וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויוה אספניה: יינות יקב אונטניון מחבל ריוחה

9.5.2018 / 14:36

אבי אפרתי לוגם את יינות יקב Ontanon מריוחה ומסמן מספר אופציות קיץ לא יקרות ומהנות במיוחד

1. Ontanon, Vetiver Blanco 2014/מערכת וואלה!, צילום מסך

השבוע בלגימה יינות יקב Ontanon מריוחה, ספרד. חמשת יינות הטעימה - שני לבנים, שני אדומים ורוזה אחד, מייצגים יומרה מתונה, תמחור מתון ולרוב גם תמורה נאה לכסף.

ארבעה מהם מתומחרים ב-69 שקלים בלבד והם מספקים תמורה טובה לכסף. בכולם קלילות, נעימות אבל גם מימד של אופי. האדום - "אונטאנון, קריאנזה 2013", אפילו הספיק לקבל נפח מסוים מהתיישנות. שני הלבנים והרוזה מתאימים מאד לעונת החום. "אונטאנון, וטיבר בלנקו 2014", על בסיס ענבי ויורה, הוא לא פחות מעונג ב-69 שקלים בלבד. גם הקריאנזה הקל, יהלום היטב ימי חום.

היין המעט גבוה יותר - "אונטאנון, אלטוס דה אורטאנון, קריאנזה 2013" כבר מספק איכויות של יין אלגנטי ומשמעותי, בפחות ממאה שקלים. זוהי תמורה נהדרת באמת לכסף.
את יינות אורטאנון אפשר להשיג בין השאר ב"יינות וטעמים", "בית היין", "בירה תל מונד", "סיטונאות בנימינה", "כל משקה", חוות צוק - המעדניה", "באשר" שרונה מרקט, ביאטריס" ו"פקורינו". לחיים!

1. Ontanon, Vetiver Blanco 2014/מערכת וואלה!, צילום מסך

1. Ontanon, Vetiver Blanco 2014

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: לבן יבש על בסיס 100% ענבי ויורה מריוחה. 4 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון אמריקאי. צבע זהוב. אף טרופי ומתובל. גוף קל-בינוני. 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 69 שקלים.

הכי מתאים ל: פירות ים, עוף.

דבר המבקר: חיך הדרי וטרופי, מתובל, פרחוני, עם חומציות תומכת מצוינת ושימוש מעודן ותבוני מאד בעץ. יין שכדאי ללגום כשהוא קר דיו והוא ייטיב ללוות אוכל ים תיכוני, עם שמן זית ושום. לא עמוס מידי וגם לא קל מידי, קיצי מאד, מענג ממש. הרבה אופי אופי יחסית ליין בסיס והמון תמורה לפחות מ-70 שקל.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בחמש מילים: לבן יבש לאוכל ים תיכוני.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

2. Ontanon, Clarete 2016

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: רוזה יבש על בסיס 85% ויורה ו-15% טמפרניו מריוחה. צבע ורוד בהיר. אף הדרי ופרחוני. גוף קל-בינוני. 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 69 שקלים

הכי מתאים ל: כריכים, סלטים, פיצה, פיקניק.

דבר המבקר: רוזה שיש בו שילוב בין פרי אדום להדרים, עם תוספי פרחוניות נעימים. קליל אבל לא מיצי, עם חומציות טובה ומקדם יובש לא רע בכלל.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בחמש מילים: רוזה נעים מייד אין ריוחה.

3. Ontanon, Vetiver Verdejo 2016

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: לבן יבש על בסיס 100% ורדחו (Verdejo) מרואדה. צבע זהוב בהיר. באף הדרים, פרי לבן ותבלינים. גוף בינוני. 13% כוהל בנפח.

כמה? 69 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים, פירות ים ועוף.

דבר המבקר: קלות, מתיקות מה של פרי מרוכז, מרירות מסוימת בסיומת, חמיצות מאוזנת נעימה. יין קליל, נעים וקיצי בטירוף.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בחמש מילים: לבן לא יומרני קליל ונעים.

4. Ontanon, Crianza 2013

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: אדום על בסיס 90% טמפרניו ו-10% גרנאשה מריוחה. 12 חודש בעץ אלוון צרפתי ואמריקאי. צבע אדום רובי. באף פרי אדום ותבלינים. גוף בינוני. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 69 שקלים.

הכי מתאים ל: "על האש", נתחי סינטה דקים צרובים קלות.
דבר המבקר: שילוב נעים ללגימה של פרי חביב עם חומציות מוחשית. תיבול חד משמעי, קלילות רבה שהופכת את היין לרלוונטי גם ביום קיץ חם ממש. ההתיישנות המסוימת מוסיפה מימד של אופי.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בשלוש מילים: אדום של קיץ.

5. Ontanon, Altos de Ortanon, Crianza 2013

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% טינטה דה פאיס מריברה דל דוארו. 12 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתיות ואמריקאיות, חדשות ומשומשות. צבע אדום עמוק. באף פרי שחור ותבלינים. 14% כוהל בנפח.

כמה? 99 שקלים

הכי מתאים ל: סטייקים.

דבר המבקר: מרגישים היטב את הפרי השחור. גם התבלינים נוכחים מאד. ההתיישנות טוענת את היין ברכות ויש בו לא מעט אלגנטיות ועומק. לא עמוס מידי, גסטרונומי מאד ומספק תמורה נהדרת לפחות ממאה שקל.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בחמש מילים: מטובי האדומים בקטגוריית "עודף ממאה".

  • עוד באותו נושא:
  • יין
  • ריוחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully