וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבלול שכולו קסם: מאפה סינבון ממכר

בשיתוף סוגת

9.6.2017 / 5:48

אחד מהמאפים הכי מדהימים שנבראו אי פעם הוא ללא ספק הסינבון. ליאור משיח מראה לכם את הדרך למאפה שמרים וקינמון שממכר כמו סמים ומפיץ ריח מטריף ברחבי הבית

מאפה סינבון. דרור עינב
מאפה סינבון/דרור עינב

במערכון מופלא של לואי סי קיי על הסינבון הוא מתאר איך החליט לקנות סינבון ונעמד בתור. הוא מתאר את זה כרגע הכי נלוז שיש בחיים. על איך ברגע שאתה עומד בתור הזה, זה לא משנה מה המגדר שלך, זה לא משנה בן כמה תהיה, אתה תמיד תרגיש איש שמן וגלמוד. כמובן שכאן לואי מתייחס בעיקר לתחושת השנאה העצמית שמביאה אותו לפנות אל הרשת האמריקאית סינבון. מי שנחשף אליה כמו להרבה רשתות אמריקאיות, או אפילו כמו לחטיפים ישראליים אהובים, יודע, שיש בהם מן הסם הממכר.

ובכן. לי אין רגע כזה, בו עמדתי בתור ברשת סינבון, אני מודה. אבל גדלתי על שבלולי קינמון. החל מהמאפייה הקטנה ליד הבית ברעננה, שהייתה מוכרת את השבלולים הקסומים, חמים מהתנור, עם רמיזה לקרמל בתחתית, ועד לשבלולי הקינמון המושלמים שאכלתי בחיי בקופנהגן. זה לא יאומן האנשים האלה. מגיע להם שיקראו לדניש דניש, ולא, נניח סווידש. מגיע להם. כי הם כל כך צודקים. הם עושים את זה כל כך נכון. אחרי שאכלתם דניש שבלול קינמון בדנמרק, זהו. אין דרך חזרה. אם היו מצלמות ביציאה ממאפיות בתל אביב, יוכלו לצלם את המבט המאוכזב שלי, אחרי דנמרק. זה פשוט לא אותו הדבר.
אז אני לא דנית, והם, בבצקים הם יודעים גם יודעים מה הם עושים. אבל אני כן יודעת להכין סינבונים מעלפים.

אני חולקת אתכם מתכון פשוט, בלי יותר מידי סיבוכים. עשו לעצמכם טובה, ארגנו אחרה"צ רגוע כזה, רק אתם עם עצמכם, תכינו סינבונים, ואז תשלחו לאהוביכם, וחכו כבר שאלה יקללו אתכם / ישלחו לכם ברכות.

עוד מתוקים לסופ"ש
מתכון לטירמיסו מדהים
ארטיק מגנום ביתי
לעוד מתכוני אפייה

מאפה סינבון. דרור עינב
ממכר/דרור עינב

לתערובת ספוג
20 גר' שמרים יבשים או 60 גר' שמרים טריים
100 מ"ל מים (1/3 כוס)
100 גר' קמח (1/3 כוס)

הבצק
תערובת הספוג
175 מ"ל מים
40 גר' (כף וחצי) אבקת חלב (2/3 כוס)
200 גר' מיץ תפוזים (¾ כוס)
גרידה מתפוז אחד
3 ביצים
60 גר' חמאה
800 גר' קמח לחם (4 כוסות)
100 גר' סוכר (½ כוס)
10 גר' מלח (1 כפית)


מלית
200 גר' חמאה רכה
200 גר' סוכר חום (3/4 כוס+כף)
3-6 כפות קינמון לפי הטעם
מלח

גלייז
100 גר' אבקת סוכר (3/4 כוס+כף)
3 כפות סירופ מייפל אמיתי

sheen-shitof

עוד באותו נושא

סודות הפרעצל: הלחם שכולם אוהבים

בשיתוף סוגת

אופן ההכנה

1. מכינים את הספוג: בקערית קטנה מערבבים יחד את כל החומרים. בוזקים מעט קמח מעל התערובת. מכסים וממתינים כ-10-15 דקות עד ששכבת הקמח מתחילה להיסדק קלות.

2. מכינים את הבצק: במיקסר מעבדים את אבקת החלב, המים, המיץ, הגרידה ותערובת הספוג שהכנו קודם לכן.

3. בעזרת וו לישה לשים על מהירות נמוכה במשך כדקה. מוסיפים ביצים, חמאה, קמח, סוכר ומלח ולשים עדיין על מהירות נמוכה עד שנוצר גלוטן.

4. מעבירים למהירות בינונית ולשים עד שהבצק הופך חלק, הומוגני וחזק (אינו נקרע בקלות). מוציאים את הבצק מקערת המיקסר ויוצרים ממנו כדור. מניחים בקערה משומנת קלות להתפחה ומכסים בניילון נצמד.

5. לאחר כ-20 דקות, מקפלים את הבצק ומניחים בקערה לעוד כ-20 דקות.

6. מעבירים את הבצק למשטח עבודה מקומח קלות, פותחים בעזרת הידיים את הבצק לצורה ריבועית, ובעזרת מערוך מרדדים את הבצק למלבן בעובי של כ-1 ס"מ.

7. למלית: בעזרת מברשת או פלטה, מורחים את החמאה הרכה על פני הבצק המרודד. מפזרים את הסוכר החום על פני החמאה. מפזרים את הקינמון על פני הסוכר, ולבסוף מפזרים מלח לפי הטעם. מגלגלים את הבצק הממולא לרולדה. בעזרת סכין חדה, פורסים שבלולים בעובי אחיד. מניחים בתבנית פיירקס מרובעת או בתבנית אפייה.

8. ליצירת לחמניות קינמון אישיות, יש להשאיר את השבלולים על התבנית עם רווח גדול. ליצירת "עוגת שושנים" ממנה אפשר לבצוע שושנים, מניחים ברווחים של כ-1/2-1 ס"מ. מתפיחים כ-10-20 דקות.

9. אופים בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות צלסיוס כ-20-25 דקות. מוציאים מהתנור ומניחים להתקרר.

10. לגלייז: בקערית קטנה מערבבים את אבקת הסוכר וסירופ המייפל לקבלת גלייז לא נוזלי מידי אך גם לא סמיך מידי. לאחר שהלחמניות התקררו לחלוטין, מעטרים אותן בציפוי.

בתאבון!

מאפה סינבון. דרור עינב
הציפוי מוסיף עניין/דרור עינב
מאפה סינבון. דרור עינב
אפשר לגור פה?/דרור עינב
ליאור משיח, בשיתוף סוגת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully