וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהו היעד החם ביותר בעולם לתיירות אוכל?

9.6.2018 / 7:26

תיירות אוכל היא כבר מזמן לא רק נחלתם הבלעדית של הפודיז. אתר בוקינג ערך סקר בקרב מטיילים והתוצאות מפתיעות וטעימות, אז לאן נוסעים הטיילנים האכלנים ואיפה תמצאו את האוכל המקומי הכי שווה? כל התשובות

אין ספק שבשנים האחרונות תיירות קולינרית היא לא נחלתם של הפודיז בלבד. אם בזכות הרשתות החברתיות, תכניות הבישול הרבות ומשתנים נוספים, כולם הפכו להיות אכלנים חובבים, ואחת הנגזרות של התופעה היא תעשיית הטיולים הקולינריים, שנמצאת בשגשוג מתמשך. אתר בוקינג, אחד מאתרי הזמנת המלונות הפופולריים בעולם, ערך סקר בנושא תיירות קולינרית וסיפק כמה נתונים מעניינים בנושא.

עוד מהעולם:
28 הערים שכל פודי חייב להכיר
זאת המסעדה הכי טובה בעולם

אוכל כשיקול מרכזי בבחירת יעד

שרון היינריך ספר פטיסרי. סיון אסקיו מתוך הספר הפטיסרי הטובות בפריז - מדריך לבוטיקי עוגות ומתוקים מאת שרון היינריך (בהוצאת LunchBox).,
מתוך הספר הפטיסרי הטובות בפריז - מדריך לבוטיקי עוגות ומתוקים מאת שרון היינריך/סיון אסקיו מתוך הספר הפטיסרי הטובות בפריז - מדריך לבוטיקי עוגות ומתוקים מאת שרון היינריך (בהוצאת LunchBox).

אחד הנתונים המפתיעים המתגלים מהסקר הוא כי רוב האנשים מסכימים שאוכל הוא שיקול מרכזי בבחירת יעד הנסיעה. 61% מהמטיילים (יותר מ-50,000 מטיילים מרחבי העולם) מעידים שהם בוחרים ביעדים שמציעים חוויית קולינריה טובה והיצע רחב של אוכל ושתייה.

נתון מסקרן נוסף הוא כי יותר מרבע ממטיילי העולם (34%) מתכננים לצאת במהלך 2018 לטיול ממוקד אוכל. בקרב דור ה-Y אגב, המספרים עולים ל-40%.

עוד באותו נושא

יש לו הכל: זה היעד המצטיין של TripAdvisor לשנת 2018

לכתבה המלאה

כמעט מחצית ממטיילי העולם (49%) מעוניינים להיות קצת יותר הרפתקניים בבחירת סוג האוכל אותם הם טועמים במהלך טיוליהם, נתון שעולה ל-60% בקרב דור ה-Y. אחת הדרכים לעשות זאת לשיטתם, היא טעימה של המעדנים המקומיים בעת הטיול. למעשה, כמעט שני שליש ממטיילי העולם (64%) טוענים שינסו לאכול בטיוליהם במהלך השנה הקרובה יותר מהמטבחים המקומיים.

על פי תשובות המשתתפים בסקר, כמה מהמקומות הטובים ביותר להתנסות במטבח מקומי נמצאים בדרום מזרח אסיה, בעיקר עם מנות מקומיות פופולריות כמו דים סאם, נודלס ומרק פו. במקרה, או שלא, רוב הסועדים הרפתקניים מגיעים גם הם מהאזור הזה, כש-57% מהמטיילים האסייתים אמרו שהם מעוניינים להתנסות במאכלי מטבח חדש השנה.

בסקר צורפו יעדי האוכל המובילים בעולם:

1. איפוה, מלזיה.

2. גאושיונג, טייוואן.

3. נגויה, יפן.

4. ג'והור באהרו, מלזיה.

5. ז'ואאו פסואה, ברזיל.

6. הו צ'י מין סיטי, ויאטנם.

7. סארייבו, בוסניה והרצגובינה.

8. קולמר, צרפת.

9. לימה, פרו.

10. קטניה, איטליה.

פריחתו של אוכל הרחוב

שוק אוכל בעיר בייג'ינג, סין. ShutterStock
שוק אוכל בבייג'ינג, סין/ShutterStock

יותר ממחצית (51%) ממטיילי העולם נוטים לחפש שווקי אוכל רחוב, אשר נתפסים כמקום אידיאלי להתנסות בו באוכל המקומי. כמו כן, יותר ממחצית ממטיילי העולם (54%) מעוניינים להתנסות בחוויות אוכל ייחודיות יותר בעת טיול, ומשאיות אוכל (פוד-טראקס) לדבריהם, הן דרך מצוינת לעשות זאת.

היעדים המובילים בעולם לאוכל רחוב על פי הסקר הם:

1. ג'ונג'ו, דרום קוריאה.

2. שינג'ו, טיוואן.

3. מרקש, מרוקו.

4. ניו יורק.

5. מקסיקו סיטי.


יעדים מובילים למשאיות אוכל על פי הגולשים הם:

1. פורטלנד, ארה"ב.

2. סאו פאולו, ברזיל.

3. סיאול, דרום קוריאה.

4. בנגקוק, בתאילנד.

5.איסטנבול, טורקיה.

באופן די צפוי, המדיה החברתית משחקת תפקיד נרחב בנושא תיירות האוכל. הרשתות החברתיות מלאות בתמונות שמציגות לראווה הרפתקאות טיולים וקולינריה. מאכלים יפים, עשירים בצבעים ולא שגרתיים, הם דרך מעולה לסחוט קצת לייקים ולהשוויץ בחוויות אוכל מקומי מיוחדות.

כמעט שליש מהמטיילים (31%) סיפרו כי הם מתכננים לצלם יותר תמונות אוכל השנה. צילומי אוכל פופולריים ביותר בקרב מטיילים אסייתיים מסין (65%), הודו (57%), תאילנד (53%), אינדונזיה (50%) והונג קונג (48%).

הסקר הוזמן על ידי Booking.com ונערך בקרב מדגם של 56,727 מבוגרים אשר יצאו לטיול ב-12 החודשים האחרונים / תכננו טיול ל-12 החודשים הקרובים.

  • עוד באותו נושא:
  • אוכל רחוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully