וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רובין פוד: המסעדה שמצילה את האוכל שלנו

12.3.2018 / 13:57

רובין פוד, מסעדה חדשה שעומדת להיפתח בחיפה מתבססת על אוכל במצב טוב שעומד להיזרק. כאן תוכלו לשלם על האוכל כמה שמתחשק לכם כשהמטרה היא להביא למודעות את כמויות האוכל האדירות שמושלכות לפח מדי יום

רטטוי ירקות. אורלי קוטיק,
רטטוי ירקות/אורלי קוטיק

הידעתם? יותר משליש מהמזון בעולם מבוזבז, נזרק או ננטש. זה יכול לקרות אצל החקלאי, זה יכול לקרות ברשתות השיווק, והבזבוז יכול להגיע עד לצלחת שלכם (עיניים גדולות אה?). יש היום בעולם מספיק מזון בשביל להאכיל את כל תושבי הכדור ועדיין יש אנשים שאין להם מה לאכול. ובכן, מתי בפעם האחרונה התעוררתם בבוקר והנושא הזה הטריד אתכם ברמה כזו שהחלטתם לפעול? את שי רילוב זה מטריד כל יום כבר כמה שנים, וזו הסיבה שהוא קם כל יום בחמש בבוקר והולך להציל מזון.

מרק ירקות. גל צברי,
מרקים וקדרות/גל צברי

מה זה אומר להציל מזון? עם קשרים שטיפח עם הזמן הוא מגיע אל חקלאים, ספקים ורשתות השיווק ומציל מזון שאם לא היה נלקח היה בוודאי נזרק או ננטש. לדברי רילוב רוב המזונות שהם מצילים במצב טוב, הירקות והפירות אכילים לחלוטין. הנושא הזה כל כך קרוב לליבו, שיחד עם שני שותפים, קובי קרולה ונועה קוזק, הקים את "רובין פוד", עמותה שעוסקת לא רק בהצלת מזון, אלא גם בדוכני מזון ובאירועים שבהם מבשלים את המזון שניצל והופכים אותו למנות טעימות.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ירקות שהצילו מזריקה. שי רילוב,
סטנד הירקות של רובין פוד/שי רילוב

בשבועות האחרונים עמלו הפעילים על שיפוץ חלל במבנה בשוק תלפיות בחיפה (שלושת היזמים ילדי ותושבי חיפה), הם עשו הכל בעמל כפיים ובמינימום הוצאות, שאלו כלי עבודה, גייסו אנשי מקצוע, תיכננו והפכו את המקום למסעדה שהם מתעקשים לקרוא לה בית אוכל, שבה לא רק יגישו מנות ממזון שהצילו אלא גם יאפשרו לכל אחד לשלם כפי רצונו עם אג'נדה סביבתית חברתית בוהקת. ביום חמישי הקרוב בית האוכל רובין פוד יפתח את שעריו לראשונה באופן רשמי, כשמזה שבועיים החבורה מפעילה את המטבח של המקום באופן חלקי ומארחת עוברי אורח סקרנים.

רטטוי ירקות. אלכס שלסט,
אירועים עם אוכל שהצילו/אלכס שלסט

את המטבח מפעיל קרולה שבעברו החזיק במסעדת הפסטה קרולה, טרטוריה חלבית בעיר התחתית בחיפה. היום לדבריו, הוא מתעורר כל בוקר בנחת כדי להגיע למטבח ולראות מה השלל שרילוב הצליח לאסוף היום כשלפניו חופש קולינרי מוחלט, במסגרת המזון שניצל והגיע למטבח. מכיוון שהרבה יותר מסובך להציל בשר, דגים ומוצרי חלב הקבוצה מתמקדת בהצלה של פירות וירקות ולכן תפריט המסעדה ברובו טבעוני.

בישול אוכל שהצילו מזריקה. גל צברי,
קרולה מאחורי הסירים/גל צברי

קרולה מוציא תחת ידיו תבשילי קדרה, אנטיפסטי מכל סוגי הירקות, ירקות מוקפצים בלאפה, מפרום חצילים, חצילים ממולאים בפטריות ושמן כמהין, חריימה חצילים, קובה סלק, קוסקוס ירקות, קובה דלעת וצימוקים, קרפצ'יו קישואים בתחמיץ עם שום ושמיר ועוד.

רטטוי ירקות. אלכס שלסט,
חינוך/אלכס שלסט

אחוז קטן מהמצרכים הם מוצרים משלימים שנרכשים בכסף על מנת לשדרג את התפריט ולהעשיר אותו, ויש במסעדה כמובן גם תפריט של קפה ואלכוהול בתשלום כי את זה כמובן לא ניתן להציל משום מקום. רובין פוד בשוק תלפיות פועלת כרגע במתכונת הרצה כשהמקום נפתח מדי בוקר ונסגר שרירותית אבל החל מיום חמישי הם מקווים להפעיל את המקום ברציפות החל מ-9:00 בבוקר ועד שעות הערב, אז המקום עובר לאווירה של בר. לאחר הארוחה משלמים האורחים כמה שהם רוצים ומשאירים את הכסף בקופות המונחות במקום. לדברי רילוב וקרולה, רוב הסועדים שמגיעים אליהם באים בגל האג'נדה ולכן גם משאירים את כספם בהתאם, כשחלק מהאנשים שנקלעים למקום אמנם בוחרים שלא לשלם אבל סופגים מנה הגונה של הסברה, ובכך תופעת בזבוז המזון מקבלת הד. אם אתם רוצים לעזור לפרויקט ולצמצם את בזבוז המזון בעולם אתם מוזמנים לבקר בעמוד הפרויקט בהדסטארט- רובין פוד.

רובין פוד, סירקין 24 שוק תלפיות חיפה, 052-7500983

ירקות שהצילו מזריקה. גל צברי,
ירקות שניצלו/גל צברי
  • עוד באותו נושא:
  • רובין פוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully