וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדנה: הסודות לארוחת הבוקר המושלמת

12.6.2017 / 13:40

מחפשים בילוי לא שגרתי לשבת בבוקר? השף-קונדיטורית ליאור משיח השיקה לאחרונה סדנת ארוחת בוקר הכוללת הכנה של בייגלים, עוגת קפה, פנקייקים ועוד. ביקרנו בסדנה וחזרנו עם המלצה חמה

סדנת ארוחות בוקר. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
הארוחה השווה ביום/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

הקלישאה אומרת שארוחת בוקר היא החשובה ביותר ביום. על נכונות הטענה אפשר להתווכח, אבל אין ספק שזאת הארוחה הכיפית ביותר ביום. וכשאנחנו מדברים על ארוחת בוקר כיפית, הכוונה היא כמובן לא לחטיף בריאות או קערת דגנים עם חלב שחוטפים על הדרך ביום חול כשממהרים לצאת לעבודה, אלא לארוחה שעושים באהבה בסופי שבוע. אמריקה סטייל.

השף-קונדיטורית ליאור משיח גרה ועבדה לא מעט שנים בניו יורק, אחד המקומות שבו מעריכים ארוחות בוקר יותר מכל מקום אחר בעולם. משם הגיעה ההחלטה למנף גם את האהבה שהישראלים רוכשים למאפי בוקר מפנקים באמצעות סדנת ארוחות בוקר.

קהל

הסדנה מיועדת ל-12 משתתפים. רוב הקהל במפגש היה צעיר יחסית, כמעט כולם הגיעו בזוגות, בעיקר זוגות של חברות שרצו להעביר ביחד בוקר כיפי. המשותף לכולם היא החיבה לאוכל ולמטבח, אך אין צורך ביכולות בישול ואפייה יוצאות דופן או מיומנויות קודמות.

סדנת ארוחות בוקר. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
קבלת פנים חמימה/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

אופי

סדנה קלילה, שלא מתעסקת בלשדר אווירה לימודית ומתמקדת בלהעביר שבת קצת אחרת ובכיף, עם ארוחת בוקר מושקעת בסיום. ההשקעה הזאת ניכרת בכל פרט, מהקטן לגדול. החל מקבלת הפנים עם קוקטייל מימוזה, קפה בהזמנה אישית ומאפינס המקבלים את פני המשתתפים, דרך הארגון של כל עמדה עם חוברת מתכונים מעוצבת, סינר צהוב לכל משתתף, ועד צורת ההגשה של ארוחת הבוקר בסיום והעטיפה היפה של הדברים שלוקחים הביתה.

המקום

הסדנה נערכת בקונדיטורית הבק דור, בחצר האחורית של מסעדת ניטן תאי. המיקום מושלם כי יש את כל הציוד המתאים, וכן כי תמיד נחמד להכין אוכל במקום מעוצב עם כל מיני גודיז צבעוניים ומעוצבים מסביב. כך גם הקרבה למסעדה מאפשרת הזמנת קפה לפי בקשה (מותרות שאין בדרך כלל בסדנאות אחרות). למאפייה יש גם חצר גדולה, נעימה ומוצלת, שם מתקיימת קבלת הפנים, ההפסקה וכן ארוחת הבוקר בסיום.

סדנת ארוחות בוקר. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
מאובזר ומאורגן/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

מה אוכלים פה?

כאמור בשביל לרפד את הבטן לפני שמתחילים בהכנות מקבלים את פני המשתתפים מאפינס בננה עם שוקולד צ'יפס, לצד משקאות. בסיום נערכת ארוחת בוקר מפנקת של כל התוצרים שהוכנו בסדנה - הבייגלים, אליהם מצטרף סלמון מעושן וגבינה, לצד ירקות חתוכים ומטבלים שונים, פנקייקים עם מייפל וחמאת בוטנים, בורקס פילו במילוי תרד וגבינות, ומי שרוצה יכול גם לטעום מעוגת הקפה (למרות שהרוב העדיפו לקחת אותה הביתה עטופה).

למי מתאימה הסדנה?

חברות שרוצות לחגוג יום הולדת, זוג שמאוד אוהב אוכל ורוצה להתפנק בארוחת בוקר באווירה קצת אחרת, אמא ובת, או יחידים שאוהבים סדנאות ורוצים ללמוד להכין כמה מתכונים בסיסיים כמו שצריך. היא פונה בעיקר לאנשים עם מיומנויות אפייה בסיסיות ולא מעבר לכך.

סדנת ארוחות בוקר. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
ארוחת בוקר מפנקת בסיום/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

מה למדנו בסדנה?

- קצת על גלוטן ואיך צריך להראות בצק של בייגל, כולל טיפים לעבודה נכונה עם הבצק.

- איך ליצור את הבלילה המושלמת לעוגה בחושה, איך להגיע למרקם נכון ומהו סדר הפעולות החיוני.

- למה חשוב לשלב מלח בבלילה של עוגה.

- איך להכין בורקס פילו שנראה מאוד מרשים, אך למעשה לא דורש הרבה עבודה בכלל.

- איך להכין את הפנקייק המושלם.

סדנת ארוחות בוקר. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
הגיע הזמן ללמוד להכין פנקייק כמו שצריך/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

נקודה לשימור

ליאור משיח מקסימה, סבלנית וחברותית. כל מתכון מלווה בסיפור קצר אישי שנותן למשתתפים משהו מעבר. האווירה במקום נעימה, ומייצרת תחושה מפנקת של תמורה מלאה לכסף. חוויה יוצאת דופן, הכל מאוד מסודר ומאובזר. המשתתפים כמעט כל הזמן מקבלים הפעלות ועושים משהו, ואין רגעים מתים. בסיום הסדנה מתיישבים כולם לארוחת בוקר. בסיומה, כל אחד עוטף לעצמו בצורה יפה את העוגה שהכין, כמו גם בייגלים ובורקסים שנשארו בקופסאות של המקום - רעיון מקסים.

נקודה לשיפור

פחות נקודה לשיפור ויותר כמו תיאום ציפיות: חשוב שהנרשמים לסדנה ידעו לקראת מה הם באים. לא בטוח כמה הסדנה תתרום לאנשים עם מיומנויות אפייה גבוהות (אלא אם כן ייפתחו בהמשך קורסים למתקדמים יותר). רוב החומרים שקולים ומדודים מראש (שזה נחמד) והמשתתפים בעיקר עושים את שלב הביצוע. זה אחלה, אבל אם הייתה ציפיה להפוך לשפים מהסדנה - תשכחו מזה. מדובר בעיקר בפעילות מהנה לשבת בבוקר, ואופציה לאכול את הבראנץ' שלכם קצת אחרת.

עלות הסדנה: 319 שקלים.

לפרטים אודות הסדנה ותאריכים נוספים

מתכון לעוגת הקפה של ליאור משיח

מצרכים:
(לתבנית קוגלהוף או שתי תבניות אינגליש קייק)

200 גרם חמאה
1.4 כוסות אבקת סוכר
3 ביצים
1.5 כפיות תמצית וניל
1.4 כוסות שמנת חמוצה
2.5 כוסות קמח תופל
1/2 כפית מלח
2 כפות גדושות קפה מגולען / נס קפה

לשטרוייזל:
1/4 כטס סטכר חום דמררה
1/2 כוס קמח
1.5 כפיות קינמון
1/4 כפית מח
3 כפות חמאה רכה
3/4 כוס אגוזי מלך

לציפוי:
1/2 כוס אבקת סוכר
2 כפות סירופ מייפל

אופן ההכנה:

1. בקערה, מעבדים את כל המרכיבים לשטרוייזל, אפשר עם הידיים, ומניחים בצד.

2. במיקסר עם וו גיטרה מעבדים את החמאה והסוכר.

3. מוסיפים את הביצים אחת אחת, מוסיפים את תמצית הווניל ואת השמנת החמוצה.

4. בקערה נפרדת מערבבים את הקמח והמלח. מוסיפים לתערובת הרטובה מעט בכל פעם.ממיסים את הנס קפה בקצת מים רותחים ומוסיפים גם אותו.

5. בתבנית קוגלהוף משומנת קלות יוצקים שכבה מהבלילה. עליה מפזרים שכבה של שטרוייזל (מחצית מהכמות). מפזרים עוד שכבה אחידה של בלילה ומעליה את שארית השטרוייזל.

6. מכניסים לאפייה בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות כ 40-50 דקות עד שקיסם שננעץ במרכזה יוצא נקי. מוציאים מהתנור ומניחים להתקרר.

7. לאחר שהעוגה התקררה הופכים אותה על צלחת הגשה. בקערית קטנה מערבבים את אבקת הסוכר והמייפל ומקבלים גלייז במרקם הרצוי. בעזרת כף מפזרים אותו מעל העוגה.

סדנת ארוחות בוקר. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
בסוף אוכלים הכל/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור
סדנת ארוחות בוקר. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
נאפו ונאכלו/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור
סדנת ארוחות בוקר. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
הבייגלים - אחת מגולות הכותרת/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully