וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היין הטוב ביותר שתיקנו ב-47 שקלים

25.7.2018 / 16:25

בטעימה הנוכחית ארבעה יינות, שלכולם איכות יוצאת דופן בהתחשב במתינות המחיר ובטעמים שמתאימים לקיץ הישראלי הלוהט

כוס יין. ShutterStock
כוס יין/ShutterStock

יקב וילה נובה (Vila Nova) ממוקם באזור ויניו ורדה (Vinho Verde) שבדרום מערב פורטוגל. אחוזת וילה נובה עצמה נמצאת בסוזה (Sousa) שהוא אחד מתשעת תתי איזורים בוויניו ורדה. 350,000 בקבוקים בלבד מיוצרים שם, רובם לבנים. הזן המוביל והממותג הוא האלוואריניו (Alvarinho). עוד עושה היקב שימוש בזנים לוריירו, ארינטו, סוביניון בלאן, שרדונה ואבסו וגם אשפורייאדו, טינאטו ופדיירו.

בטעימה הנוכחית ארבעה יינות - שלושה לבנים ורוזה אחד. המאפיין הבולט ביותר בארבעת היינות הללו (היחידים המיובאים בינתיים לארץ מיקב זה למרבה הצער) הוא האיכויות יוצאת הדופן של היינות בהתחשב במתינות התמחור. שני היינות בסדרת "טורה דה וילה נובה" (לבן ורוזה) הם קלים, שמחים, רעננים וכייפיים ועלותם זעומה (40 שקלים). תמורת רק עוד קצת (47 שקלים) מקבלים את "וילה נובה, ויניו ורדה בראנקו", בלנד לבן עם איכויות. "וילה נובה, אלוואריניו" הוא כבר יין-יין, עם עומק, מורכבות אמיתית ואפילו מינרליות. התמורה שהוא מספק ל-62 שקלים היא פנומנלית, לא פחות. כל היינות מתאימים מאין כמותם לקיץ האגרסיבי שמכה בנו בימים אלו. כולם ראויים מאד ללגימה, כל אחד בקטגוריה שלו. לחיים!

1. Vila Nova, Torre de Vila Nova Branco 2017/מערכת וואלה!, צילום מסך

1. Vila Nova, Torre de Vila Nova Branco 2017

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: לבן חצי יבש על בסיס אלוואריניו, לוריירו וארינטו מסוזה בויניו ורדה, פוטוגל. צבע זהוב בהיר, כמעט שקוף. אף פרחוני והדרי. גוף קל. 10% כוהל בנפח.

כמה? 40 שקלים.

הכי מתאים ל: סביצ'ה, אוכל ים תיכוני, כריכים.

דבר המבקר: פירותי ופרחוני, קל ומרענן מאד, עם אחוז אלכוהול נמוך. למרות היותו חצי יבש לא מתפתה למתיקות. אבל לא מדובר בסתם לבן קל ושמח, שלוגמים כמו מים. יש כאן יותר. מידה של עומק ואופי. לא ייאמן כמה הרבה יין מקבלים כאן בתמורה לארבעים שקלים.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בשש מילים: מלבני הקיץ היותר משתלמים על המדף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

2. Vila Nova, Torre de Vila Nova Rose 2017

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: רוזה חצי יבש על בסיס אשפורייאדו, טינאטו ופדיירו מאזור סוזה בוויניו ורדה, פורטוגל. צבע ורוד עז. אף פירותי מאד (תות), גוף קל. 10% כוהל בנפח.

כמה? 40 שקלים.

הכי מתאים ל: פירות ים מכל סוג, מנגל.

דבר המבקר: מגע תסיסה קל ועדין, שפע פרי, מתיקות קלילה ונעימה מאד. יין שכולו קלילות וכייפיות, שכדאי ללגום קר מאד, שמתאים להפליא לכל סיטואציה בקיץ הקשה והמהביל הנוכחי, עם או בלי אוכל.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בחמש מילים: רוזה פשוט וטוב של יומיום.

3. Vila Nova, Vinho Verde Branco 2017

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: לבן חצי יבש על בסיס לוריירו, אווסו וארינטו מאזור סוזה, בויניו ורדה, פורטוגל. צבע זהוב. באף הדרים ופרחים. גוף בינוני. 11.5% כוהל בנפח.

כמה? 47 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים ופירות ים. צדפות.

דבר המבקר: קופצים מדרגת איכות. בהשוואה ליין הבסיס מראשית הרשימה, כששבעה שקלים בלבד מבדילים בין שני היינות. מורכב יותר, עם מתיקות מעודנת מאד, שעיקרה נטו מן הפרי ואפילו עם נימה מינרלית. יין שכבר יכול להילגם בקלות לצד אוכל איכותי מן הים. תמורה פנטסטית לכסף.

תמורה לכסף: 5/5 (נדירה).

ב-15 מילים: אחד היינות הטובים ביותר ש-47 שקלים יכולים לקנות בחנויות היין בישראל, אם לא הטוב שבהם.

4. Vila Nova, Alvarinho 2017

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: לבן חצי יבש 100% אלוואריניו מאזור סוזה בויניו ורדה, פורטוגל. צבע זהוב עמוק. באף פרי לבן, הדרים, מעט פרחים. גוף בינוני. 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 62 שקלים.

הכי מתאים ל: דגים, פירות ים וצדפות.

דבר המבקר: פרי טוב שמאוזן בחומצה מצוינת. ניקיון, דיוק, חדות, מינרליות, מורכבות. כל זה ביין שמתומחר ב-62 שקלים? אנחנו הרי רגילים לשלם כל כך הרבה יותר ולקבל כל כך הרבה פחות. יין מעולה, מושלם לליווי פירות ים וצדפות, שאפשר לקחת לכל ארוחה מושקעת של אוכל מן הים ללא כל חשש. תמחורו מגוחך ביחס לאיכויותיו בעיקר כי מקורו בארץ יין שמקפידה להישאר צנועה במיוחד.

תמורה לכסף: 5/5 (נדירה).

בשתי מילים: קנו בארגזים!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully