וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זבת חלב ודבש: 9 קונדיטוריות מיוחדות לשבועות

20.5.2017 / 8:08

חג השבועות שיגיע בקרוב הוא רק תירוץ להיחשף לקונדיטוריות קטנות ומעולות שטרם הכרתם. 9 המלצות נוטפות סוכר מרחבי הארץ

חג השבועות הוא תירוץ מעולה לחדש את מלאי הקונדיטוריות ולהכיר כמה מהמקומות הקטנים והמיוחדים בארץ בלוקיישנים מרוחקים. בתפריט: הרבה בצק פריך, פירות עונתיים וקרם פטיסייר. לגזור, לשמור ולעשות מנוי לחדר כושר.

אלה פטיסרי, עמק חפר

קרואסון אלה פטיסרי. מתן שופן, מערכת וואלה! NEWS
קרואסון אלה פטיסרי/מערכת וואלה! NEWS, מתן שופן

על המקום: בתחנת הדלק סונול באזור התעשייה עמק חפר התמקמה לפני שנתיים וחצי אלה פטיסרי. את הרומן שלה עם קינוחים היא התחילה במכירות ביתיות בעמק חפר עד שהפכה לשם דבר באזור ולא נותרה ברירה אלא לפתוח מקום. החלל מעוצב עם הרבה מגע אישי ומעוטר בפרחים טריים, צבעי עץ, תכלת ולבן, כל אלה הופכים את אלה פטיסרי ליוצאת דופן בנוף התעשייתי של אזור התעשייה.

מה אוכלים? לא מדובר בקינוחים בלבד אלא בבית קפה לכל דבר עם תפריט ארוחות בוקר, סלטים וכריכים מתוצרת טרייה ויצרנים מקומיים. חוץ מגרנולה שאלה מכינה ולחמים שנאפים במקום יש ויטרינה עם קינוחים אלגנטיים כמו בריוש קרם פטיסייר ותותים; טארט משמש עם קרם שקדים; עוגת גבינה עם קצפת ותותים; פבלובה; נשיקות מרנג ללא גלוטן; עוגת פאדג' שוקולד ללא גלוטן; מוס שוקולד קרמל; ברטון קרם פטיסייר וניל ופירות יער ועוד.

אלה פטיסרי, דרך נחל אלכסנדר 5, תחנת דלק סונול פארק תעשיות עמק חפר, 04-6546155. כשר חלבי

על המקום: שחף אברהם ותומר סוויסה הצעירים הקימו את המאפייה תושה, הלחמה של שמותיהם תומר ושחף, בקיבוץ ראש הנקרה הצפוני. לאברהם נסיון של שנים בניהול בתי קפה וסוויסה למד קונדיטוריה בבישולים ועשה סטאז' בפריז, ויחד הם יצרו קונדיטוריה צעירה ועדכנית באווירה פסטורלית בה הם מגישים רק דברים שהם מכינים בעצמם מאפס, עוגות וקינוחים מקושטים ויפהפיים לצד תפריט מלוח של קישים, בורקסים וכריכים. במקום הקטן שבמרכז הקיבוץ שהשניים עיצבו ושיפצו כמעט בעצמם יש רק 25 מקומות ישיבה, בר קטן ואלמנטים עיצוביים חמודים כמו אופניים.

מה אוכלים? קולקציית המאפים מרשימה ויש בה דברים כמו קינוח קסיס בשטרויזל קקאו מלוח בצבע סגול משגע; עוגת בטטה פקאן מסקרנת; עוגת דלעת עם תבלינים; עוגת גזר וחמוציות; טארט שוקולד איטקוג'ה בטעם פסיפלורה עם קרם שוקולד פסיפלורה ושכבת ספוג הדרים על תחתית של בצק עלים ועוד.

תושה בייקרי, קיבוץ ראש הנקרה, 04-9857544. כשר חלבי

דוד לאור, מבשרת ציון

טארטלט פירות יער. נמרוד סונדרס
טארטלט פירות יער/נמרוד סונדרס

על המקום: על הקיר בקונדיטוריה של דוד לאור באחד הרחובות הפחות יפים במבשרת ציון תלויה תעודת הסיום שלו מהקורדון בלו, הכרזה סמי רשמית על מדד האיכות של המקום. וזו באמת סוג של הפתעה לגלות מה מתרחש בקונדיטוריה הצנועה הזאת, החל מקרואסונים ובריושים ועד טארטים וממתקים. הכל התחיל מדירתו הקטנה בעין כרם לשם נהרו חברים ומכרים, ובין שקי הקמח והסוכר טעמו את הפטיסרי הניסיוניים שלו עד שכבר לא היה מקום לבלגן ולאור נאלץ למצוא מקום אחר לאפות בו.

מה אוכלים? מבעד לוויטרינות אפשר להבחין בפטיפורים קטנים כמו פחזניות ממולאות בקרם נוגט; עוגיות טירמיסו עם קרם מסקרפונה על עוגיית קקאו מעוטרת בבישקוט טבול בקפה; טארט קרם פיסטוק ודובדבנים; גנאש שוקולד עם קולי תות; מרמלדות קסיס ופטל; מרשמלו תוצרת בית; טארטלט של שקדים ואגסים ביין אדום ועוד.

דוד לאור, היצירה 12 אזור תעשיה מבשרת ציון, 02-5793311. כשר

אפרת בייקרי, קריית ענבים

על המקום: אפרת שרף הנחיתה לפני כמעט ארבע שנים, בלב הנוף הירוק של הרי ירושלים פטיסרי מלא קסם אישי שם היא מגישה מלבד לחמי מחמצת, ומגוון מוצרים של יצרנים מקומיים גם פטיפורים מתוקים, עוגיות ועוגות שלא נופלים ביופיים מהנוף שמסביב. בתור הקונדיטורית לשעבר של רשת קפה הלל, שרף מגיעה לא רק עם אהבה גדולה למתוקים אלא עם נסיון רב בחום גבוה. משזיהתה באזור את המחסור בקונדיטוריה איכותית לא היססה והלכה על זה.

מה אוכלים? אפשר לשתות קפה ותה בגינה הפסטורלית, לרכוש יינות, ריבות או כלי הגשה מיוחדים בחנות או להתמקד בויטרינות הבוהקות משם ישתקפו לכם קינוחים כמו פאי פיסטוק; שבלולי שוקולד וקינמון; מוס שוקולד; עוגת היער השחור; מקרונים צבעוניים; עוגת תפוז שוקולד בחושה; עוגת פיסטוק ודובדבן אמרנה; עוגיות גרנולה ועוד.

אפרת בייקרי, קיבוץ קריית ענבים, 02-6735529. כשר

ניחוחות חיים, נתיבות

אקלרים של קונדיטוריה ניחוחות חיים בנתיבות. באדיבות חיים דמרי, אתר רשמי
אקלרים של קונדיטוריה ניחוחות חיים בנתיבות/אתר רשמי, באדיבות חיים דמרי

על המקום: קונדיטורית פטיסרי בנתיבות היא לא דבר שכיח וכבר חמש שנים שחיים דימרי, שף קונדיטור, עושה מהפכה בצריכה המקומית של קינוחים ומאפים. מסתבר שתושבי נתיבות אוהבים מאוד טארטלטים, מקרונים ואקלרים, והקונדיטוריה הקטנה, שעברה שיפוץ די מקיף בסוף השנה שעברה, מלאה תמיד בשכנים ושאר מקומיים שרוצים להמתיק את השגרה. לדימרי רזומה יפה עם השתלמויות בכל העולם אבל כמו ילד טוב, הוא חזר הביתה כשהוא מביא איתו את כל הידע והנסיון לתרום ולפתח את המקום בו גדל ושהוא כל כך אוהב.

מה אוכלים? מאחורי הויטרינה תמצאו מנות וקינוחים כמו פאי אגוזים ושקדים על קרם טופי קרמל; מוס שוקולד מריר עם קרם אספרסו אפריקאי; אלפחורס; פאי שוקולד קינדר; מוס שוקולד לבן עם שוקולד פרלינה ופקאן מסוכר בציפוי שוקולד חלב; מוס שוקולד חלב אגוזים עם קראנץ' אגוזי לוז וקרמל על סבלה פרלינה בציפוי שוקולד מוברש; אקלייר במילוי פטיסייר נוגט ועוד.

ניחוחות חיים, הגפן 23 נתיבות, 052-5807444. כשר

דקלבאום, עמק חפר

יואב דקלבאום. באדיבות המקום,
יואב דקלבאום/באדיבות המקום

על המקום: יואב דקלבאום סחף את אשתו רות לעולם המתוק של מאפים וקינוחים מוקפדים. כזוג שהגיע מעולם האומנות, המשחק והמחול הם הביאו את הדיוק והירידה לפרטים גם לקונדיטוריה שפתחו לפני כחמש שנים באזור התעשייה עמק חפר. בתחילה תפקד המקום כחנות מפעל אבל משצברו לקוחות הם גם אפשרו ישיבה במקום וקפה ותה לצד מגוון הקינוחים והמאפים שבמקום. בוויטרינות תמצאו מגוון מתחלף של הרבה קינוחים אישיים שאת רובם מוכרים הזוג גם בהרבה אירועים עסקיים פרטיים.

מה אוכלים? בתפריט היומי שמתחלף כל הזמן אתם יכולים למצוא מיני מילפיי; עוגות מקרון ענקיות; עוגת סאשה עם שאנטילי נוגט, מוס קארמל וקריספ של לוז; קרואפין של פיסטוק עם מי ורדים ודומדומית אדומה; שבלולים מבצק קרואסון אפוי בציפוי סוכר; עוגות נקטרינה שעכשיו בעונה; עוגת גבינה פירורים עם קאנלים של קרם פרש ועוד.

דקלבאום, בית הראשונים 22 פארק תעשיות עמק חפר; 04-6895281

על המקום: אווה ובתיה הן שתי הסבתות של מעין שהקימה ומנהלת את הקונדיטוריה הקטנה והמשפחתית הזו ברמת ישי. סבתא אווה הביאה איתה מפולין אהבה גדולה לשוקולד ומתוקים וסבתא בתיה נולדה בארץ אבל קיבלה משורשיה הכורדיסטנים כשרון לאוכל ביתי ועוגות ביתיות. מעין הנכדה אספה את נתוני הפתיחה האלה והקימה מקום קטן ויפהפה ובו מגישים אוכל מוקפד ויצירתי לצד מאפים ומתוקים מרשימים במיוחד.

מה אוכלים? ארוחת בוקר או צהריים קלילה במקום היא אלטרנטיבה טובה אבל העיקר אצל אווה ובתיה הוא המאפים והקינוחים שמתחלפים מדי יום. תמצאו שם דברים כמו פחזניות קטנות; קראנץ' פיסטוק ותותים; עוגת מרציפן ואגסים ביין; נשיקות מרנג צבעוניות; עוגת גבינה,שוקולד לבן ופירות יער; חיתוכיות נקטרינה, משמש, קרם לימון וקרמבל לבנדר; עוגת שוקו בננה טבעונית ועוד.

אווה ובתיה, הרדוף 32 רמת ישי, 054-4372702

קונדיטוריה מרטין, באר שבע

על המקום: לפני יותר מחמישים שנה הקים סבא מרטין את הקונדיטוריה הביתית הזו בשכונה ד' בבאר שבע ומאז ועד היום המאפייה ממלאת את הרחוב בניחוחות נעימים של אפייה. הקונדיטוריה שעוברת מדור לדור, מציעה מגוון מאפים נוסטלגיים של בית אבל גם קינוחי פטיסרי מעוצבים ברוח עדכנית.

מה אוכלים? השבוע נפתח סניף נוסף של הקונדיטוריה גם הוא בבאר שבע בעמק שרה, וגם שם תוכלו למצוא מאפים וקינוחים כמו מקלות סוכר פריכים; רוגלעך שוקולד; עוגת תפוחים עם כדור גלידת וניל; שבלולי קינמון; מילפיי; אלפחורס; סברינה קלאסית; קוקילידות קפואות תוצרת בית; עוגת גבינה פירורים; עוגת אגוזים עם קרם קרמל; פאי לימון; טארט גבינה אפויה, שוקולד לבן ומחית פרי ועוד.

מרטין, אברהם אבינו 91 באר שבע, 08-6494511

אלחנן תרבות לחם, משמרות

אלחנן. שלומי גבאי
אלחנן/שלומי גבאי

על המקום: השם של המקום של אלדד שמואלי יכול קצת לבלבל שכן לא מדובר רק במאפיית לחם אלא גם בקפה מסעדה ופטיסרי המגיש מגוון מנות היכולות להתאים לארוחות בוקר או למשהו מתוק באמצע היום. פרדס חנה לא ידועה כיעד קולינרי ואולי דווקא בגלל זה בחר שמואלי להתמקם דווקא שם, היכן שיעריכו את לחמי המחמצת האמיתיים שלו אבל גם ידעו לזהות קרם פטיסייר משובח. שמואלי, שמכיר מבפנים את המטבחים של אייל שני ורן שמואלי הקים מקום שונה בנוף האזורי, בעיצוב מבולגן אך שובה לב ועם הרבה ירידה לפרטים.

מה אוכלים? מלבד הלחם בוהקים מאחורי הויטרינות קינוחים כמו בוסטוק צרפתי קלאסי עם קרם שקדים; בריוש פקאן בסירופ שקדים; טארט לימון פטל; טארט סניקרס; מאפה שמרים קרמל ועוד.

אלחנן תרבות לחם, קיבוץ משמרות, 04-8838200. כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully