וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלומות קליפורניה: היינות של יקב סטרלינג

2.5.2018 / 14:30

אבי אפרתי לוגם יינות עולם חדש מפתיעים מיקב סטרלינג בקליפורניה, ומסמן את המובחרים שבהם

1. Sterling, Vintner's Collection. Chardonay 2016/מערכת וואלה!, צילום מסך

1. Sterling, Vintner's Collection. Chardonay 2016

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% שרדונה מעמק נאפה. 90% מהיין שהה מספר חודשים בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי. צבע זהוב-קש. באף פרי טרופי, פרי לבן ותבלינים. גוף בינוני. 13% כוהל בנפח.

כמה? 75 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים, פירות ים ועוף.

דבר המבקר: פרי בשל לצד ארומטיות ומקדם תיבול גבוה. להללו נוספת מתיקות מה. זה שרדונה קליפורני לכל דבר ועניין. הוא מתוק ומוחצן יותר. עשוי טכנית מצוין בהתאם לחוקי הז'אנר.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בחמש מילים: שרדונה בסיסי טוב וראוי מסוגו.

2. Sterling, Vintner's Collection. Merlot 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% מרלו מכרמים בעמק נאפה. 18 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון אמריקאי, צרפתי ואירופאי. צבע אדום ארגמני. באף פרי אדום ותבלינים (וניל), שוקולד מריר וקפה. גוף בינוני. 13% כוהל בנפח.

כמה? 75 שקלים.

הכי מתאים ל: בשרים בגריל.

דבר המבקר: עגלגל, פירותי ביותר, מתיקות מעט קרמלית, מתובל למדי (הרבה וניל) וחנפני משהו אבל עשוי ללא רבב. יופי של תמורה ל-75 שקלים, לאוהבי יינות מסוג זה.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

בחמש מילים: מרלו לא יומרני, קל ונעים.

3. Sterling, Vintner's Collection. Cabernet Sauvignon 2015

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% קברנה סוביניון מכרמים בעמק נאפה. 11 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי. צבע אדום נוטה לסגלגל. באף פרי אדום ותבלינים. גוף בינוני. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 75 שקלים.

הכי מתאים ל: בשר אדום.

דבר המבקר: אמנם בסיסי ויחסית לא יקר אבל ללא ספק היין המוצלח פחות בטעימה. לא מגובש, ללא עומק, קצר למדי וגם ללא מימדי החינניות והחן שיינות "עולם חדש" מסוגו מפגינים לרוב.

תמורה לכסף: 2/5.

בחמש מילים: הפחות מוצלח ביינות הטעימה הנוכחית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

4. Sterling, Napa Valley, Chardonay 2015

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% שרדונה מכרמים בעמק נאפה. 75% מהיין התיישן במיכלי פלדת אל חלד ו-25% בחביות עץ אלון, לכשבעה חודשים. צבע זהוב בהיר. באף פרי לבן והדרים. גוף בינוני-מלא. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 130 שקלים

הכי מתאים ל: דגים, פירות ים, צדפות.

דבר המבקר: שרדונה קליפורני מוצלח למדי, שנשמר מפירותיות יתר ומנסה כמידת יכולתו להתכתב עם מקבילי הזן מבורגון. יש מימד מינראלי ויש רמז מליחות. ההבדל המוחשי נעוץ ברמת הניקיון והחדות הנמוכות יותר כאן. מאידך, אם לא מתעקשים להיתלות באילנות גבוהים, בהחלט נעים ללגום את היין הזה, אפילו ללוגם שמחובר בנימי נפשו ללבנים של העולם הישן.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית).

בשש מילים: שרדונה "עולם חדש" חינני וראוי בהחלט.

5. Sterling, Napa Valley, Sauvignon Blanc 2015

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% סוביניון בלאן מעמק נאפה. התססה במיכלי אלון צרפתי. 85% מהיין התיישן במיכלי פלדת אל חלד והיתר בחביות למשך מספר חודשים. צבע זהוב. באף פרי לבן, ליצ'י וגויאבות, הדרים. גוף בינוני. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 130 שקלים.

הכי מתאים ל: אוכל אסיאתי מתובל.

דבר המבקר: פרי מרוכז שמאוזן בחומצה טובה. קריספיות וחדות. ללא מתיקות יתר. יין שמפתיע באיכויותיו בהתחשב בתמחור המתון, כמו גם באיפוק היחסי שלו.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית. לא זול אבל עשוי היטב).

בשש מילים: סוביניון בלאן קליפורני לא לגמרי טיפוסי.

6. Sterling, Napa Valley, Merlot 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% מרלו מכרמים שונים בעמק נאפה. 11 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי. צבע אדום עמוק. באף פרי אדום. גוף בינוני-מלא. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 155 שקלים.

הכי מתאים ל: סטייקים.

דבר המבקר: משך ההתיישנות המסוים העניק ליין הזה בשלות ורכות. יש בו פירותיות, מתיקות נעימה, הוא תקשורתי, מעוגל ונעים. לא מוחצן באופן יחסי אך ידידותי מאד למשתמש ויערב לחיכם של לוגמים לא מנוסים. מעט יקר ביחס לאיכויותיו אך עשוי היטב, ללא כל פגם.

תמורה לכסף: 2/5.

בשש מילים: מרלו מעוגל עם ממשק משתמש ידידותי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully