וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אי אפשר להרוג אותו": דג הזומבי שחזר לחיים - ללא ראש

30.12.2017 / 0:08

סרטון של דג מת וחסר ראש משתולל בקערה וכמעט מצליח לצאת ממנה מסתובב ברשתות החברתיות ומעלה שאלות רבות. אך אל דאגה - ההסבר לתופעה הוא הרבה יותר הגיוני ממה שאתם אולי חושבים

תמונות גולשים

ברשתות החברתיות מסתובב בימים האחרונים סרטון מטריד במיוחד, של דג שפשוט "אי אפשר להרוג". כן, מה ששמעתם (או קראתם) - זה דג זומבי! ממבט ראשון, מדובר לכאורה בדג מת לחלוטין, שראשו הופרד משאר גופו - אבל זה לא מפריע לו להמשיך לזוז כרגיל. למי שליבו חלש מדי מכדי לצפות במין תופעה שכזו, נספר שבסרטון רואים את הדג מתפתל ומשתולל בפראות כל כך גדולה, שהוא כמעט מצליח לצאת מהמיכל בו הוא מונח. זה די מטריד, לא ממש ההתנהגות שהיינו מצפים לראות מיצור חסר חיים.

עוד ב"אסור לפספס"

ג'יימי אוליבר מציג: הטיפ המפתיע לתפוחי אדמה קריספיים מושלמים בתנור
חובבי אוכל ובישול נותרו בהלם כשגילו אמת מפתיעה על ספגטי

הסרטון המטריד - לא לבעלי לב חלש

התגובות המבוהלות לסרטון המוזר לא איחרו להגיע, כאשר רבים מהגולשים קראו למעורבות דחופה של PETA (הארגון האמריקאי למען בעלי חיים). אז מה בעצם קרה פה? ובכן, תשמחו לשמוע שהדג בשום פנים ואופן אינו חי, אז אפשר לעצור את השיחות לארגוני החיות למיניהם. אין שום פעילות מוחית שמתרחשת אצל הדג, או שום סימני חיים אחרים. הוא לא חש בכאב, כי הוא לא מסוגל לחוש בשום דבר.

התנועה שלו נגרמה כתוצאה מתגובה כימית שמעוררת את רקמות השריר של הדג. במשך זמן מסוים לאחר המוות, עצבי התנועה של הדג עדיין מסוגלים להגיב. "מרבית הרקמות עדיין חיות", הסביר פרופסור לכימיה מאוניברסיטת וירג'יניה, "למרות שפעולות המוח נעדרות, הרקמות עדיין יכולות להגיב לגירויים שונים".

במקרה הזה, המלחת הדג (בין אם על ידי מלח או רוטב סויה) גרמה להתכווצויות שרירים בגופו המת של היצור. המלח נספג בגוף הדג ומשנה את רמות המתח החשמלי בו, ובכך עורר את התגובות הלא רצוניות שנראו בסרטון.

הנה עוד סרטונים של חיות "זומביות"

עוד דג שמסרב לנוח

קבלו את הדיונון המת המרקד

  • עוד באותו נושא:
  • דג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully