וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראונד טייבלז 2017 יצא לדרך

5.9.2017 / 12:04

השנה, בפעם השלישית, מתקיים אחד האירועים הגדולים בעולם המסעדנות המקומי. 14 מסעדות נחשבות בארץ מארחות מסעדות מפורסמות מרחבי העולם. אז לאן כדאי לכם להזמין מקום?

המהדורה
השפים של ראונד טייבלס. אביב חופי,
השפים המשתתפים/אביב חופי

שוב הגיע הזמן הזה בשנה- ראונד טייבלז, אירוע הקולינריה הגדול בו מתארחים שפים מצליחים ממסעדות מפורסמות בחו"ל במטבחם של שפים ישראלים במסעדות מוכרות בארץ. יותר מ-60 שפים, סו-שפים ומסעדנים ינחתו בישראל במהלך שלושת שבועות האירוע לקונספט שכבר נהוג שלוש שנים. במסגרת Round Tables 2017 by American Express, בכל מסעדה מארחת יוגש תפריט טעימות, המציג את מנות הדגל של המסעדה האורחת בשילוב טעמים וחומרי גלם מקומיים בתיבול השף הישראלי. השנה האירוע מתקיים עם דגש על שפים ומסעדות בסגנון ה- פארם טו טייבל, הדור החדש של השפים הנקראים גם "שפים חקלאים" בשל ההיכרות העמוקה שלהם עם גידולים חקלאיים, ליקוטים וחומרי גלם בגידול עצמי.

אז מה מחכה לנו בתפריט השנה?

השף השווייצרי סוואן ווסמר מתארח במטבחו של שחף שבתאי בניטן תאי

ניטן תאי. תמוז רחמן,
כיסונים של ניטן תאי/תמוז רחמן

השף המתוחכם סוואן ווסמר הביא שני כוכבי מישלן למסעדתו 7132 Silver השוכנת במלון ספא יוקרתי בהרי האלפים השוויצרים. שם, במדרונות התלולים של עמק הוואלס, מחפש ווסמאר אחר פירות מיוחדים, עשבי תיבול ופטריות, דגים שמקורם במי הקרחונים ובשר מעדרים הניזונים מהדשא הטרי של האלפים.

למה כדאי: ווסמר יוצר מטבח עונתי מתוחכם ומדויק, המשלב בין חומרי גלם והשפעות אזוריות לבין מיטב התוצרת העולמית מהמטבח האיטלקי, הצרפתי והאוסטרי.

כמה ומתי: 399 שקלים לסועד. הארוחות יתקיימו ב- 29/10-3/11 בניטן תאי, הארבעה 21 תל אביב.

השף הספרדי אנדרו ג'נסטרה מתארח במסעדת הירקון 99 הכשרה

הירקון 99. יורם אשהיים,
מסעדת הירקון 99/יורם אשהיים

בשנת 2012 פתח השף אנדרו ג'נסטרה את מסעדת הדגל שלו במלון כפרי באי הספרדי מיורקה, במבנה מרשים מהמאה ה-18המוקף בשפע גינות ירק אורגני, גפנים ולולים, מה שמשפיע ישירות על המטבח של ג'נסטרה, מטבח מקומי ייחודי של האי מיורקה באמצעות שילוב של תרבות, מסורת, יצירתיות, חומרי גלם טריים ואיכות בלתי מתפשרת.

למה כדאי: שף ג'נסטרה (34) החל את הקריירה הקולינרית שלו בגיל 16, השתלב במטבחים של טובי המלונות בברצלונה ובמיורקה, עד שהגיע לשיא: שנתיים במטבח של 'אל בולי' המהוללת שנחשבה לטובה בעולם עד לסגירתה.

כמה ומתי: 299 שקלים לסועד. הארוחות יתקיימו ב- 29/10-2/11 במסעדת הירקון 99 במלון דן, הירקון 99 תל אביב.

השף האיטלקי סטפנו קולמבו מתארח בצ'יקטי

נשנושים איטלקיים של צ'יקטי. צילום:
אפיק גבאי,
צ'יקטי/צילום: אפיק גבאי

התאומים סטפנו ומקס קולומבו פתחו את מסעדת Xemei כדי להביא לברצלונה את המטבח הייחודי של ונציה, עיר הולדתם. השניים (32) שצברו קילומטראז' מכובד בסצנת התרבות והלילה, מארחים באופן קבוע את האחים אדרייה, מגדולי השפים בברצלונה, פטי סמית, שון פן וליידי גאגא.

למה כדאי: מגזין Vice הגדיר את Xemei כאיטלקייה הטובה בברצלונה, והתקשורת מהללת את הטרטוריה המגניבה בשכונת Poble-sec האופנתית.

מתי וכמה: 299 שקלים לסועד. הארוחות יתקיימו ב- 29/10-3/11 בצ'יקטי, יהודה הלוי 58 תל אביב.

שף מיטסוהרו טסומורה היפני-פרואני מגיע להתארח ביא-פאן של יובל בן נריה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טסומורה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שף מיטסוהרו טסומורה (המכונה "מיצ'ה"), הוא השף הפרואני המפורסם בעולם, הוא המאסטר של מטבח הניקיי, המטבח היפני-פרואני הייחודי של המהגרים היפנים שהתיישבו בפרו. המנות פורצות הדרך של מיצ'ה הן תערובת מקורית ויצירתית של שני התרבויות היפנית והפרואנית. מיצ'ה מגיע להתארח ב-יא פאן ולהציג את מטבח הניקיי עם שילוב בין טכניקות בישול יפניות לבין חומרי גלם וטעמים פרואנים מובהקים, כמו דגים טריים, צ'ילי, תירס, שורש יוקה וליים.

למה כדאי: Maido הפכה להצלחה בינלאומית ודורגה השנה במקום השמיני ברשימת המסעדות הטובות בעולם.

כמה ומתי: 399 שקלים לסועד. הארוחות יתקיימו ב- 5-10/11 ביא פאן, נחמני 26 תל אביב.

השף הבלגי קוריאני סאנג הון דז'אמב?ר מתארח אצל הלל תווקולי בפאסטל

ראונד טייבלס השף הבלגי קוריאני. באדיבות מסעדת L'Air du Temps,
דז'אמב?ר/באדיבות מסעדת L'Air du Temps

סאנג הון דז'אמב?ר השף הבלגי-קוריאני האוטודידקט שאוחז בשני כוכבי מישלן נוחת בפאסטל הישר ממסעדתו המצליחה L'Air du Temps ("אוויר הזמן"), מקדש קולינרי מודרני הפועל בלב חווה בדרום בלגיה ליד הגבול עם צרפת, מוקף בחמישה דונמים של ירקות ועשבי תיבול. דז'אמב?ר מביא איתו תפריט הרפתקני ויצירתי המתכתב עם הטבע.

למה כדאי: לשף המוערך (47) יש סיפור חיים מרתק: הוא נולד בקוריאה, אומץ על ידי משפחה בלגית בגיל חמש ומגדיר עצמו כ"אזרח העולם". הוא אוטודידקט שהיה סומליה מוערך לפני שנכנס לראשונה למטבח וידוע כמי שחוקר את ההיבטים הכימיים של מזונות.

כמה ומתי: 399 שקלים לסועד. הארוחות יתקיימו ב5-10/11 בפאסטל, שדרות שאול המלך 27 תל אביב.

השף המקסיקני אדגר נונייז מתארח בקופי בר

קופי בר. אפיק גבאי
קופי בר/אפיק גבאי

El Sud 777 מסעדתו של נונייז היא מחלוצות המטבח המקסיקני המודרני בעולם. שף אדגר נונייז העומד בראשה, הוא בן לשושלת שפים המקדמים את המטבח המקסיקני. לצד מסעדת העילית שלו, הוא מוביל מספר מיזמים עסקיים עם אג'נדה קולינרית סדורה: הוא מוביל את מהפכת הפוד טראקס במקסיקו והוא גם הבעלים של שוק חקלאי שמספק לתושבים תוצרת מקומית טרייה.

למה כדאי: בשנת 2016 דורגה מסעדתו של נונייז במקום ה-11ברשימת 50 המסעדות הטובות באמריקה הלטינית והשנה דורגה במקום ה-75 בעולם של רשימת המסעדות הטובות בעולם.

כמה ומתי: 299 שקלים לסועד. הארוחות יתקיימו ב- 5-10/11 בקופי בר, יד חרוצים 14 תל אביב.

השף האיטלקי מתאו ריצו מגיע להתארח בקוואטרו

ראונד טייבלס מתאו ריצו מתארח בקוואטרו. באדיבות מסעדת II Desco,
ראונד טייבלס מתאו ריצו מתארח בקוואטרו/באדיבות מסעדת II Desco

II Desco היא איטלקייה משפחתית שההיסטוריה שלה מתחילה בשנת 1981 כשאליה ריצו, אביו של השף מתאו ריצו הקים אותה כטרטוריה פשוטה, ועם השנים היא הפכה למסעדת עילית, שמעוטרת בכוכב מישלן 30 שנה ברציפות. סגנון הבישול של ריצו, שנכנס למטבח המשפחתי בגיל צעיר מושפע מהמסורת והאזור בו הוא נמצא והוא דוגל במינימליזם, דמיון ויצירתיות.

למה כדאי: המסעדה של ריצו זכתה לאחת המחמאות הגדולות ששף יכול לקבל, השף הסופרסטאר מריו באטלי כלל אותה ברשימת המסעדות המומלצות שלו באיטליה.

כמה ומתי: 299 שקלים לסועד.הארוחות יתקיימו ב- 5-10/11 בקוואטרו, הארבעה 21 תל אביב

שף ריקארד קאמארנה הקטלוני מגיע להתארח בגריג

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנה של קאמארנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שף ריקארד קאמארנה הקטלוני הוא הכוכב הקולינרי של ולנסיה עם לא פחות משלוש מסעדות עם כוכב מישלן. שלושת העקרונות המובילים אותו פשוטים לכאורה- טעם, שירות איכותי, וכבוד לתוצרת המקומית, אבל הם אלה שסייעו לו להגיע לשיא; התפריט של מסעדת ריקארד קאמארנה מציג שילוב יצירתי בין המסורת הקולינרית המקומית, חומרי גלם עונתיים והשפעות מאזור הים התיכון, שלחופו שוכנת ולנסיה.

למה כדאי: מסעדת הדגל הנושאת את שמו של קאמארנה זכתה בשלוש Repsol Suns (דירוג מסעדות יוקרתי בספרד ופורטוגל), ורשמה עוד הישג נדיר: היא אחת מארבע מסעדות בעולם שזכו בכוכב מישלן בתוך שלושה חודשים מיום פתיחתה.

כמה ומתי: 299 שקלים לסועד. הארוחות יתקיימו ב-5-10/11 בגריג, אחד העם 15 תל אביב.

הסופר סטאר שף הבריטי ג'ייסון את'רטון מתארח בתרנגול הכחול

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנה של התרנגול הכחול/מערכת וואלה!, צילום מסך

Little Social היא חלק מאימפריית הקולינריה הבינלאומית של הסופר סטאר שף הבריטי ג'ייסון את'רטון, המונה 18 מסעדות וברים מדוברים ברחבי העולם. זוהי האחות הקטנה של מסעדת המישלן המהוללת שלו, Pollen Street Social - השוכנת מעבר לרחוב, ומציעה חוויה של ביסטרו פריזאי בלב לונדון. התפריט בה מבוסס על קלאסיקות של המטבח הצרפתי עם פרשנות בריטית עכשווית וטאץ' אסייתי.

למה כדאי: המסעדה מעוטרת בשלל פרסים, ונבחרה בין היתר לאחת ממאה המסעדות הטובות בבריטניה של National Restaurant Awards; וזכתה ב- Diners' Choice Award של OpenTable.

כמה ומתי: 299 שקלים לסועד. הארוחות יתקיימו ב- 5-10/11 בתרנגול הכחול, ניסים אלוני 10 תל אביב.

השף הנורדי ניקולאי מגיע להתארח אצל רושפלד בג'ונתן פוד קלאב

ראונד טייבלס השף ניקולאי נורגארד מתארח אצל רושפלד. באדיבות מסעדת KADEAU,
ראונד טייבלס השף ניקולאי נורגארד מתארח אצל רושפלד/באדיבות מסעדת KADEAU

ניקולאי נורגארד (37) הוא אחד השמות הכי חמים בעולם ומאבירי המטבח הנורדי החדש. הוא המייסד והשף הראשי של קבוצת Kadeau בה כולם חברי ילדות ילידי האי בורנהולם, כמו נורגארד. הקבוצה מפעילה שתי מסעדות: הראשונה נפתחה באי בורנהולם והשנייה החדשה יותר, בקופנהגן. קבוצת קאדו מנהלת רומן חסר פשרות עם האי ממנו באו, המנות במסעדה מגלמות את הטבע הפראי של בורנהולם ומבוססות על תוצרת חקלאית מקומית בלבד. נורגארד וצוותו מגדלים וקוטפים בקיץ תוצרת מופלאה, שלקראת החורף הנורדי הקשה עוברים שימור בשלל טכניקות, שבאמצעותן הם יוצרים מנות טעימות להפליא באסתטיקה הנורדית המופלאה.

למה כדאי: ב-2013 זכתה הקבוצה בכוכב מישלן ראשון ל- Kadeau קופנהגן. וב-2016 הוענק להם כוכב שני, הפעם למסעדת המקור שבאי.

כמה ומתי: 299 שקלים לסועד. הארוחות יתקיימו ב- 12-17/11בג'ונתן פוד קלאב, קויפמן 6 תל אביב.

השף האמריקני המומחה למטבח התאילנדי אנדי ריקר מגיע לתאילנדית בסמטת סיני

המסעדה התאילנדית בסמטת סיני. דרור עינב
התאילנדית בסמטה/דרור עינב

פוק פוק היא אימפריה המונה תשעה עסקים: מסעדות, בר, שירות קייטרינג ועסקים משלימים – כולם על טהרת המטבח התאילנדי. אנדי ריקר (53), העומד בראשה, הוא שף אמריקני עטור פרסים ומומחה למטבח התאילנדי, ומי שנחשב כחלוץ שהביא את בשורת הקולינריה התאילנדית לארה"ב.

למה כדאי: בשנת 2011 הוא זכה בפרס החשוב ביותר בארה"ב על פועלו: "שף מצטיין" מטעם קרן ג'יימס בירד. ב-2015 זכתה Pok Pok NY בכבוד נוסף וקיבלה כוכב מישלן.

כמה ומתי: 269 שקלים לסועד. הארוחות יתקיימו ב- 12-17/11 בתאילנדית בסמטת סיני, הר סיני 1 תל אביב.

השף הסקוטי מייקל סמית מגיע להתארח בקלואליס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסעדת קלואליס/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כשנה פתח שף מייקל סמית את מסעדת Lochbay על חוף הים במערב האי סכין בסקוטלנד, זאת לאחר עשור בו עמד בראשה של מסעדת Three Chimneys שבאי סקיי- מהיפים אך המבודדים שבסקוטלנד. בהנהגתו הפכה המסעדה ליעד קולינרי לתיירי גורמה, וב-2014 אף זכתה בכוכב מישלן. סמית יצר בה מנות ששיקפו את המיקום הגיאוגרפי המאתגר של "אי הערפילים", והרכיב תפריט יצירתי מהתוצרת המקומית שסיפקו לו חקלאים ודייגים תושבי האי.

למה כדאי: סמית הוא השגריר הבינלאומי של המטבח הסקוטי ומייצג את מטבחו באירועים רבים בעולם.

כמה ומתי: 299 שקלים לסועד. הארוחות יתקיימו ב- 12-17/11, בקלואליס, אבא הילל 16 רמת גן.

השף האירי ג'יי.פי מקמהון מגיע להתארח בהוטל מונטיפיורי

הוטל מונטיפיורי. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
מנה בהוטל מונטיפיורי/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

Anair ("מהמערב") היא מסעדת יוקרה יצירתית המבוססת על שילוב של חומרי הגלם ממערב אירלנד עם טכניקות מהמטבח הנורדי. בראשה עומד ג'יי.פי. מקמהון- שף, מסעדן ופילוסוף קולינרי מהחשובים באירלנד שבבעלותו שתי מסעדות נוספות, ושגרירו של המטבח האירי בעולם. מקמהון מגדיר עצמו כאובססיבי לחינוך קולינרי ומתוך פילוסופיה זו הקים בית ספר לבישול, מחבר ספרים העוסקים במורשת של האוכל האירי, וכותב טור קבוע ב-Irish Times.

למה כדאי: אנאיר מחזיקה בכוכב מישלן מאז שנת 2013, והיא המסעדה היחידה בעיר גאלוויי שזכתה בעיטור זה.

כמה ומתי: 299 שקלים לסועד. הארוחות יתקיימו ב 12-17/11בהוטל מונטפיורי, מונטפיורי 36 תל אביב.

השף הבריטי סימון הולסטון מגיע להתארח במונא בירושלים

מנות במסעדת מונא. נועם מושקוביץ
מונא/נועם מושקוביץ

מסעדת 'הפיל' (The Elephant) הוקמה בשנת 2005 על ידי השף הבריטי המוערך סימון הולסטון, אולי השף בעל ארון הפרסים העמוס ביותר בממלכה המאוחדת. ב-2006, שנה לאחר פתיחתה, זכתה המסעדה בכוכב מישלן והפכה לאחת המדוברות באזור. זוהי המסעדה הראשונה של הולסטון, שמגדל ירקות, פירות, בעלי חיים, עשבי תיבול ואת רוב חומרי הגלם של המסעדה בחווה ענקית שבטו?רקי, עיירת נופש במחוז דבון, המכונה הריביירה האנגלית.

למה כדאי: המסעדה מעוטרת גם בשלוש רוזטות ממדריך AA שמדרג מעל 2000 מסעדות, ומדורגת ב-Top 100 UK Restaurants מאז 2009. הולסטון הוא השף הבריטי היחיד אי פעם שקטף מדליית זהב בתחרות World Chef Championships שבצרפת.

כמה ומתי: 299 שקלים לסועד. הארוחות יתקיימו ב- 12-17/11מונא, שמואל הנגיד 12 ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully