וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי אפרתי טועם את יינות יקב גבעות

15.11.2017 / 16:12

בלגימה השבועית טועם אבי אפרתי את היינות החדשים של יקב גבעות ומסמן את המוצלחים שבהם

1. גבעות, גוורצטרמינר 2016/מערכת וואלה!, צילום מסך

1. גבעות, גוורצטרמינר 2016

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% גוורצטרמינר מדרום רמה"ג. ללא עץ. צבע זהוב. אף ארומטי מאד, מאל בפרי טרופי ותבלינים. גוף בינוני. 14% כוהל בנפח.

כמה? 80 שקלים

הכי מתאים ל: אוכל אסיאתי מתובל וחריף, סביצ'ה.

דבר המבקר: שפע ארומטי גורף באף. המון פירות טרופיים. המון פרי גם בחיך. יובש ניכר. המתיקות המסוימת נובעת מהפרי בלבד. חמיצות מאזנת טובה. גוורץ "עולם חדש" מוחצן שהבחירה לייצרו כיבש, להבדיל מחצי יבש כמקובל כאן, ראויה להערכה.

תמורה לכסף: 3/5 (לא רעה).

בחמש מילים: גוורצטרמינר יכול להיות גם יבש.

2. גבעות, שרדונה – קברנה סוביניון 2016

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: שרדונה בתוספת מעט קברנה סוביניון (בשיטת "בלאן דה נואר" – יין לבן מענבים המשמשים ליינות אדומים) מההר המרכזי. 6 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון. צבע זהוב. באף פרי טרופי ופירות לבנים גוף בינוני. %14 כוהל בנפח.

כמה? 100 שקלים

הכי מתאים ל: דגים ופירות ים.

דבר המבקר: שפע פרי בשל, חמיצות רבה, שמנתיות ניכרת, אלכוהוליות; שום דבר שקשור לבורגון ולזניות "שרדונאית" טהורה. מאידך, בשפת היין של קליפורניה זה שרדונה שאוחז בכל התכונות הטובות. יין איכותי בעליל מסוגו.

תמורה לכסף: 3/5 (לא רעה).

בשש מילים: קליפורניה אשר בגבעת הראל, בואך שילה.

3. גבעות, מחול הכרמים 2014

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בלנד על בסיס פטי ורדו, קברנה סוביניון ומרלו מההר המרכזי. 12 חודשי התיישנות כבלנד בחביות עץ אלון. צבע אדום ארגמני, באף פרי אדום, וניל ושוקולד. גוף בינוני. 14% כוהל בנפח.

כמה? 100 שקלים.

הכי מתאים ל: סטייקים.

דבר המבקר: פירותי, מתובל למדי, חומציות מאזנת. יין לא יומרני, עשוי היטב ונעים ללגימה. קצת יקר בהתחשב בתמורה.

תמורה לכסף: 2/5.

בשבע מילים: יין בסיס לא רע אך קצת יקר.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

4. גבעות, גופנה, קברנה פרנק רזרב 2014

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 85% קברנה פרנק ו-15% מרלו מההר המרכזי. 12 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון. צבע אדום ארגמני. באף פרי אדום, תבלינים ומעט עשבוניות. גוף בינוני-מלא. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 140 שקלים/

הכי מתאים ל: קדירות כבש ובקר.

דבר המבקר: פרי מצוין, פלפל שחור חד משמעי כמו בקברנה פרנק אמיתי ומגע מעוגל בקצוות, נגזרת של נוכחות המרלו. יין טוב בהחלט, מוחצן פחות מהסטנדרט המקובל בגבעות וגם מקדם החנופה מווסת. יכול להיות שעם קצת פחות יכול היה להיות אפילו יין מצוין.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה בהשוואה למקבילי התמחור המקומיים).

בחמש מילים: קצת פחות "עולם חדש" מהאחרים.

5. גבעות, קברנה סוביניון רזרב 2014

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: קברנה סוביניון בצירוף מעט מרלו מההר המרכזי. 18 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי. צבע אדום עמוק. באף פרי אדום. גוף מלא. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 160 שקלים

הכי מתאים ל: סטייקים.

דבר המבקר: יין שעשוי לתלפיות. מבנה טוב. שריריות ניכרת אך לא מופרזת. פרי נוכח אך לא נותן בראש. מידה של אלגנטיות. טכני בבירור אך לא על חשבון אופי. "עולם חדש" לייט שכזה. מוצלח בהחלט במסגרת הז'אנר.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית).

בשש מילים: קברנה סוביניון מוחצן אבל לא בטירוף.

6. גבעות, מצדה 2014

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: קברנה סוביניון, מרלו ופטי ורדו מההר המרכזי. 22 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי. באף פרי שחור ותבלינים. צבע אדום כהה, מעט אטום. באף פרי אדום ושחור, תבלינים. גוף מלא. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 215 שקלים

הכי מתאים ל: ארוחות בשר – טלה, כבש ובקר – עשירות.

דבר המבקר: בלנד שסוחב אל הבורדולזיות. עמוס, מתפקע פרי מכל הסוגים, טבק, וניל, שוקולד וקפה. כמו כל היינות היוקרתיים מתוצרת התעשייה המקומית, המתומחרים בלמעלה ממאתיים שקלים – לא באמת שווה את הכסף. מאידך, לא רק שאיננו נופל מכולם, כנראה עולה על רובם הגדול. זאת בזכות פרי מצוין ממש ותבונה של היינן – ד"ר שיבי דרורי, שבכל האדומים של הטעימה הזו משכיל לעצור רגע לפני שהפרי הופך לריבה.

בארבע מילים: יין דגל יוקרתי ויקר.

  • עוד באותו נושא:
  • יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully