וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטרנד הבא: אוכל ואמנות

16.5.2017 / 12:03

בעולם זה להיט גדול ועכשיו גם בארץ: תכירו את שרקייה, בית קנדינוף וקן הקוקייה - 3 מסעדות חדשות שמגישות לצד האוכל גם אמנות בצלחת

שרקייה. רות עזרא, מערכת וואלה! NEWS
בסבוסה של השרקייה/מערכת וואלה! NEWS, רות עזרא

הג'נטריפיקציה של דרום תל אביב ויפו הולידה ז'אנר חדש של מקומות בילוי בשנים האחרונות והתופעה הזו רק מתרחבת ומעמיקה- אמנות, אוכל ואלכוהול תחת קורת גג אחת. האוכל כבר לא מספיק, היזמים שנמשכים לדרום תל אביב יוצרים מסעדות וברים שלא יכולים להתנתק מהבוהמה המקומית ומההשפעות שלה, כך שהאוכל והאלכוהול מוגשים לצד צבעי אקריליק ומכחולים. בחודשים האחרונים נפתחו ביפו ובדרום תל אביב שני מקומות חדשים כאלה המשלבים אוכל ואמנות, מה שהופך את הסעודה במקום לחוויה תרבותית. בימים אלו גם נפתח לטרום הרצה מקום נוסף ביפו שנקרא קן הקוקייה (ברחוב נועם 2 בעיר), שיציע גם הוא חוויה קולינרית ואלכוהולית שארוזה יחד עם תרבות, אמנות ותוכן מתחלף.

שרקייה, פלורנטין

שרקייה. רות עזרא, מערכת וואלה! NEWS
גם ארוחות בוקר/מערכת וואלה! NEWS, רות עזרא

באחד הרחובות הסואנים בדרום תל אביב החליטו שרון שלומי נעים ובן זוגה אורן נעים לפתוח מקום בהשראת הודו, אבל כזה שישלב לא רק אוכל ואווירה מתת היבשת אלא גם תרבות ואמנות, ממוזיקה ותיאטרון ועד אמנות פלסטית. השניים חזרו מסעותיהם בהודו עם אהבה גדולה לתרבות ההודית ולאוכל והחלו לארח חברים בביתם לארוחות משלל התבלינים שהם מביאים בקביעות מהודו. המפגשים האלה נתנו להם את ההשראה להקים את שרקייה, בית קפה מסעדה עם קונספט אמנותי. בעוד בקומה השנייה מתקיימים מופעים ואירועים מוזיקליים, בחלל הכניסה בקומה הראשונה מגישים ארוחות בוקר, צהריים וערב המותאמות במיוחד לסטייל של שכונת פלורנטין, אוכל קל, בריא וידידותי לטבעונים, מנחם ולא יקר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
שרקייה. רות עזרא, מערכת וואלה! NEWS
ויש גם אוכל הודי/מערכת וואלה! NEWS, רות עזרא

בתפריט הרחב אפשר למצוא ארוחות בוקר בגרסאות שונות, סלטים מגוונים, מנות ראשונות קלילות, סנדביצ'ים וכמה מנות עיקריות בשריות. על המטבח הופקד השף ריאד סלמאן, אבל את המנות ההודיות שבתפריט מבשלים שרון ואורן בעצמם. בתפריט תמצאו ארוחת בוקר מיוחדת של תבשיל אורז מתוק עם חלב וקינמון (28 שקלים); סנדביץ' טבעוני עם ממרח בטטה, פסטו, נבטים, עלי בייבי, חציל קלוי, לימון כבוש ואגוזים (24 שקלים); פאקורה- ירקות מטוגנים בציפוי קמח חומוס מתובל ופריך (28 שקלים); סלט רענן מסלק, קולורבי, פרי, בצל סגול, עלי בייבי, עגבניות שרי ורוקפור ברוטב פטל תמרים (38 שקלים); צ'יקן טיקה מנתחי חזה עוף מושרים ביוגורט ותבלינים הודיים בטנדורי (42 שקלים) ועוד.

שרקייה, סלמה 44 תל אביב, שעות פעילות א'-ה' מ-9:00 בבוקר ועד חצות וימי ו' מ-10:00 בבוקר ועד השקיעה, 0522-515152. לא כשר

בית קנדינוף, יפו

בית קנדינוף. מתן כץ,
אוכל ואמנות/מתן כץ

לאחר 17 שנה בהן אירח את מתחם המסעדות של ניר צוק שנסגר סופית בשנה שעברה, עובר הבניין היפואי העתיק גלגול קולינרי נוסף והופך לחלל של אמנות, אוכל ואלכוהול. אריאנה פורנאצ'אי ובן זוגה אמיר ארליך חלמו להקים מקום שיחבר בין אמנות לקהלים חדשים בצורה נגישה ולא מחייבת. יחד עם שותפים נוספים מעולם הקולינריה וחיי הלילה הם עיצבו מחדש את המבנה הישן אבל שמרו על החללים המקוריים כמו גם על הרצפה במקום. החלל המרכזי בבית קנדינוף מרכז לתוכו חמישה חדרי סטודיו בהם משתכנים חמישה אמנים שנבחרו לרזידנסי (שהות אמנים) ותהליך יצירתם חשוף למבקרים במקום.

בית קנדינוף, קנדינוף. קרבט וייס
צילום: דניאל סגל,
גם אלכוהול/קרבט וייס צילום: דניאל סגל

החלל הנוסף הוא בר מסעדה מוקף ביצירות אמנות ותערוכות מתחלפות המציע תפריט קטן עם אופי יפואי מובהק ומנות עם טאץ' אוריינטלי. למשל חומוס פאבה שהוא קרם שעועית לימה עם שרי מנומר ולחם פרמזן (28 שקלים); בוריק במילוי מנגולד, קשקבל וסלסה, מוגש על מצע יוגורט (23 שקלים); סלט קלמרי עם עגבניות שרי צלויות, תרד תורכי, מרווה, שום ויוגורט כבשים (52 שקלים); כדורי טייגר שרימפס, כרובית, אורז מלא, נענע ויוגורט (52 שקלים) ועוד. בבית קנדינוף מציעים גם תפריט יין מסקרן עם מחירים הגיוניים וכמה קוקטיילים צבעוניים. המקום מתעתד לארח אירועי תוכן שונים, סדנאות ומפגשים ובמקביל להיות יעד קולינרי ואלכוהולי משובח.

בית קנדינוף, הצורפים 14 יפו, שעות פעילות א'-שבת החל מ-18:00 ועד אחרון הלקוחות, 03-6502938. לא כשר

בית קנדינוף, קנדינוף. קרבט וייס
צילום: דניאל סגל,
סטייל יפואי/קרבט וייס צילום: דניאל סגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully