וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלך לעולמו עזרא מרמלשטיין מייסד מסעדת ברבוניה

27.10.2017 / 16:17

עזרא מרמלשטיין, מייסד מסעדת הדגים המיתולוגית ברבוניה בתל אביב, הלך לעולמו היום. מרמלשטיין בחר לסיים את חייו בשווייץ, עקב נסיבות בריאותיות, יום לפני יום הולדתו ה-74

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סועדים במסעדת ברבוניה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מקים מסעדת ברבוניה, עזרא מרמלשטיין, הלך לעולמו היום. לפני כתשע שנים לקה באירוע מוחי, בעקבותיו הוגבלה תנועתו, ובהמשך עבר אירוע מוחי נוסף שהחמיר את מצבו. הוא בחר לסיים את חייו היום, 27 באוקטובר, בשווייץ, יום לפני יום הולדתו ה-74.

מרמלשטיין ייסד את מסעדת הדגים המפורסמת ברבוניה בתל אביב בשנת 1992. כשנפתחה, שכנה המסעדה בצד המזרחי של רחוב בן יהודה. בהמשך העתיקה את מקומה לצד הנגדי של הרחוב. הסניף המקורי נסגר, אך נפתח שוב תחת אותו השם כבר ולא כמסעדה. שני המקומות, המסעדה והבר, המגישים תפריט דומה פועלים עד היום, כשהשם ברבוניה נחשב למוסד של ממש בתחום מסעדות הדגים הקלאסיות, מז'אנר 'פותחים שולחן'.

חברו הקרוב נתן זהבי הספיד אותו היום בעמוד הפייסבוק שלו וסיפר כי "דקות לפני ששתה את 'קוקטייל המוות' צילצל לבר וביקש מהעובדים לשתות ולא לשכוח לתת צ'ייסרים לעובדי המטבח....ענק. מרים כוסית לחיי המתים".

כשנשאל בראיון בשנת 2011 לעיתון מעריב, עם שי שטרן, באם יש סודות במסעדות גורמה, השיב מרמלשטיין: "אין סודות באוכל. פה במסעדה כולם יודעים לעשות הכול. ואם טבח (לא שף, טבח) חולה, אחת המלצריות תחליף אותו, וכלום לא יקרה".

עזרא מרמלשטיין במסעדת ברבוניה. ראובן קסטרו
עזרא מרמלשטיין ז"ל בברבוניה/ראובן קסטרו

ההספד של נתן זהבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully