וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני שאתם זורקים: מה לעשות עם העגבניות ה'רקובות'?

קניתם עגבניות שהתרככו יתר על המידה? לא חייבים לזרוק, יש פתרון פשוט שיעניק להן חיים חדשים וטעימים

רוטב עגבניות ביתי מעגבניות  שיש בבית. רונית אבידן-שיינפלד, מערכת וואלה! NEWS
גם המקומטות והפצועות. סיר עם אוסף עגבניות שנשארו בקרר בדרך לרוטב נפלא/מערכת וואלה! NEWS, רונית אבידן-שיינפלד

אין כמעט בית בישראל שעושה את הקניות השבועיות מבלי להעמיס לעגלה שקית עגבניות או קופסת פלסטיק מפונפנת בה ארוזות שרי אדומות, מפוספסות, צהובות, מגי קטנות ומתוקות או גם וגם. לא משנה איך אתם אוהבים אותן וכמה כסף אתם מוכנים להשקיע, יש לעגבניות מקום של כבוד במקרר.

וכמו כמעט בכל בית בישראל, כמויות הקניה לא תמיד תואמות את הצריכה לנפש. כך מתחילות להתגלגל להן במגירת הירקות עגבניות רכות, שקליפתן לא מתוחה ויפה או במילים אחרות עגבניות שלא ראויות להיכנס לסלט. כאלו שבמקרה הטוב ימצאו את דרכן לשקשוקה ובמקרה הפחות טוב יזרקו לפח.

רוטב עגבניות ביתי מעגבניות  שיש בבית. רונית אבידן-שיינפלד, מערכת וואלה! NEWS
פחות מ-5 דקות עבודה ויש לכם רוטב עגבניות משגע/מערכת וואלה! NEWS, רונית אבידן-שיינפלד
אין צורך לעמוד ולקלף אותן, לקצוץ או לבשל במשך שעתיים

אז בפעם הבאה, רגע לפני שאתם גוזרים עליהן דין ריקבון באשפה, יש לנו רעיון איך להפוך אותן ב-5 דקות עבודה לרוטב מדהים. את הרוטב אפשר לשמור במקרר בצנצנות או להקפיא וככה בכל פעם שמתחשק פסטה ברוטב עגבניות, שקשוקה זריזה או כשהילדים משוועים לטוסט או אפילו לפיצה-פיתה, במקום להשתמש בקטשופ או ברוטב מוכן, שולפים את הצנצנת מהמקרר ומרגישים שגם לא זרקנו עגבניות נפלאות על לא עוול בכפן, וגם צרכנו מוצר טבעי ובריא יותר. והדבר הכי חשוב- ממש, אבל ממש לא צריך לעבוד קשה. אין צורך לעמוד ולקלף אותן, לקצוץ או לבשל במשך שעתיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
רוטב עגבניות ביתי מעגבניות  שיש בבית. רונית אבידן-שיינפלד, מערכת וואלה! NEWS
רוטב העגבניות על פרוסת לחם עם גבינה, בדרך לטוסט בריא ומזין יותר/מערכת וואלה! NEWS, רונית אבידן-שיינפלד

אז תכלס מה עושים?

שלב 1: מוציאים מהמקרר לפחות 2-3 עגבניות בינוניות מכל סוג. עגבניות שרי קטנטנות יכולות להיכנס יחד עם עגבניות גדולות. כדי ליצור כמות ניתן להשתמש בעגבניות בנות שני מחזורים: כאלו שנקנו לפני שבועיים וחיכו בסבלנות וכאלו שנקנו לפני שבוע (על כאלה שקיבלו גוונים חומים מוותרים). העיקר שכולן רכות.

שלב 2: מכניסים לסיר בעל מכסה (גודל הסיר תלוי בכמות). השרי הקטנות ייכנסו שלמות ואת הגדולות חותכים לחצאים או לרבעים גסים (אין צורך לקלף). מוסיפים שיני שום שלמות קלופות לפי הטעם, בוזקים מלח ומעט שמן זית. מומלץ (לא חובה) להוסיף עשבי תיבול לפי מה שיש במקרר: בזיליקום, טימין, אורגנו, זעתר טרי ואפילו מרווה. גם פלפל שחור ניתן להוסיף מעט אבל להיזהר שלא יצא חריף עבור הילדים.

שלב 3: מניחים את הסיר ללא מכסה על להבה גבוהה כ-2-3 דקות כך שקולות חריכה ופצפוץ מתחילים להישמע. אם העגבניות (במיוחד השרי השלמות) שבתחתית מתחילות להיחרך, זה לא רע, להיפך, זה יוסיף עוד טעם. מערבבים וכשהסיר מתחיל להתמלא בעסיס עגבניות, מורידים את גובה הלהבה לאש קטנה ומכסים. מבשלים חצי שעה - שעתיים, התוצאה תצא טובה בכל מקרה. אם נראה שחסרים נוזלים במהלך הבישול, אפשר להוסיף מעט מים רותחים.

שלב 4: בעזרת בלנדר מוט טוחנים את תכולת הסיר עד קבלת מחית סמיכה. אם יש ענפים של עשבי תיבול, מוציאים לפני הטחינה. טועמים ומוסיפים מעט סוכר/סילאן/דבש, כי עגבניות אוהבות מתוק. אפשר להוסיף מעט מלח אם חסר, וכף-שתיים של רסק עגבניות (לא חובה). ממשיכים לבשל תוך ערבוב על אש קטנה עד בעבוע ומכבים.

* מעבירים לצנצנות ושומרים במקרר או במקפיא, תלוי בכמות.

*צנצנת יכולה להחזיק שבוע וקצת במקרר.

* אם אתם ממש רוצים להשקיע או שיש לכם ילדים מעט בררנים אם נפלתם על עגבניות עם קליפה קשה במיוחד, אפשר לפני ההעברה לצנצנת להעביר את הרוטב במסננת דקה.

ועוד דבר אחרון

יש סיכוי שאחרי שתגלו כמה זה פשוט תתחילו לשמור עגבניות בכוונה. אז אם כבר הגעתם לשלב הזה, בקניות הבאות פשוט תאספו גם שקית עם עגבניות רכות ותדאגו לבקש שיחייבו אתכם בחצי מחיר עליהן.

  • עוד באותו נושא:
  • עגבניות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully