וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש בנווה צדק: קפה בסגנון פריזאי ובניחוח גלילי

13.12.2016 / 15:15

השפית הגלילית נילי כהן מינץ, מגיעה סוף סוף לתל אביב ופותחת במיקום הכי יפה בעיר, את בית הקפה לורנץ ומינץ. בתפריט: ארוחות בוקר מפתיעות, מאפים משגעים ואפילו אופציות טבעוניות

לורנס ומינץ. רעות סהר, מערכת וואלה!
מאפים משובחים/מערכת וואלה!, רעות סהר

בפינה פסטורלית בפאתי נווה צדק פתחה הבוקר נילי כהן-מינץ את לורנץ ומינץ, קפה בסגנון פריזאי ובניחוח גלילי. במבנה העתיק נווה שכטר, בית טמפלרי ששוחזר, הפונה בגבו אל רחוב אילת הסואן ועם הפנים אל שכונת נווה צדק השקטה. בעבר הרחוק שכן במקום בית קפה בבעלותו של סר בריטי שקנה את הבית ב-1880 ושמו לורנץ. לורנץ הוא "שותפה השקט" של מינץ בבית הקפה החדש שנפתח בקומה התחתונה של הבניין, כאשר בקומה העליונה ישנה גלריה לאירועים. אל הבמה הישנה של המרכז ליהדות מתקדמת הוצמד דק עץ ומינץ שוב ערבבה בין עמק יזרעאל לפריז ועל השולחנות העגולים הקטנים בסגנון צרפתי קלאסי היא הניחה עציצי רקפות.

הרומן של מינץ עם הטמפלרים לא מתחיל היום, כבר כמה שנים שבבעלותה קייטרינג ומסעדה השוכנים בבית פיין במבנה טמפלרי עתיק בבית לחם הגלילית בעמק יזרעאל. שם היא מארחת אירועים מושקעים בחצר ומגישה ארוחות בוקר ובראנץ' שהתפרסמו גם בזכות מאפים ועוגות משובחים.

לורנס ומינץ. רעות סהר, מערכת וואלה!
פירות העונה ועוד/מערכת וואלה!, רעות סהר

הגיחה של מינץ לתל אביב הולכת להשתלם מאוד לחובבי המאפים הצרפתיים וארוחות הבוקר המוקפדות אבל גם למי שמאס במנות הסטנדרטיות של בתי קפה בעיר. התפריט, שהוא אמנם תפריט הרצה כרגע, עושה ג'אגלינג שוב בין אירופה לעמק יזרעאל, ומציע מנות פשוטות ששולבו בהן חומרי גלם ייחודיים בהגשה מוקפדת. דגים ופסטות עם קריצה למזרח אירופה וקישים וסוגים שונים של דגים כבושים עם קריצה לצרפת.

ארוחות הבוקר מוגשות לצד חמישה טאפאסים עונתיים וסלסלת לחם שנאפה כמובן במקום. תוכלו לנסות מנות יותר נפוצות כמו ארוחת בוקר ישראלית (55 שקלים) או אגס בנדיקט (56 שקלים), אבל יש גם אפשרויות מעניינות יותר כמו קובנה על בסיס חמאה מזוקקת עם מטבלים של קרם פרש, טחינה לבנה, חציל קלוי, סלט עגבניות חריף, ביצה קשה וזיתים תוצרת בית (39 שקלים); או שקשוקה ירוקה עשויה מנגולד ותרד עם ביצים, שמנת ופרמזן (44 שקלים); ארוחת בוקר מבית לחם הגלילית המורכבת מלחם עם חילבה, תבשיל חובזה, ביצים רכות ויוגורט מבושם בהדרים (59 שקלים). בין המנות הראשונות אפשר למצוא סלט סלקים עם גבינה כחולה, גרעיני דלעת, קרמבל מלוח ווינגרט תפוזים והל (39 שקלים); או ארטישוק על הפלאנצ'ה עם שום קונפי, פרמזן, טחינה שחורה וקולי פלפלים (39 שקלים). בעיקריות יש למשל קפלטי סלק עם אספרגוס, גבינה כחולה ופקאנים מקורמלים ברוטב שמפנייה ומרווה (60 שקלים); או שושברק בגרסה בה כיסוני הבצק ממולאים תפוחי אדמה ומבושלים ביוגורט חם, קונפי עגבניות שרי וזעתר (55 שקלים) ועוד.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
לורנס ומינץ. יעל לאור, מערכת וואלה!
לקחת הביתה בשישי/מערכת וואלה!, יעל לאור

כהן מינץ מפלרטטת בשנים האחרונות עם העולם הקולינרי הטבעוני, כך גם השף שחבר אליה במקום החדש, לירן גרודה, זוכה משחקי השף, אשר הפך צמחוני בחודשים האחרונים. החיבור של שניהם יצר תפריט במקום החדש אשר מתייחס יפה גם לטבעונים. על גבי הבר מונחים בסדר מופתי מאפים ועוגות שיצאו הבוקר מהתנור וביניהם סמבוסק חובזה, טארטלטים מבצק פריך עם קרם פטיסייר ותותים טריים, כיסוני תפוחים, קרואסונים עבודת יד עם שוקולד או שבלולי קינמון, אקליירים ופחזניות, עוגות שמרים ועוגות בחושות מפירות העונה ועוד. המקום כשר ולכן סגור בשבת, אבל מומלץ מאוד לבוא בשישי לקחת מאפים הביתה לשבת.

לורנץ ומינץ, רחוב שלוש 42, בית נווה שכטר, נווה צדק תל אביב. כרגע בשעות פעילות של הרצה מ-08:00 בבוקר ועד 17:00 אחר הצהריים. 03-9018070. כשר חלבי.

לורנס ומינץ. רעות סהר, מערכת וואלה!
בין עמק יזרעאל לאירופה/מערכת וואלה!, רעות סהר
לורנס ומינץ. צילום: יעל לאור, מערכת וואלה!
עושה חשק/מערכת וואלה!, צילום: יעל לאור
לורנס ומינץ. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
החצר הכי יפה בת"א/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully