וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חנוכה בטעמי ילדות: קרונאט במילוי מרשמלו ופירות יער

וואלה! אוכל בפרויקט חגיגי ומיוחד לחנוכה שמחזיר את הקונדיטורים אחורה בזמן לחטיפי ילדות אהובים. ראשון להתארח הוא הקונדיטור גל גבריאלי מהקונדיטוריה של גל בחיפה, עם קרונאט במילוי מרשמלו

קרונאט במילוי מרשמלו ופירות יער של גל בייקרי. דרור עינב
חכו עד שתראו מה מסתתר בפנים. קרונאט ביתי במילוי מרשמלו ופירות יער/דרור עינב

הקרונאט שמשגע בשנים האחרונות את העולם ואת הרשתות החברתיות הוא שילוב מושלם בין סופגניית הדונאט לקרואסון. הקונדיטור גל גבריאלי מהקונדיטוריה של גל בחיפה, מעניק גירסה מקוצרת וביתית, שלא דורשת פתיחה וקיפול אינסופי של הבצק כמו בקונדיטוריות.

למה מרשמלו?
"מרשמלו משקית לא היה החטיף החביב עלי כילד. משהו במרקם ובטעם לא עשה לי נעים בפה. השינוי הגיע כשהתחלתי לצאת למחנה הנוער של תנועת הנוער העובד והלומד. במחנה מסביב למדורה בלילה חילקו לנו מרשמלו וכל אחד בתורו דחף אותו לאש בעזרת שיפוד. בביס הראשון חטפתי כוויה בלשון, בביס השני הטעם היה טעם גן עדן, נימוח ומתוק של משחה חמימה בטעם מתקתק שכמותו לא טעמתי. באמת שלא היה שום קשר למוצר המוכר לי. מאז אני מעריך את הממתק הזה הרבה יותר".

איך הוא משתלב בקרונאט?
"המרשמלו בתוך הקרונאט מקבל מכת חום והופך לאותו קרם מתוק ואהוב שזכור לי מהתנועה. כיום, בחוש הטעם הבלתי מתפשר שלי, לא מספיק לי כבר רק טעמו של המרשמלו, לכן שילבתי אותו עם פירות יער שמוסיפים לו מעט חמיצות ושקדים קלויים לקראנץ' הנידרש".

קרונאט במילוי מרשמלו ופירות יער של גל בייקרי. דרור עינב
המרשמלו מתנועת הנוער בתפקיד חייו . קרונאט במיליו מרשמלו ופירות יער של גל'ס בייקרי/דרור עינב

מצרכים:

עבור 10 יחידות

לבצק:
2 כוסות גדושות מאוד קמח
20 גר' שמרים (2 כפות)
1 כף סוכר
100 גר' חמאה רכה
1 כף שמנת חמוצה
1/4 כוס מים קרים
קורט מלח

למילוי:
150 גרם שקדים גרוסים קלויים
20 יח' מרשמלו
100 גרם פירות יער קפואים או טריים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

אופן ההכנה:

1.מערבבים במיקסר עם וו לישה את הקמח עם השמרים, מוסיפים את הסוכר, החמאה, השמנת החמוצה והמים בהדרגה ולפי הצורך. אחרי 2-3 דקות לישה, מוסיפים את המלח וממשיכים ללוש 5-7 דקות נוספות. עוטפים בניילון נצמד ומעבירים למקרר ללילה.

2. מוציאים את הבצק מהמקרר, מחלקים ל-10 כדורים (כל אחד במשקל 30 גרם) ומרדדים על משטח מקומח כל כדור לעלה אליפטי בעובי 0.5.

3. מניחים על כל עלה 2 יח' מרשמלו, כף מהשקדים הגרוסים, מעט פירות יער וסוגרים היטב. חשוב לסגור היטב על מנת שלא יפתח במהלך הטיגון. אם הבצק מקומח יתר על המידה ולא נדבק זה לזה בסגירה מרטיבים את הקצוות במעט מים. שומרים עד הטיגון במקרר.

4. מחממים שמן לטמפ' של 170 מעלות (חם, אבל לא רותח) ומכניסים בעדינות פנימה את הקרונאטס בזה אחר זה. מטגנים עד שמקבל גוון שחום ויפה ואז הופכים צד עד לקבלת או גוון זהה בצד השני.

5. מעבירים לנייר סופג, מגלגלים כמו ספינג' בסוכר ומגישים חם.


Gal's Bakery הקונדיטוריה של גל, שד' הנשיא 131, חיפה. 04-838-2928

קרונאט. ShutterStock
הקרונאט המקורי/ShutterStock
חטיף מרשמלו ופצפוצי אורז. נמרוד סונדרס
נוסטלגיה בקרונאט. מרשמלו/נמרוד סונדרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully