וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוסקנה בבקבוק: היינות של יקב אביניונזי

30.5.2018 / 7:54

אבי אפרתי בקפיצה קטנה לטוסקנה עם יינות יקב אביניונזי הממוקם בעיירית היין המפורסמת מונטפולצ'יאנו, עם ארבעה בקבוקי יין וגראפה מדהימה

כוס יין אדום. ShutterStock
כוס יין/ShutterStock

יקב אביניונזי (Avignonesi) ממוקם בעיירת היין המפורסמת מונטפולצ'יאנו (Montpuleciano) שבטוסקנה, איטליה. זהו יקב מצוין המייצר יינות אזוריים קלסיים (רוסו דה מונטפולצ'יאנו ו -וינו נובילה דה מונטפולצ'יאנו) לצד יינות טוסקניים מודרניים מזנים שאינם טיפוסיים מסורתית לאזור (קברנה סוביניון ומרלו למשל). את היקב, שהיה בעבר בבעלות משפחת אביניונזי, מובילה החל מ-2007 הייננית ילידת בלגיה וירג'יני סאבריי (Virginie Saverys).

ארבעה בקבוקי יין וגראפה אחת יש בטעימה, כולם טובים מאד עד מצוינים ושונים סגנונית. בעוד "רוסו די מונטפולצ'יאנו 2014" ו"וינו נוביה די מונטפולצ'יאנו 2012" מייצגים ביטוי נקי ומדויק של זן הסנג'ובזה המקומי; "דזידרו 2010" ו"גריפי 2011" מייצגים עשייה מודרנית ומוחצנת יותר. עם זאת, גם יינות אלו נשמרים ממוחצנות יתר. הגראפה, על בסיס וינו נובילה די מונטפולצ'יאנו, לא פחות מנפלאה. לא רק שמדובר בגראפה מהטובות בטוסקנה ובוודאי אחת הטובות המיובאות לישראל.
את יינות אביניונזי ניתן להשיג בטלפון: 0528331519 וב"יינות וטעמים" ברמת גן, "וויין דיפו", "נובל וויין" בנס ציונה, "ספיישל ריזרב" בחיפה ו"ליגורי" בתל אביב. לחיים!

1. Avignonesi, Rosso di Montepulciano DOC 2014/מערכת וואלה!, צילום מסך

1. Avignonesi, Rosso di Montepulciano DOC 2014

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% סנג'ובזה מאזור מונטפולצ'יאנו בטוסקנה, מגפנים בנות 10-40 שנה. 9 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון. צבע אדום רובי בהיר, מעט שוקף. באף פרי אדום. גוף קל-בינוני. 13% כוהל בנפח.

כמה? 99 שקלים.

הכי מתאים ל: פסטות ברוטבי בשר (ראגו).

דבר המבקר: יין פתיחה על בסיס סנג'ובזה שמחד מביא את רוח הפשטות והכפר ומאידך מצליח להיות נקי ומדויק מאד. פרי טוב וחומציות מצוינת ביין נעים מאד ללגימה אפילו בצהרי הקיץ

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

בשבע מילים: רוסו די מונפולצ'יאנו נקי, מדויק ומוצלח מאד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

2. Avignonesi, Vino Nobile di Montepulciano DOCG 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% סנג'ובזה מגפנים בנות 10-39 במונטפולצ'יאנו DOCG. 12 חודשי התיישנות בחביות אלון צרפתי ועוד שישה בחביות סלובניות גדולות. סה"כ 18 חודשי התיישנות. צבע אדום ארגמני עמוק. אף אינטנסיבי של פרי אדום ותבלינים. גוף בינוני. 14% כוהל בנפח.

כמה? 199 שקלים.

הכי מתאים ל: סטייק על עצם.

דבר המבקר: "וינו נובילה" במיטבו הוא לטעמי מהיינות היותר משמחים שתעשיית היין האיטלקית יודעת לספק. היין הנוכחי נהנה מכל הסגולות הטובות ומביא את המסורת האיזורית במיטבה. כמו כל מה שמייצרים באביניונזי, הוא נקי, מאוזן ובהיר טעמים. הדגש כאן הוא על הפרי הטוב ויש מידה של מתיקות שמקורה בפרי מרוכז יחסית, ומאידך איפוק והעדר עומס מבורכים שמעניקים מקדם גסטרונומי נאה ביותר.

תמורה לכסף: 3/5 (לא רעה. לא זול אבל מוצלח מאד בהקשרי הז'אנר).

בארבע מילים: טוסקנה המסורתית כמו שצריך.

3. Avignonesi, Desidero Cortona 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 85% מרלו מכרם יחידני Paggio ב-La Selva, ו-15% קברנה סוביניון מ-La Selva. 16 חודשי התיישנות ב"באריק" צרפתי. צבע אדום עמוק. באף פרי אדום ומעט שחור. וניל, טבק ועור. גוף מלא. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 350 שקלים.

הכי מתאים ל: ארוחות מורכבות על בסיס בשרים מכל סוג.

דבר המבקר: אם עד עכשיו לגמנו יינות טוסקניים קלסיים, היין הנוכחי הוא המודרניות בהתגלמותה. לא רק שמרלו וקברנה סוביניון אינם זנים טוסקניים, הם כלל אינם איטלקיים במקור. מדובר, אם כן, ביין "עולם חדש" לכל דבר ועניין אבל אצל אביניונזי גם יינות כאלו מטופלים במתינות ואיפוק. חבילת הוניל-טבק-עור וכל השאר נמצאת כאן, וכמוה גם 14.5% האלכוהול, אבל הכל אסוף במין עידון שלא נותן בראש; מרחק אוקיאנוס ועוד מיינות יוקרה של אוסטרליה או קליפורניה. יין שווה מאד מסוגו.

בחמש מילים: קברנה-מרלו טוסקני שכולו איפוק.

4. Avignonesi, Grifi, Toscana IGT 2011

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 50% סנג'ובזה מ-Poggetto di Spora ב- I Poggetto ו-50% קברנה סוביניון מ-Selva Nova ו-Selva Vecchia ב-Selva. 18 חודשי התיישנות בחביות "באריק" צרפתי (חדשות לקברנה סוביניון ובנות שלוש לסנג'ובזה). צבע אדום עמוק מאד. באף פרי אדום ושחור, קפה. גוף מלא. 15% כוהל בנפח.

כמה? 350 שקלים

הכי מתאים ל: ארוחות מורכבות על בסיס בשרים מכל סוג.

דבר המבקר: הזן המוביל של טוסקנה עם הזן המוביל של בורדו משודכים כאן לכדי יין פוטנטי במיוחד. כאן יש עוצמת מבע משמעותית, גוף שרירי, הרבה מאד פרי וגם ביטוי לעץ עוצמתי. ולמרות כל אלו, זה לא עמוס מידי ואפילו לא שתלטני בהקשרים קולינריים ולפכך, מוצלח מאד מסוגו.

בחמש מילים: מאסה בלתי משתמעת שלובה באלגנטיות.

5. Avignonesi, Grappa da Vinacce di Vino Nobile di Montepulciano 2013

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: גראפה על בסיס ענבי בנג'ובזה ממונטפולצ'יאנו. צבע שקוף. 42% כוהל בנפח.

כמה? 290 שקלים.

הכי מתאים כ: דיז'סטיף בתום ארוחה.

דבר המבקר: גראפת ה"וינו נובילה" של אביניונזי ממשקאות הדיז'סטיף הטובים ביותר הקיימים בישראל. צלולה, נקייה מאד, עם פרי מוחשי ויובש נהדר, היא רחוקה עד מאד מהמוצרים התעשייתיים, המתפרצים בחיך ובעלי הנטייה למתיקות שהעולם מלא בהם. זו גראפה שסוגרת בחדות ואלגנטיות רבה את הארוחה. היא פשוט נהדרת ולטעמי אין כל צריך במתוק כשהיא שם.

בשלוש מילים: יותר טוב מקינוח!

  • עוד באותו נושא:
  • יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully