמריקה כבר מזמן כמו מקדונלד'ס. אבל השנה ייבאנו את הטרנד שכל מי שביקר באמסטרדם זכה לנשנש - הצ'יפס ההולנדי שמוגש בקונוס עם שלל רטבים. הנציגות הראשונה דווקא הגיעה מהרשת הבלגית צ'יפסטאר, שפתחה סניף כחול-לבן ראשון באבן גבירול, שם מוצמדים לצ'יפס הטרי והשמנמן שלל רטבים מיוחדים - כמו רוטב מקסיקנה פיקנטי, יווני, תאילנדי ועוד.

הנציגות הנוספת לצ'יפס ההולנדי נפתחה בפלורנטין - אמסטרדם פרייז, שלוקחת את עניין המאנץ' צעד נוסף קדימה ומציעה רטבים משוגעים כמו שוקולד וסוכריות. מעבר לגימיק, יש גם תוספות שיתעכלו לכם קצת יותר בקלות כמו גבינת צ'דר, קארי הודי, איולי צ'ילי ועוד.

תחזית: הצ'יפס יישאר איתנו לעולם, אבל לא בטוח שהמתכונת הנוכחית תחזיק מעמד בג'ונגל של אוכל הרחוב הישראלי, בסופו של דבר אנחנו מחפשים עוד משהו ליד הצ'יפס שלנו.

איפה משיגים:
צ'יפסטאר, אבן גבירול 90 ת"א, 03-5600031. כשר
אמסטרדם פרייז, ויטל 10 (פלורנטין) ת"א, 077-9977050. לא כשר

הניינטיז התקשרו וביקשו את הטרנד הזה בחזרה. לא ברור למה ואיך, אבל פוסט ויראלי של בית קפה באוסטרליה עם מילקשייקים מוגזמים ומשוגעים, הצליח להחזיר את המילקשייקים לקדמת הבמה, ואנחנו מיהרנו לאמץ את המגמה. בין המקומות בהם ניתן למצוא היום מילקשיקים מטורפים - רשת מקס ברנר כמובן עם מבחר מילקשייק שיענו על הצורך למתוק למשך חודש לפחות, שייק אאוט - מקום ייעודי של מילקשייקים שנפתח בפלורנטין שמציע את כל החשודים המידיים אבל גם אופציה טבעונית, מסעדת ההמבורגרים גורדוס בחולון שהתפרסמה גם בזכות תפריט מילקשייקים מופרך הכולל תוספות כמו קינדר בואנו, ביצת הפתעה ועוד, וגם לוופל פקטורי בירושלים הגיעה הבשורה עם קולקציית מילקשייקיים המוגשים בצנצנת בצורת כד עם טעמים כמו הרשיז-תות, לואקר-אגוזים ועוד.

תחזית : הטרנד הזה יחלוף מהר כמו שהגיע, אבל עד אז לפחות סחטנו קצת לייקים באינסטגרם.

איפה משיגים:
רשת מקס ברנר
שייק אאוט, ויטל 2 ת"א, 058-7240283
גורדוס, פארק פרס חולון, 03-7733366
וופל פקטורי, עמק רפאים 24, המושבה הגרמנית | יצחק רבין 10, סינמה סיטי, 6643*. כשר

בשונה מטרנדים מושחתים שעברתנו השנה, ובכלל, הפוקי הוא דווקא הגרסה הבריאה והקלילה של אוכל הרחוב. הפוקי שמגיע מהוואי, תפס השנה תאוצה ברחבי העולם כשילוב של שני טרנדים כלליים יותר - בריאות וכמובן פוטוגניות. קערת הפוקי היא צבעונית וטרופית בדיוק כמו המקום שממנו היא מגיעה. מדובר על סוג של סושי מפורק - קערת הפוקי כוללת אורז, דג נא, והרבה תוספות מגניבות שעושות שמח בצלחת כמו אדממה ואצות, כל אלו יוצרים מנה פוטוגנית, בריאה, ובאופן מפתיע משביעה.

תחזית: כרגע יש לפוקי רק סניף אחד, אבל יש לנו תחושה שבקרוב יצוצו לו מתחרים.

איפה משיגים:
פוקי, אבן גבירול 20, תל אביב יפו, 03-9094066. לא כשר

מי שעוקב אחרי טרנדים קולינרים בעולם, לא יכול היה לפספס בעיקר בשנה - שנתיים האחרונות את הירוק הבולט של המאצ'ה. מדובר באבקה של תה ירוק, טחונה דק, אשר מקורה ביפן. לא ברור אם אומצה בהתלהבות בערים מרכזית כמו ניו יורק ולונדון בגלל הסגולות הבריאותיות שלה, או בשל המראה הייחודי שצבע את פיד האינסטגרם שלנו בירוק בכלל ואת טרנד משקה הקפה לאטה בפרט שתפס השנה בעולם. בארץ, הטרנד חודר לאט, לרובנו קשה להתרגל לטעם המריר מעט של המאצ'ה, אבל בשילוב הנכון הוא עובד. בבית הקפה שמנמונת מוגש לאטה מאצ'ה ירוק, הקונדיטורית סאני דרעי מגישה בבייקרי האסיאתי קינוחים רבים הכוללים את המאצ'ה - בהם גלידת מאצ'ה, קינוח מרקיז מאצ'ה, שמרים מאצ'ה ועוד. גם מסעדת אובן קובן החלה לשלב לאחרונה את המאצ'ה בעוד ועוד קינוחים.

תחזית: אנחנו מהמרים על עוד מנות שיצוצו פה ושם בתפריטי קינוחים, אבל לא מעבר לזה, את הקפה תשאירו לנו שחור.

איפה משיגים:
Back Door By Sunny, הארבעה 21 ת"א
שמנמונת, יהודה הלוי 109, ת"א, 054-2312848
אובן קובן, הברזל 4 ת"א | הארבעה 16,ת"א

גלידה בתוך מאפה היא כנראה הטרנד הכי בולט השנה. נדמה שהשנה לא היה מאפה שלא קיבל לתוכו גלידה - קיורטוש, קרונאט, דונאט וקרואסון, הכל הולך והיד נטויה. אימצו את הטרנד בהצלחה רבה קרמרי דה ל'אקלייר עם סניף בקינג ג'ורג' וסניף נוסף באבן גבירול, שניהם בת"א, עם אלקייר משוגעים ושלל גלידות ומאפים. וכן, או לה לה בת"א, שיתוף פעולה של גלידרית בוזה ומאפיית לחמים שהולידה מקום מתוק ופוטוגני עם פחזניות סנט אונורה, קרואסונים, מילפיי או בראוני כולם משתלבים עם גלידה רכה ותוספות משגעות.

תחזית: אין ספק שהטרנד נרגע מעט מהטירוף ההתחלתי, אבל במבחן התוצאה כל עוד המוצר איכותי וטעים, אין סיבה שיפסיק לעבוד.

איפה משיגים:
או לה לה, אבן גבירול 25 ת"א, 03-9102533. לא כשר
קרמרי דה ל'אקלר, המלך ג'ורג' 53 ת"א, לא כשר | אבן גבירול 75 ת"א, כשר

טרנד נוסף מהז'אנר הבריא, מגיע אלינו מעולם הסופר-פוד, שאט אט הפסיק להחריד את חובבי הקולינריה. מושגים כמו ספירולינה וקייל לפתע מתגלגלים לנו על הלשון בטבעיות. אחד המקומות שאימצו את הטרנד הזה הוא ג'וסה, מקום שמתמחה במיצים בכבישה קרה, וכן ג'וסו של רותי רוסו בשוק צפון, אשר פועל על אותו עיקרון - בקבוקוני פלסטיק יפים ומושכים בצבעוניותם, שבתוכם מיצים בריאים, השומרים על חיוניות הפירות והירקות מהם הם מורכבים. מי שיבחר לקחת את זה לאקסטרים יוכל לשלב צום מיצים, טרנד נוסף מעולם הבריאות. בג'וסה, מוכרים גם קערות אסאי, עוד מגמה שכאן להשאר. האסאי הוא אמנם פרי ברזילאי, שמי שביקר בברזיל יודע שכל בוקר שם מתחיל בקערת אסאי עם בננה, אבל גם בערים כמו ניו יורק ולונדון, בעיקר בבתי קפה היפסטרים מיהרו לאמץ אותו עם מנות יפות שעושות חשק לפלרטט עם הצד הבריא בזכות פירות צבעוניים מקושטים,זרעי צ'יה ועוד אלמנטים שמצטלמים נפלא.

תחזית: הטרנד הבריאותי חזק עכשיו מאי פעם ויש לנו תחושה שבקרוב ייפתחו עוד מקומות כאלה, והבקבוקים האלו שבאירופה וארה"ב הפכו למראה רווח יתפסו גם כאן. נותר רק לקוות שבעתיד להיות בריאים יהיה קצת יותר זול מהמחירים הנוכחיים.

איפה משיגים:
מיצים - ג'וסו, שוק צפון, רמת החייל ת"א
אסאי ומיצים - ג'וסה, אבן גבירול 151, ת"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully