וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט אישר תביעה ייצוגית נגד מסעדת צפרה

29.1.2017 / 16:30

בית המשפט המחוזי בת"א אישר היום תביעה ייצוגית נגד מסעדת צפרה של השף אבי קונפורטי, כיוון שהגישה ללקוחות בשר חזיר והציגה אותו כבשר עגל. התביעה דורשת פיצוי ללקוחות שאכלו במסעדה בשבע השנים האחרונות. אבי קונפורטי מגיב

צפרה נתחי סיריליון בקשיו ושום. דנה דרבינסקי, מערכת וואלה!
עבדו על לקוחות?/מערכת וואלה!, דנה דרבינסקי

בית המשפט המחוזי בתל אביב, אישר היום תביעה ייצוגית של לקוחות נגד מסעדת צפרה של השף אבי קונפורטי, זאת בעקבות החלפת מנות שהוצגו כמכילות בשר עגל, בבשר חזיר. הקבוצה בשמה מתנהלת התובענה הייצוגית היא כל הלקוחות אשר במהלך 7 השנים שקדמו להגשת הבקשה, הזמינו מנה (אחת או יותר) של בשר בקר אבל קיבלו מנה שהכילה כמות מסוימת של בשר חזיר.

את התביעה הגישה לקוחה של מסעדת צפרה בשם נטלי סווירי. הסיפור עלה לכותרות ביולי 2013, לאחר שסווירי, לקוחה של המסעדה, גילתה כי אחת המנות אותה היא נוהגת להזמין ומוצגת כמכילה בשר עגל, למעשה מכילה בשר חזיר.

אבי קונפורטי. דן פרץ,
קונפורטי מסתבך/דן פרץ

בפברואר 2013 הגיעה סווירי למסעדת צפרה והזמינה מנת לומפיה עגל, שעלותה 135 שקלים. לדבריה, זמן קצר לאחר מכן, היא שוחחה עם מכר שלה שהועסק בעבר כעובד מטבח במסעדה וזה גילה לה כי המנה שהזמינה מכילה בשר חזיר ולא עגל וכי מדובר בדפוס חוזר של התנהלות במסעדה. באפריל היא חזרה שוב למסעדה, הזמינה את אותה המנה והפעם לקחה דגימה ממנה לבדיקות D.N.A על מנת לאשש את הדברים, ואלו אכן אושרו.

בהמשך, כדי לאמת כי גם מנות נוספות במסעדה מכילות בשר חזיר, נשלח חוקר D.N.A למסעדה ובחן מנות נוספות. החוקר, כך לפי התביעה, הזמין מנה העונה לשם ויל לוק לק - המוצגת כמנה המכילה בשר עגל בלבד שעלותה 122 שקלים - ושלח גם אותה לבדיקת מעבדה. גם במקרה זה, העלו תוצאות הבדיקה כי המנה מכילה בשר חזיר.

התביעה, שכאמור אושרה היום על ידי בית המשפט, מבקשת עבור כל אחד מחברי קבוצת הלקוחות שנפגעו מהמקרה, המוגדרת כלקוחות המקום בשבע השנים האחרונות, השבה של סכומי הכסף ששולמו עבור המנות ופיצוי כספי נוסף בגובה של 5,000 שקל. למסעדת צפרה ניתנו 45 ימים להגיש כתב הגנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

השף אבי קונפורטי הגיב בחשבון הפייסבוק שלו "ההחלטה התקבלה אצלנו היום בתדהמה ואנו לומדים אותה. חשוב לציין שצפרה היא מסעדה הפועלת ויוצרת 11 שנים בהצלחה ונושא התביעה הוא מקרה לכאורה מלפני כמה שנים טובות בעיקר ביחס למנות המוצעות בתפריט הספיישל של המסעדה המוצעות ומוגשות גם עם בשר לבן. עמדתנו הייתה ונותרה כי המסעדה מעולם לא החליפה בשר עגל בבשר לבן בוודאי שלא באופן שיטתי ומכוון. לאחר שנלמד את ההחלטה, נפעל בערכאות השיפוטיות, לרבות ערכאת הערעור, על פי הדין. אנחנו שבים ומבטיחים לקהל לקוחותינו שהוא נכסנו היקר ביותר, מקצועיות ואמינות בלתי מתפשרות והקפדה על כל פרט ופרט במנות המוצגות והמוגשות לסועד תוך שמירה על הסטנדרט הגבוה ביותר, כפי שאנו עושים מאז ומתמיד".

פוסט התגובה של קונפורטי:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully