וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיבה לקפוץ לעכו: המייקאובר של סבידה

14.2.2017 / 13:40

מסעדת הדגים האהובה של עכו נפרדה מהבזאר הטורקי בשוק, ונפתחה בלוקיישן חדש, אחרי מתיחת פנים. הצצה ראשונה למסעדת סבידה במיקום ובגרסה החדשה

סבידה. רועי חן, מערכת וואלה! NEWS
הישר מהים לצלחת/מערכת וואלה! NEWS, רועי חן

בשבוע שעבר נסגרו הדלתות הקשתיות של מסעדת סבידה הקטנה בבזאר הטורקי בעכו ואת מלתעות הכריש שהיו תלויות על הקיר העבירו למקום חדש בעיר העתיקה, מחוץ לשוק, ברחוב סלאח א דין העמוס. כבר כמה חודשים שאנשי הסבידה חלמו על המקום החדש בזמן שהשיפוצים נמשכו. במסעדה הישנה מרובת החללים בבזר הטורקי היו הרבה חסרונות, מזג האוויר שחדר לפרוזדור הענק ואי אפשר היה לשלוט בו או האווירה שהלכה לאיבוד בין החללים הישנים. למרות זאת, חייבים אנשי הסבידה, אוהד הורביץ ודן שמולוביץ, חסד נעורים למקום הישן. שם נולדה המסעדה ושם גם צמחה להיות אחד מעמודי הבסיס עליו נשענת הקולינריה המקומית המתחדשת בעכו, העיר שהפכה בשנים האחרונות ליעד קולינרי.

סבידה. רועי חן, מערכת וואלה! NEWS
הסלטים המפורסמים/מערכת וואלה! NEWS, רועי חן

המקום החדש גדול בהרבה, 80 מקומות ישיבה לעומת ה-50 שהיו מפוזרים בבזאר הטורקי, ויש גם חצר ענקית שכבר בשבת האחרונה התמלאה בחברים, בני משפחה ולקוחות מאוהבים שבאו לחגוג את המעבר. אבל השינוי הגדול המשמעותי הוא המטבח. שמולוביץ, שהתרגל לבשל במטבח של שלושה מטרים יכול עכשיו לנוע בחופשיות במטבח המרווח, ובעתיד הוא שוקל להכניס לתפריט מאכלים שלא הוגשו כאן עדיין, כמו למשל תבשילים וקדירות. "יש יותר מקום למשחק", הוא מספר. "אני יכול להשתמש יותר בפלאנצ'ה, יותר בווק, להכניס יותר פירות ים, נפתחו יותר אופציות ויש לי יותר חופש בבישול, אבל הקו הקבוע נשאר אותו הדבר- רק דגים טריים, רק על האש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
סבידה. רועי חן, מערכת וואלה! NEWS
דגים מבריקים מטריות/מערכת וואלה! NEWS, רועי חן

מאז יומה הראשון מגישים בסבידה רק דגים טריים שעלו בחכה באותו הבוקר. בימים האחרונים הים משחרר הרבה דגי פלמוד ענקיים, שבסבידה כובשים, מעשנים או מגישים נאים. יש גם קלמרי מקומי נפלא, והירקות והעלים החורפיים שמגיעים למטבח מסוחרי השוק הופכים לסלטים טריים להחריד שעל פי המסורת ממלאים את השולחנות בסבידה לפני הדגים, רק צריך להיזהר שלא ימלאו את הבטן. למרות ששום דבר לא קבוע בתפריט של סבידה אפשר לעיתים להיתקל בסלט ג'רג'ר עם ג'מיד שזה יוגורט מיובש, סביצ'ה מסוגים שונים, זוקיני ביוגורט, סלק טרי, סלט חורפי של עדשים ואגוזים ותמיד יש טחינה ולחם. כמובן שבין הגחלים במטבח עדיין מתלהטים תפוחי האדמה.

סבידה. רועי חן, מערכת וואלה! NEWS
יש גם אלכוהול מקומי/מערכת וואלה! NEWS, רועי חן

את המסעדה החדשה עיצבה המעצבת קרן פק, ששמרה על המוטיבים המרכזיים של הסבידה הישנה אבל שיפרה אותם- ים, שוק ועכו העתיקה. הרבה גוונים של כחול, קירות אבן חשופים, חבלים וחרסינות מעוטרות. בחלל הכניסה יש בר, משם יוצאים מיני קוקטיילים המבוססים על פירות טריים ומשקאות אלכוהוליים אחרים כמו הג'ין החדש של ג'וב שנקרא עכו, עניין מתבקש. הסבידה בגרסתה המחודשת מבקשת לעורר קצת את חיי הלילה בעיר העתיקה, לא להיות רק לוקיישן לאוכל טוב, אלא גם לאלכוהול משובח ומוזיקה טובה.


סבידה, סלאח א דין 14 עכו, שעות הפעילות בימים שבת-ג' מ-12:00 בצהרים ועד 17:00, בימים ד'-ו' מ-12:00 בצהריים ועד אחרון הלקוחות. לפעמים בשבת פותחים עד קצת יותר מאוחר אז שווה להתקשר, 04-9019062. לא כשר

סבידה. רועי חן, מערכת וואלה! NEWS
פותחים שולחן/מערכת וואלה! NEWS, רועי חן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully