וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החדשים של יתיר ובנימינה

8.3.2017 / 17:20

בטעימה השבועית לוגם אבי אפרתי את יינות היוקרה החדשים של יקב יתיר ואת החדשים של יקב בנימינה וממליץ על המוצלחים שבהם

1. בנימינה, אבני החושן, ישפה 2015/מערכת וואלה!, צילום מסך

1. בנימינה, אבני החושן, ישפה 2015

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בלנד לבן על בסיס 50% שרדונה ממעלה הגלבוע, 30% שנין בלאן מכרם רמת סירין בגליל התחתון ו-20% ויונייה מקיבוץ שומריה בנגב הצפוני. כל אחד מהזנים עבר 6 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון בנפרד שבסיומם הורכב הבלנד. צבע זהוב. באף פרי טרופי ו-וניל. גוף בינוני. 13% כוהל בנפח.

הכי מתאים ל: דגים, פירות ים, בשרים לבנים.

דבר המבקר: בלנד הזנים הלבנים הטיפוסיים מכל קצוות צרפת של בנימינה הוא יין סימפטי. אפשר בהחלט לחוש בתרומתו של כל אחד מהם לממסך, כמו גם בנוכחותה של חמיצות טובה, ונעים ללגום אותו. עבודת העץ מעט אינטנסיבית מידי לטעמי, מעט שתלטנית בהקשרי אוכל אבל בסה"כ, מדובר ביין חביב וראוי.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית).

בארבע מילים: בלנד לבן חומצי ונעים.

2. בנימינה, יהלום 2013

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בלנד על בסיס 58% קברנה סוביניון מבקעת קדש בגליל העליון, 16% שיראז ממבוא חמה ברמת הגולן, 14% מרלו מכרם בן זמרה ו-12% פטי ורדו מצפון הנגב. כל זן התיישן בנפרד בחביות עץ אלון 20 חודש טרם יצירת הבלנד. צבע אדום כהה. באף פרי שחור, תבלינים, קפה. גוף מלא. 14% כוהל בנפח.

כמה? 100 שקלים.

הכי מתאים ל: קדירות, סטייקים.

דבר המבקר: שרירים, מוחצנות, תיבול, מתיקות, המון פרי והמון עץ; כל הללו ועוד נוכחים ביין הזה, בבחינת מר "ישראל ישראלי" של בנימינה. ככזה, גם אם איננו אנין, הוא עשוי היטב מסוגו ומספק תמורה טובה מאד למאה שקלים.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד בהשוואה למקבילי הז'אנר המקומיים).

בשלוש מילים: גבר-גבר מבנימינה.

3. בנימינה, אבני החושן, כרם מירב 2014

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 40% פטיט סירה, 40% מרסלן ו-20% שיראז מכרם מירב ברכס הרי הגלבוע. כל זן התיישן בנפרד שנתיים בחביות עץ אלון בטרם יצירת הבלנד. צבע אדום מעט סגלגל. באף פרי שחור, תבלינים ועשבים (עשבי פרובנס). גוף בינוני-מלא. 14% כוהל בנפח.

כמה? 120 שקלים.

הכי מתאים ל: צלעות טלה, קדירות טלה וכבש.

דבר המבקר: יין עם יסודות ים תיכוניים ברורים, המגיעים הן מהזנים, שהאדמה, התיבול וחום השמש ניכרים בהם; והן מסגנון העשייה, שניכר בו שימוש מאופק ומדוד בעץ. מאידך, ניכרת כאן אלגנטיות קטיפתית משהו – לא בדיוק מהסוג המהווה תו תקן ביינות הים התיכון. יין איכותי, לא מוחצן מדי ולא שתלטני, עם מקדם גסטרונומי נאה. פוטנציאל התיישנות בן חמש שנים לפחות.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בשלוש מילים: ים תיכון חדש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

4. בנימינה, אבני החושן, כרם רמת סירין, פטיט סירה 2013

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% פטיט סירה מכרם רמת סירין בגליל התחתון. 24 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתיות ואמריקאיות. צבע אדום עז. באף פרי שחור ותבלינים רבים. גוף מלא. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 120 שקלים.

הכי מתאים ל: סטייקים, בשרים בתיבול ים תיכוני.

דבר המבקר: פטיט סירה טוב בהחלט מסוגו – בנוי היטב, עם פרי מרוכז אך לא דחוס מידי, חמיצות מאזנת טובה, מגע תיבול שמעקצץ נכון ורכות נעימה. יין שיהיה במיטבו שעתיים מפתיחתו ושפוטנציאל ההתיישנות שלו בן שבע-שמונה שנים בתנאי אחסון טובים. יופי של תמורה לכסף.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

בשמונה מילים: פטיט סירה ששווה לרכוש ולשמור כמה שנים במקרר.

5. יתיר, פטי ורדו 2013

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 85% פטי ורדו ו-15% מלבק מיער יתיר, מכרמים בגוביה 680-700 מ'. היינות השונים התבגרו בנפרד שנה ולאחר מכן נוצר הבלנד. שנתיים נוספות של התבגרות בבקבוק. צבע אדום נוטה לסגלגל. באף פרי אדום ושחור, טבק, עור, וניל. גוף בינוני. 15% כוהל בנפח.

כמה? 139 שקלים.

הכי מתאים ל: קדירות.

דבר המבקר: עוצמתי, מוחצן, מפולפל מאד, מתקתק (אפילו כמעט קרמלי). עודנו סגור וטאניני מאד ולפיכך, כרגע הוא עדיין יותר פוטנציאל מיין. לכשייפתח עתיד להיות יין "עולם חדש" מוצלח בהחלט מסוגו.

תמורה לכסף: 2/5 (קצת יקר ביחס לתמורה).

בתשע מילים: לאוהביו הרבים של היין מומלץ בחום לחכות שנתיים לפחות.

6. יתיר, יער יתיר 2013

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 68% קברנה סוביניון ו-32% פטי ורדו ממספר חלקות ביער יתיר בגובה 650 ו-900 מ'. 14 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתיות, שליש מהן חדשות. צבע אדום עמוק. באף פרי אדום, שחור ותבלינים. טבק, קפה, עור. גוף מלא. 15% כוהל בנפח.

כמה? 250 שקלים

הכי מתאים ל: ארוחות בשריות מושקעות.

דבר המבקר: את "יער יתיר" אין צורך להציג לחובבי היין המקומיים. הוא נחשב אחד מהיוקרתיים והיקרים ביינות ישראל. זה יין שרירי מאד, עז מבע, מתפקע מפרי ותבלינים. לצד אלו, יש בו אלגנטיות רבה, קטיפתיות וניקיון. מי שאוהבים יינות פוטנטיים מתים עליו. הבציר הנוכחי מספק אף הוא את הסחורה. כרגיל במדור זה כשמדובר ביינות יוקרה, היין נסקר ללא ציון התמורה לכסף. כמו תמיד עם "יער יתיר" החדשים, שווה לחכות שש שנים לפחות מזמן הבציר כדי לקבל את מלוא האיכויות.

בחמש מילים: מיינות היוקרה הנחשבים של התעשייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully