וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עולם הקונדיטוריה מרכין ראש: נפרדים מרביבה אפל

29.4.2018 / 11:06

הקונדיטורית הוותיקה והמוערכת רביבה אפל הלכה אתמול לעולמה. צמרת השפים המקומית בהם ישראל אהרוני, חיים כהן וארז קומרובסקי ספדו לענקית האפייה הישראלית

רביבה אפל 04/03/2013. ראובן קסטרו
רביבה אפל/ראובן קסטרו

אתמול הלכה לעולמה רביבה אפל בבית החולים בילינסון בפתח תקווה בגיל 72, לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן.

אפל הייתה דמות מובילה בעולם הקונדיטוריה המקומי. כסטודנטית השלימה לימודי ביולוגיה אולם עם לידת בנה עזבה את התחום ועברה ללמוד קונדיטוריה בבית הספר לנוטרה בפריז ולאחר כמן עברה לאפות מגדנות צרפתיים בביתה. רביבה הכירה את סיליה רגב בסדנת אפייה ביתית ובין השתיים נוצר קליק. בשנת 1988 פתחו השתיים פטיסרי ראשון מסוגו ברמת השרון, "רביבה וסיליה", שהפך במהרה לסיפור הצלחה. בנוסף לידע שצברה למדה רביבה רבות משותפתה סיליה על יסודות האפייה הצרפתית.

כשנפתחה המאפייה מצאו את עצמן השתיים עובדות מסביב לשעון, מ-6 בבוקר ועד 11 בלילה. במקום לא היו עובדים נוספים והן מצאו את עצמן עושות הכל, מאפייה ועד שטיפת כלים ורצפות. היקף העבודה לא התאים לסיליה שעזבה תוך זמן קצר. לאחר התייעצות עם אנשי מקצוע בנוגע לשם, הוחלט להשאיר אותו, מכיוון שהמותג תפס מהר מאוד.

מקרון דבש לראש השנה של רביבה וסיליה. אפיק גבאי,
מקרונים של רביבה וסיליה/אפיק גבאי

עד לפתיחת רביבה וסיליה הוגש בארץ מבחר מצומצם מאוד של מאפים: רוגלך ועוגות מזרח אירופאיות שהביאו אתם העולים ממזרח אירופה. השתיים נחשבו לחלוצות והביאו לקידמת הבמה את המטבח הצרפתי שעד אז היה זר בתכלית ללקוח הישראלי. בקונדיטוריה הוגשו מאפים עתירי חמאה, קרואסונים ודיינישים ועוגות פטיסרי צרפתיות מרשימות כמו עוגות אופרה וקונקורד גדשו את הוויטרינה. המקום הניח את הבסיס והיווה מודל להתפתחות הקונדיטוריה הצרפתית הקלאסית בארץ ולמאות המאפיות שנפתחו כאן אחריה.

במירוץ השנים הפך בנה של רביבה, עמוס, לשותף המרכזי שלה והשניים המשיכו להגיש מתוקים באיכות ללא פשרות. המקום הקטן הפך עם השנים לביסטרו רחב ידיים ושלוחות נוספות שלו נפתחו ברחוב הארבעה בתל אביב (סניף שנסגר בינתיים) ובמתחם G צמרת בתל אביב שם פועלים מסעדה ובית קפה, מעדנייה ופיצרייה. בשנת 2008 הוציאה אפל את ספרה "רביבה וסיליה -המתוקים" ובו עשרות רבות של מתכוני קינוחים. בסוף 2017 הוענק לאפל פרס מפעל חיים בתחרות פרסי האוכל של טיימאאוט. לאות אבל המסעדות יהיו סגורות היום החל מהשעה 12:00 ומחר, 30 באפריל, יפעלו כרגיל. הלווייתה תתקיים היום בשעה 16:00 בבית העלמין רמת השרון, מורשה.

לאחר ההודעה המצערת על מותה, צמרת השפים בישראל נפרדה מרביבה ברשתות החברתיות.

עוד באותו נושא

מדריך האפייה: עוגות פאדג' שוקולד ועוגת בראוני

לכתבה המלאה

חיים כהן

ארז קומרובסקי

ישראל אהרוני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully