וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ים של טעמים: שילובים שיעיפו את מנת הדגים שלכם

30.1.2018 / 12:58

כולם יודעים שדגים ולימון זה שילוב מנצח, אבל יש עוד שילובי טעמים שהולכים פשוט מצוין עם דגים - מאפונה ונענע ועד חרדל ודבש, קבלו 5 שילובים שיעיפו את מנת הדגים שלכם

פילה דניס. תנובה, יח"צ, אפיק גבאי
פילה דניס פריך ברוטב זריז של עגבניות שרי ושום/אפיק גבאי, תנובה, יח"צ

אפונה ונענע

האפונה הטרייה מתקתקה, והנענע רעננה וקלילה, וביחד הן מקפיצות את טעמו העדין של דג אפוי, צלוי או מטוגן. אפשר לשלב אותן בפירה או במעין תבשיל כמו במתכון לדניס אפוי באפונה, נענע ולימון.

עגבניות ופלפלים

הטעמים של העגבנייה הבשרנית והחמצמצה והפלפל המתקתק הולכים מצוין עם טעמם של הדגים. אין מנה שמנציחה את זה טוב יותר ממנת הדג המרוקאי המפורסמת, בה מתבשלים דגים ברוטב עגבניות, פלפלים שום וכוסברה. אגב, הירקות ממש לא חייבים להיות במצבם הטרי; ככה למשל במנת החריימה שהובאה לארץ על ידי יהודי טריפולי וטוניס, רסק עגבניות ופפריקה (פלפלים מיובשים טחונים) מהווים את הבסיס לרוטב העשיר. למתכון לדגים מרוקאיים.

עגבניות שרי ושום

עגבניות שרי הן אולי התרומה הישראלית הגדולה ביותר לקולינריה העולמית. הן פותחו בפקולטה לחקלאות ברחובות, והן מתקתקות, חמוצות, בשרניות וזמינות לאורך כל השנה. כשמשלבים אותן יחד עם שום, מתקבל שילוב שהולך מעולה עם דגים (במיוחד כאלו שנצרבו במחבת עם עור פריך). במתכון לפילה דניס פריך, הם חוברים לרוטב מהיר שמוכן להגשה תוך 10 דקות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
נתחי סלמון על תבשיל כרישה ופול ירוק. אפיק גבאי,
סלמון צרוב עם כרישה, יין לבן ופול/אפיק גבאי

כרישה ויין לבן

כרישה היא אחד הירקות האהובים ביותר במשפחת הבצלים. היא מתקתקה ובעלת מרקם עשיר וחמאתי. כדי שהיא תתאים טוב לדגים, היא צריכה מעט חומציות כמו של יין לבן. כל יין לבן שטעים לכם יכול לשמש להכנת מנות עם כרישה. במתכון לסלמון צרוב עם כרישה ופול ירוק למשל, הם מתבשלים יחד בהרמוניה לתבשיל שמתאים כמעט לכל דג.

החברים של הסלמון: חרדל ודבש

סלמון הוא אחד מהדגים הפופולריים ביותר בארץ ובעולם. הוא שומני ובשרני יותר ממיני דגים רבים, ולכן אפשר גם לשדך לו טעמים חזקים יותר. במתכון לפילה סלמון שלם אפוי בחרדל ודבש , למשל, חרדל פיקנטי יחד עם דבש מתקתק חוברים יחד לממרח שמצפה פילה סלמון עסיסי במהלך האפייה התנור. הטעמים של החרדל והדבש מתחברים ומאזנים זה את זה, וביחד עם הדג מתקבלת מנה שקשה מאוד לסרב לה.

וואלה! NEWS בשיתוף דגי תנובה
  • עוד באותו נושא:
  • דגים
  • דג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully