וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכב עולה: פוג'יו אל טזורו

11.7.2018 / 16:25

מדהימים, מפוארים ויחודיים עד מאד - היינות המעולים של יקב פוג'יו אל טזורו שבטוסקנה מוציאים מאבי אפרתי את מיטב הסופרלטיבים

יין אדום. ShutterStock
כוס יין אדום/ShutterStock

בלגימת השבוע יינות יקב פוג'יו אל טזורו (Poggio al Tesoro), מטוסקנה, איטליה. זוהי טעימה מקסימה שחושפת יקב מרתק מאזור שנחשב כוכב עולה באיטליה ובעולם בכלל. את פוג'יו אל טזורו מובילים מריליזה אלגריני, מיקב אלגריני הנודע, מאזור ונטו, ולאונארדו לוקאשיו, יבואן גדול של יין איטלקי לארה"ב. פוג'יו אל טזורו ממוקם באזור בולגרי (Bolgheri) הנתפס כאיכותי עד מאד. מדובר באחוזה קטנה עם כרמים בשלושה אזורים: ויה בולגרזה, לה גרונטינה וסונדראיה. זה אזור עם הרבה מאד שמש וקרבה יחסית לים (מערב טוסקנה) - יסודות המשתקפים ביינות. זהו יקב מודרני והיינות נתפסים כמודרניים אולם המחוייבות של אנשי היקב לזנים ולטרואר היא ברוח העולם הישן. בטעימה ארבעה יינות. כולם מצוינים וכל אחד מהם משקף אופי וייחוד.

הלבן היחידי שהיקב מייצר - "סולוסולה" - על בסיס ורמנטינו, כולו קסם, עם פרי טוב וחמיצות מהממת. "מדיטרה", היין הסוחב אל הים תיכוניות, חושף ביטוי ייחודי של ענבי סירה, עם תיבול וכל החבילה הים תיכונית המוכרת, אבל קצת אחרת. "סונדראיה", הוא בלנד בורדולזי אלגנטי, מאופק ואיכותי להפליא; ו"דדיקטו א וולטר"- שנוצר כמחווה לוולטר אלגריני המנוח, שהיה הוגה היקב והלך לעולמו ב-2003, הוא יין יוקרתי מהמם, על בסיס קברנה פרנק. יותר משווה להחשף ליינות פוג'יו אל טזורו. הם אינם סטנדרטיים ומצוינים בכל מובן. לחיים!

1. Poggio Al Tesoro, Bolgheri, Solosole Vermentino 2016/מערכת וואלה, צילום מסך

1. Poggio Al Tesoro, Bolgheri, Solosole Vermentino 2016

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: לבן יבש על בסיס 100%ורמנטינו מאזור בולגרי, טוסקנה. ללא עץ. צבע זהוב. באף פרי לבן ופרחים. גוף בינוני. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 110 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים, פירות ים וצדפות. אוכל ים תיכוני.

דבר המבקר: יין מרנין ממש, עם פירותיות משמעותית, לא עמוסה מידי, שמאוזנת בחמיצות חדה, מדויקת ומקסימה ממש. 14.5 אחוזי האלכוהול אינם ניכרים כלל. יין מאוזן מאד, טעים עד מאד וייחודי ממש עם מקדם גסטרונומיות מצוין.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בשלוש מילים: הפתעה טוסקנית אמיתית.

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"

2. Poggio Al Tesoro, Mediterra 2013

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: ענבי סירה מבולגרי עם מעט מרלו וקברנה סוביניון משלימים, מכרם לה סנדראיה. 8 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי. צבע אדום מעט סגול. באף פרי שחור ותבלינים. גוף בינוני-מלא. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 110 שקלים.

הכי מתאים ל: אוכל ים תיכוני, טלה.

דבר המבקר: הים תיכוני מבין יינות הטעימה, אבל מבולגרי, טוסקנה. מתובל, עוקצני ומאופק במידה, אדמתי אפילו; אבל ממש לא יין של דרום צרפת. האדמה האחרת והשמש האחרת ניכרים בו. גם חוויית החמיצות בחיך שונה. יין טוב מאד וגסטרונומי ביותר.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

בשבע מילים: מתכתב עם עמק הרון אבל ייחודי בהחלט.

3. Poggio Al Tesoro, Bolgheri Superiore, Sondaraia 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 69% קברנה סוביניון, 25% מרלו ו-6% קברנה פרנק מכרם לה סונדראיה ומכרם אחוזת פוג'יו אל טזורו בויה בולגרזה. 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות. צבע אדום עמוק. באף פרי אדום ושחור, טבק, וניל וקפה. גוף מלא.14% כוהל בנפח.

כמה? 205 שקלים.

הכי מתאים ל: סטייקים.

דבר המבקר: אם "מדיטרה", היין הקודם, היה ורסיית פוג'יו אל טזורו ליינות הרון, הנה הבלנד הבורדולזי שלהם - קברנה סוביניון שמעניק מבנה טוב, מרלו שמעגל וקברנה פרנק שמוסיף טוויסט. יין מאוזן, הרמוני, לא מוחצן מדי ולא עמוס כלל, שלא באמת קורץ לסגנון הבורדולזי אלא שומר על ייחודו. גסטרונומי להפליא. נפלא לארוחת סטייקים איכותית. לא זול אבל נותן אחלה תמורה לכסף.

בשלוש מילים: הבורדולזי של בולגרי.

4. Poggio Al Tesoro, Bolgheri Superiore, Dedicato A Walter 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% קברנה פרנק מכרם בן 30 דונם בויה בולגרזה. 18 חודשי התיישנות בבאריק צרפתי. צבע אדום עמוק מאד וכהה. באף פרי שחור ואדום, פלפל שחור וטבק, גוף מלא. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 570 שקלים.

הכי מתאים ל: ארוחות מורכבות ומושקעות על בסיס בשרים מכל סוג.

דבר המבקר: קשה להתייחס ליין הזה בלי להקדים במילה אחת: וואו! עומק, נפח, מורכבות, אלגנטיות, הרמוניה ואיזון, גסטרונומיות, ייחוד ואופי. כל מה שמבקשים מיין ברמה גבוהה מאד ועוד. מוכן ללגימה אבל עם פונטציאל בן עשר שנים לפחות. עונג עמוק.

במילה אחת (וסימן קריאה): מפואר!

  • עוד באותו נושא:
  • יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully