וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך המלא והטיפ המפתיע: כך תכינו ירקות צלויים מושלמים בתנור

26.10.2017 / 7:35

מסתבר שהכנת ירקות צלויים בתנור תלויה הרבה מאוד במיקום התבנית בתנור, ובמידת החום בה משתמשים. קבלו את המדריך המלא, שלב אחר שלב

יח"צ - חד פעמי

כל מי שניסה אי פעם להכין ירקות צלויים בתנור יודע שלא מדובר במשימה הכי מסובכת בעולם, אבל גם שלא קל לגרום לירקות להיות טעימים כמו במסעדה, או אצל שף מקצועי. למזלכם, כעת תוכלו לגלות את הסוד שיעזור לעשות את זה בצורה מושלמת - והכל קשור לבחירת המיקום הנכון של הירקות בתוך התנור.

המפתח לירקות צלויים מעולים הוא להקפיד שהתנור יהיה הכי חם שאפשר. לכן, חשוב מאוד לחמם אותו מראש ולדאוג למקם את התבנית במקום הנכון. על פי מומחית הבישול קרולין קרניו, כדי להבטיח שהירקות ייצאו חרוכים מבחוץ אך יישארו רכים וטעימים מבפנים, עליכם להכניס את התבנית לדרגה התחתונה ביותר של התנור.

ניקיון תנור המטבח. ShutterStock
חשוב לוודא לפני ההכנה שרצפת התנור חזקה מספיק כדי לשאת תבנית עמוסה בירקות/ShutterStock

יותר מכך, היא ממליצה להניח את תבנית הירקות ממש על רצפת התנור, "כך הירקות שלכם ייצאו מקורמלים מבלי שתבשלו אותם יתר על המידה. רצפת התנור היא החלק החם ביותר שלו, וגם החלק בו החום מתפשט בצורה הכי מאוזנת", הסבירה.

בדיילי מייל סיפרו שקרניו נוהגת לאפות שתי תבניות שונות של ירקות, אחת על רצפת התנור ואחת במדף האמצעי, בטמפרטורה מאוד גבוהה (מעל 230 מעלות) ולמשך 20 דקות בלבד, ובאמצע האפייה להחליף בין השתיים. לטענתה, הטכניקה הזו מייצרת ירקות קריספיים מבחוץ ורכים מבפנים ומשאיר אותם מלאי חיים.

חשוב מאוד לוודא לפני ההכנה שרצפת התנור חזקה מספיק כדי לשאת תבנית עמוסה בירקות, בעיקר אם התבנית עצמה כבדה במיוחד. אם יתברר שאינכם יכולים למקם שם את התבנית, יש להניח אותה קרוב ביותר לתחתית שניתן.

צולים את הירקות בתנור. נמרוד סונדרס
התוצאה הסופית - ירקות צלויים בתנור במידה הנכונה/נמרוד סונדרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully