וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבועות זה רק תירוץ: ארוחות הבוקר הכי שוות במחלבות

19.5.2018 / 8:01

אין ארוחת בוקר כיפית וחווייתית יותר מכזאת שנאכלת במחלבה, עם הגבינות הכי טריות והתוצרת הכי טובה. הנה חמש מחלבות שמציעות בראנצ'ים מעולים להתחיל בהם את החג (אבל אפשר גם בשאר השנה)

מחלבת צאלה

גבינות צאן. באדיבות מחלבת צאלה,
חלק מארוחת הבוקר/באדיבות מחלבת צאלה

מחלבת צאלה קיימת מאז 2008, כשצאלה, בת למשפחת מגדלי כבשים, החליטה שהיא רוצה שיהיה בחווה משהו שהוא רק שלה, אז היא הלכה ללמוד גיבון. הגבינות המפורסמות במחלבה הן סנט מור, או גבינת רות במעטפת עובש לבן ופחם. ארוחת הבוקר במחלבה (140 שקלים לזוג) מוגשת מדי יום שישי בין השעות 9:00 ל-16:00 וכוללת פלטת גבינות זוגית, סלט טרי, מטבלי ירקות כמו פסטו, עגבניות מיובשות, בעונה גם ממרח ארטישוק וזיתים, הכל תוצרת בית. יש גם חמאה מתובלת, לבנה, ריבות שמכינים במקום ולחמי מחמצת. כל זה מגיע עם מנות ביצים לבחירה, ויש אפילו שקשוקה. המחלבה וחוות הכבשים ממוקמות על התפר של גבול המדבר והנגב הירוק, מציעות גם סלסלות פיקניק (150 שקלים) מפנקות הכוללת את ארוחת הבוקר למעט הביצים, אותם מחליף יוגורט כבשים תוצרת בית.

מתי: מדי יום שישי בין 9:00 ל-16:00

סמוך למושב עין הבשור, 052-8478935

מחלבת ברקנית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגבינה הכחולה הנסתרת של ברקנית/מערכת וואלה!, צילום מסך

בבקתת העץ של ברקנית, שפעם עיטרו את חלונותיה ציורים של כבשים שמנשה קדישמן צייר בעצמו, אפשר לשבת ולאכול ארוחת גבינות בסיסית אבל נהדרת (79 שקלים) ממיטב התוצרת של המחלבה הוותיקה הזו מכפר יחזקאל, בליווי סלטים, מאפים וממרחים. מיכל ואבינועם ברקין, מחלוצי תחום הגבינות בארץ, מייצרים גבינות מחלב מלא המתקבל מעדר הצאן המשפחתי הרועה בחופשיות ב-2000 דונם של חורש טבעי. הגבינות עצמן, קשות וחצי קשות, בטעמים מורכבים ושעברו גיבון מלא והבחלה איטית כמו הגבינה הכחולה הנסתרת, גבינה העשויה משתי שכבות גבן כבשים וביניהן שכבת נבגים כחולה; תלתן, גבינת עיזים בנוסח מרסלן מצופה עובש, במליחות עדינה; שחת, גבינה מחלב צאן מצופה פחם ועובש לבן ועוד.

מתי: שישי 10:00-14:00 ושבת 10:00-16:00

כפר יחזקאל, 050-4492799

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

מחלבת עברי

מחלבת עברי. עידו שחם
הפנינג גבינות במחלבת עברי/עידו שחם

סמוך למחלף נשרים בכביש 6, בין השדות הירוקים של מושב עזריה שוכנת מחלבת עברי ודיר הכבשים שלה, שם משפחת עברי מכינה גבינות באופן מסורתי עוד מאז שנות ה-50. פעמיים בחודש הם מקיימים הפנינג במתחם המחלבה ובו הם מדליקים טאבון גדול וממנו יוצאים מאפי קלצונה ממולאים בגבינת מוצרלה טרייה עם עגבניות ובזיליקום (40 שקלים) או גבינת פרובלונה עם חצילים (50 שקלים). חוץ מהמאפים שיוצאים מהטאבון אפשר להזמין פלטת גבינות עם לחם, מטבלים וירקות (79 שקלים); בוראטה טרייה על סלט עלים (49 שקלים); מוזלי מיוגורט צאן עם גרנולה ופירות (25 שקלים) ועוד. ההפנינג מלווה במוזיקה ויין ואווירה כפרית ואפשר לסיים יפה עם אחד מהקינוחים הביתיים שמגיעים בצנצנות קטנות כמו פבלובה ועוגת גבינה.

מתי: על התאריכים של ההפנינג אפשר להתעדכן בעמוד הפייסבוק של המחלבה.

משק 50, מושב עזריה, 08-9227266

עין כמונים - עז הגליל

גבינות עיזים. באדיבות עין כמונים עז הגליל,
ארוחת בוקר בגליל/באדיבות עין כמונים עז הגליל

בפינה נסתרת על הכביש המתפתל בין עכו לצפת מסתתרת חוות עין כמונים ובה גם עדר העיזים של משפחת אוברוצקי. מחלבת הבוטיק, המתהדרת בחלב מכמה זני עיזים משובחים, מציעה גם ארוחת בוקר שכוללת לחם מחמצת שנאפה במקום, ביצים, ממרחים, סלט ירקות, יוגורט עיזים וגרנולה, ופלטה של 5 סוגי גבינות (70 שקלים ליחיד ו-130 שקלים לזוג). בין הגבינות של עין כמונים יש צפתית, גבינה רכה מגולגלת בפחם או בעלי דפנה, רוקפור עיזים, לאבנה, גבינת תום וגבינות נוספות שעוברות הבשלה והבחלה. לעין כמונים יש גם בית בד ושמן הזית הגלילי המשובח שהם מכינים מתלווה נהדר לגבינות ולארוחה, וכמוהן שאפשר לרכוש גם הביתה.

מתי: מדי יום בשעות 9:00-12:00

עין כמונים, כביש 85, 04-6989680

חוות קורנמל

חוות קורנמל במדבר. מתן שופן, מערכת וואלה! NEWS
הגבינות המדבריות של קורנמל/מערכת וואלה! NEWS, מתן שופן

דניאל קורנמל הקים את החווה הזו ב-1997 בנגב, בתקופה שלא היה כלום מסביב וחוות בודדים היו באמת בודדות. דניאל התמחה בגיבון בצרפת והתאים את הטכניקות שלמד לאקלים המדברי בישראל כשהתוצאה היא אינטרפטציה אישית לגבינות צרפתיות מוכרות כשהוא שומר על הערכים המסורתיים של תהליך הגיבון. המסעדה של חוות קורנמל שוכנת בקרון רכבת ישן המשקיף לנוף מדברי יפהפה ושם מגישים מנות יצירתיות כמו שתי ביצי עין על מצע גבינות (28 שקלים) שנקראות גם העיניים של רוני; קלצונה ממלא בגבינה ופלפלים קלויים (48 שקלים); קמבבר על פרוסות תפוחי אדמה ברוטב יוגורט ושום (49 שקלים); מקלות גבינת עדנה עטופים בבצק פריך עם סירופ יין ותפוחים (42 שקלים).

מתי: שלישי וראשון (שני סגור): 10:00-18:00

חוות קורנמל, כביש 40, מדרום לצומת טללים, 08-6555140

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully