וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי אפרתי טועם את יינות רופינו מטוסקנה

11.1.2017 / 18:30

אבי אפרתי מוזג את איטליה לכוס ודוגם את היינות החדשים תוצרת רופינו מטוסקנה

1. רופינו, אורבייטו קלסיקו DOC 2015/ספק 500

1. רופינו, אורבייטו קלסיקו DOC 2015

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 40% גרצ'טו, 20% פרוקאניקו ו-40% זנים נוספים כגון וורדלו וקאנאיולו ביאנקו. היין תסס ושהה במיכלי נירוסטה. צבע זהוב-קש. באף פרי לבן, לימוניות ומעט עשבוניות. גוף קל 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 39 שקלים.

הכי מתאים ל: סלטים, כריכים, פיקניק.

דבר המבקר: לבן בסיסי שבבסיסיים, קל שבקלים ונעים שבנעימים. יותר משהוא רלוונטי לשיא החורף, נעים יהיה ללגום ממנו, מצונן היטב, בגמיעות גדולות, בקיץ החם, אפילו בחוף הים.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

בשתי מילים: קל ושמייח.

2. רופינו, קיאנטי DOCG 2014

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 70% סנג'ובזה והשאר זנים נוספים המותרים באזור כגון קברנה סוביניון ומרלו. מספר חודשי שהות במיכלי נירוסטה ובטון. צבע אדום ארגמני. באף פרי אדום. גוף קל. 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 39 שקלים

הכי מתאים ל: פיצה, כריכי בשרים קלים, פסטות.

דבר המבקר: כשמדברים על קיאנטי מהסוג הפשוט, הבסיסי של רופינו הוא בבחינת יין כמעט גנרי, קרי כזה שמאגד בתוכו את ביטוייו הקלאסיים של הז'אנר. ייאמר מיד, קיאנטי בסיסי אינו יין מעודן ואנין. יש בו חספוס, כמעט לכלוך לצד חומציות משמעותית ביותר. זה יין מהסוג עליו לא חושבים כל כך הרבה, פשוט לוגמים יומיומית. ככזה, הוא מספק היטב את הסחורה ותמחורו מצוין.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בחמש מילים: "וינו די קאזה", לחובבי הז'אנר.

3. רופינו, קיאנטי סופריורה DOCG 2013

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 80% סנג'ובזה והיתר בלנד של זנים נוספים כגון מרלו וקברנה סוביניון מפוג'יו קאשיאנו, בסמוך לפירנצה. חצי שנת התיישנות במיכלי נירוסטה ובטון. צבע אדום ארגמני. באף פרי אדום. גוף קל-בינוני. 13% כוהל בנפח.

כמה? 100 שקלים (בקבוק של 1 ליטר).

הכי מתאים ל: פסטות ברוטבי בשר.

דבר המבקר: "סופריורה" היא קטגוריית הביניים בין קיאנטי בסיסי לקיאנטי "ריזרבה" הגבוה יותר. זו קטגוריית קיאנטי המוכרת גם בזכות סל הקש בו נתון הבקבוק, המהווה מותג בפני עצמו. היין הנוכחי מורכב ומעט מעודן בהשוואה לקודמו אך עדיין כפרי בבירור, עם חומציות משמעותית.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בשלוש מילים: קיאנטי עם סלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

4. רופינו, קיאנטי קלסיקו רירזבה דוכלה ( (DUCALE DOCG 2012)

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 80% סנג'ובזה והשאר מרלו וקברנה סוביניון מאחוזות סנטאדמה, מונטמאסו וגרטולה, בקיאנטי קלסיקו. שנתיים התיישנות בחביות עץ אלון גדולות. צבע אדום רובי. באף פרי אדום ותבלינים. גוף בינוני-מלא. 13%כוהל בנפח.

כמה? 110 שקלים.

הכי מתאים ל: נתחי סינטה צרובים קלות במחבת, מנות על בסיס עגל. סטייקים.

דבר המבקר: "ריזרבה דוכלה" משמעו שמור לדוכס. יקב רופינו, מסתבר, היה ספק היין של הדוכס מאאוסטה, איפשהו במאה ה-19. הדוכס מאאוסטה התאהב בבלנד הזה והפך אותו ליין הרשמי של הדוכסות ולכן זכה להיות מונצח ביין שמיוצר עד עצם היום הזה. למרות נוכחות 20% קברנה סוביניון ומרלו, היין הזה לא מרגיש כלל כמו "סופר טוסקן" – קטגוריית היינות הטוסקניים המודרניים. הסנג'ובזה הוא שנותן את הטון והחוויה כולה מסורתית ואיכותית מאד. זה יין שמצליח לשמור על תחושת הכפריות הטיפוסית לאזור, בלי להתפתות לאלגנטיות הקטיפתית ההיא; רק שהוא איכותי, גבוה ומורכב משמעותית מיין הבסיס. יחזיק מצוין כמעט כל ארוחת בשר. יופי של תמורה לכסף.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בחמש מילים: בשבחי המסורת.

5. רופינו, מודוס IGT 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: סופר טוסקן על בסיס 50% סנג'ובזה, 25% קברנה סוביניון ו-25% מרלו מפוג'יו קאסיאנו סמוך לסיינה ומכרמים נוספים ברחבי טוסקנה. כל זן תסס בנפרד כשנה. התיישנות נוספת בת כשנה כבלנד בחביות עץ אלון צרפתיות ואמריקאיות. צבע אדום-סגול עמוק. באף פרי אדום ותבלינים, טבק, קפה ושוקולד. גוף מלא. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 190 שקלים.

הכי מתאים ל: קדירות וסטייקים.

דבר המבקר: בשונה מהיין הקודם, המקפיד על מסורתיות, מודוס הוא תמצית המודרניות – "סופר טוסקן" טיפוסי שזן הסנג'ובזה נוכח בו ב-50% בלבד. הקברנה סוביניון והמרלו משמעותיים הרבה יותר ואת מקום מגע הכפריות הארצי והמחוספס תופסת אלגנטיות מלוטשת, "עולם חדש" סטייל. פה ושם אפשר למצוא יינות "סופר טוסקן" ראויים אבל רוב הזמן הם "בסדר" אבל מרשימים פחות ממקביליהם מעולם היין החדש מחד ומעניינים פחות מיינות היקב המסורתיים. זה יין שרבים בישראל יאהבו בוודאי. אני מעדיף את יינות רופינו הקלאסיים.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית בהשוואה ליינות מקבילים).

בשלוש מילים: רופינו "עולם חדש".

6. רופינו, גרפונה מאצי, ברונלו די מונטלצ'ינו DOCG 2011

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% סנג'ובזה גרוסו ממונטלצ'ינו, טוסקנה. 36 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון גדולות. צבע אדום עמוק כהה, כמעט אטום. באף פרי אדום ושחור, תבלינים. גוף מלא. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 285 שקלים.

הכי מתאים ל: ארוחות מושקעות על בסיס בשרים מכל סוג.

דבר המבקר: מקור המילה ברונלו היא מ"ברון" – חום. ברונלו משמעו חומי, או שמא חומצ'יק. יינות ברונלו די מונטלצ'ינו מגיעים מכרמים סביב העיירה מונטלצ'ינו בדרום טוסקנה. אלו יינות ידועי שם, מאסיביים ועשירים מאד. במיטבם, לאחר שנות התיישנות מספיקות, הם נתפסים, לצד יינות הבארולו של פיימונטה, כמיטב תוצרת היין של איטליה. הברונלו הנוכחי, בן קצת למעלה מחמש, צעיר עדיין ובהחלט סגור. הוא בעצם סוג של בייבי ברונלו. אפשר בהחלט ליהנות ממנו כבר עכשיו – מהמאסה, המורכבות, העומק, השימוש המושכל בעץ ותחושת המסורת, שלא לומר המורשת, של טוסקנה. יין מצוין שיהיה במיטבו בעוד שנתיים-שלוש. פוטנציאל ההתיישנות שלו, בתנאי אחסון ראויים, מגיע גם עד עשרים שנים מיום ייצורו. לנוכח המחיר הטוב, שווה לרכוש וללגום בחורף 2019-2020.

בחמש מילים: מומלצת התאפקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully