וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחת לאף: בשרית, כשרה, זולה ובת"א

15.11.2016 / 7:28

כשהמונה טועם נדרש למצוא מנה בשרית כשרה וזולה בת"א הוא נתקל בבעיה, עד שנזכר שאחת המנות האהובות עליו בת"א נמצאת לו ממש מתחת לאף - בטורק לחמג'ון

לחמג'ון. קובי רובין
הגאונות שבפשטות/קובי רובין

אחת לכמה שבועות מתעורר אצלי חשק לאכול מנה בשרית מבלי לקבל חור בכיס. אבל חלומות לחוד ומציאות לחוד, לא קל למצוא היום בתל אביב מקום שמגיש אוכל רחוב בשרי במחיר הוגן, וזאת לא הבעיה היחידה. לפני מספר שבועות קיבלתי פנייה מקורא דתי ששאל אותי איפה אפשר לאכול אוכל בשרי כשר ברחבי העיר תל אביב. לא מדובר במשימה פשוטה, אבל עדיין השאלה נשאלה והייתי חייב לספק תשובה מתאימה וכמובן כשרה.

בסוף נפל לי האסימון. טורק לחמג'ון הוא מסוג המקומות שאני לוקח לפעמים כמובן מאליו. בא, אוכל והולך לדרכי כבר שנים מבלי לשים לב. בין מאכלי העדות הרבים שהגיעו לארץ מהעליות השונות, אחת המתנות הכי שוות שקיבלנו הגיעה מהטורקים - הלחמג'ון.

טורק לחמג'ון. קובי רובין
בא, אוכל והולך, כבר שנים/קובי רובין

לחמג'ון הוא מאכל גאוני, כמו כל דבר גאוני בעולם, הפשטות שלו היא זאת שהופכת אותו לכזה. מדובר במאפה שטוח, אבל לא דק מידי, עליו שכבת בשר קצוץ פזורה בחופשיות ומרוחה בשומן כבש. בטורק לחמג'ון מכינים כמות גדולה של המאפה על הבוקר, וכשהלקוח מזמין (20 שקלים למנה עם כל התוספות), הם מכניסים אותו לחימום זריז בטאבון אבן. במהלך ההמתנה הולכים בינתיים לפינת הסלטים עם קערה קטנה וממלאים ממבחר הסלטים של המקום: סלט גזר מוחמץ עם פרוסות לימון, מלפפון חמוץ, כרוב, חריף וכו'. לגבי הצ'יפס – אפשר לבחור שהמנה תגיע עם צ'יפס עליה, אבל חבל להפריע לטעם המעולה עם עוד פחמימה, עדיף לבקש את הצ'יפס בצד.

בסופו של דבר מתקבלת מלכודת של טעמים מעולים: הלחמג'ון מקבל בחימום קריספיות והבשר המעולה המפוזר בנדיבות מלווה אותך בכל נגיסה. את הסלטים כדאי לפזר על המאפה, מה שהופך כל ביס לשונה ומיוחד. הביסים הראשונים הם בלי הסלטים כמעט, טעם נקי של שומן ובשר קצוץ דק, לאט לאט נכנסים פנימה חלקים שונים של הסלט, הכרוב המוחמץ והטרי, ולבסוף סלט הגזר עם פרוסות הלימון שמגלות התנגדות חמצמצה. בתקופה הנוכחית, בה רוב הישראלים נמנעים מביקור בטורקיה, אפשר להתנחם בכל שמבחינת האוכל, טורקיה נמצאת כאן, בטורק לחמג'ון.

טורק לחמג'ון , נחלת בנימין 77 תל אביב, 03-5661661, שעות פעילות: ראשון - חמישי: 11:00-22:00, שישי: 11:00-16:00. כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully