וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החציל שהציל אותי: המונה טועם מגיע לכפר יונה

31.1.2017 / 11:51

המונה טועם מגיע לכפר יונה, לא רחוק מאיפה ששירת בצבא ומגלה לשמחתו הרבה שיש סוף סוף אופציה קולינרית באזור. הוא מתענג על עוף בקארי בתוך ג'בטה, אבל החצילים הם אלו שגונבים את ההצגה

סנטיאגו, סנטיאגו כפר יונה, המונה טועם, קובי רובין. קובי רובין
הג'בטה מתפוצצת/קובי רובין

אם לא היו מספרים לי על סנטיאגו, כנראה שלא הייתי יודע על קיומו של המקום. מזל שיש לי מספיק חברים סביבי שדואגים ללחוש לי לתוך האוזן, ושכדאי לי מאוד לשים לב למה שהם אומרים. אחד מחבריי הטובים החליט לשבת על הנושא חזק, ולא לוותר לי, עד שאגיע לביקור במקום של מאיר בכפר יונה.

באחת מנסיעותיי לצפון הגעתי לאזור כביש 4 לכיוון נתניה, רק שבמקום לפנות לכיוון נתניה פניתי מזרחה לכיוון כפר יונה. סנטיאגו לא נמצא על הכביש הראשי, אלא בתוך היישוב עצמו. אחרי כמה פניות בתוך הישוב, התגלה בפניי מרכז קניות של פעם, חנות נעליים, בית מרקחת, ודלת עם שלט מאיר עיניים. לא קל למצוא את סנטיאגו, עכשיו הגיע השלב בו הוא צריך להוכיח את עצמו, האם הוא מספק את הסחורה?

סנטיאגו, סנטיאגו כפר יונה, המונה טועם, קובי רובין. קובי רובין
קל לפספס, אבל לא כדאי/קובי רובין

האמת היא שכבר שנים אין ממש אופציות של אוכל על הצומת של כפר יונה - בית ליד. עוד בימים בהם הייתי חייל בבית ליד, תמיד בשעות הערב אחרי עוד ארוחת ערב לא ברורה ולא טעימה, היינו נעים בחוסר שקט לכיוון צומת כפר יונה הקרוב. קיווינו להשביע את הרעב במשהו שאולי ישחרר מהגרון את הטעם הנורא של האוכל הצבאי הארור, אבל באותה תקופה זה לא היה קל לאתר מקום כזה.

עם הכניסה לסנטיאגו הבחנתי בחצילים המחייכים מעל הדלפק של הסלטים, לא הצלחתי לעצור את היד שנשלחה במהירות לטעימה של פרוסות חציל מטוגן בבלילת בצק מתובלת. בסנטיאגו לא מחפשים קיצורי דרך קלים ומטגנים פרוסות חצויות של חציל שהתרכך לו לתוך עצמו, תוך כדי הנגיסה החציל נמס לו בעדינות, מכירים את התחושה שהצוואר נכנס אל תוך הכתפיים מרוב הנאה? אז זה בדיוק מה שקרה לי, עצרתי את עצמי אחרי יחידה אחת, בינתיים.

בעוד הבחורה לפניי בתור הייתה צריכה לעבור קורס מזורז בקבלת החלטות, המתנתי בחוסר שקט, מול החצילים המחייכים, לתורי להזמין. קולות של בכי חרישי התחילו לצאת ממני, כאשר זו התחילה לבקש הסבר על כל מנה ומנה בתפריט.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
סנטיאגו, סנטיאגו כפר יונה, המונה טועם, קובי רובין. קובי רובין
בר סלטים במילוי חופשי/קובי רובין

הלוואי על כולנו לאכול כל יום במקום מבריק ונקי כמו סנטיאגו, אפשר לראות שהוא מנוהל בצורה מדוקדקת, התפריט מנסה לקלוע לטעם של כולם, אך אפשר היה לעשות תפריט מצומצם יותר. הזמנתי ג'בטה עם רצועות עוף בקארי, ראיתי עוד לפני שקיבלתי את ההזמנה שמדובר במנה ענקית, יחד עם צ'יפס חופשי בצד, בר סלטים חופשי, 36 שקלים למנה.

אחרי המתנה לא ארוכה קיבלתי מגש כבד גדוש כל טוב, ג'בטה ענקית, שנתחי העוף בקארי מילאו את כולה. על הכל העמסתי עוד חצילים מטוגנים, סלט כרוב הבית, קצת טירשי ורצועות גזר. בפעם הבאה בסנטיאגו הלוואי שיוסיפו יותר קארי לרצועות העוף, חובבי הז'אנר רוצים להרגיש קארי כל הזמן, אל תפחדו להוסיף ממנו, והרבה. רצועות העוף היו טריות, רכות ונימוחות. מילה על הצ'יפס התעשייתי, שאלתי, וקיבלתי תשובה מפתיעה ואמתית, בגלל שהמקום של מאיר משרת גם את ילדי הישוב, זה הצ'יפס שהם אוהבים. לך תתווכח עם ילדים שגדלו על המבורגרים וצ'יפס מתועש, אולי בצ'יפס אנחנו מפסידים, אבל לפחות הילדים לא אוכלים המבורגר מתועש, רק על זה מגיעה למאיר ברכה.

סנטיאגו, סנטיאגו כפר יונה, המונה טועם, קובי רובין. קובי רובין
החצילים המחייכים/קובי רובין

לחצתי את הג'בטה על הכל, היא כמעט התפוצצה, אחזתי את הפלא ונגסתי ללא בושה מעל המגש, הג'בטה השמיעה קולות קריסה אל תוך עצמה, לקראת החצי הורגשו סימני שבירה קלים, כל שתי נגיסות העלמתי לתוכי עוד חציל מחייך וחמים. כמה שנים טובות אחרי שהשתחררתי מהצבא, אפשר להגיד בקול רם שהצלחתי למצוא מקום ראוי לאכול בו כמו שצריך באזור בית ליד.

סנטיאגו, העלייה 33 כפר יונה, 077-3010323. שעות פעילות: ראשון - חמישי: 10:00-22:00. כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully